Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:16:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 12:07:18
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:55:05
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 11:51:05
FS UIC-X wagens en hun varianten door 1200blauw
Vandaag om 11:38:41
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
  

Auteur Topic: De Hoekse Lijn nader bekeken.  (gelezen 59301 keer)

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2391
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #30 Gepost op: 05 september 2019, 09:09:25 »
Ik begrijp nog steeds niets van het Hoekse lijn project. Bijna 2,5 jaar bussen met routes waar veel mensen niets van snappen. Niet meer rechtstreeks naar Rotterdam CS. Buitenlandse toeristen die geen idee hebben hoe ze van Rotterdam naar Hoek van Holland moeten. Het strand nog niet bereikbaar en dit gaat ook nog twee jaar duren. Heel veel strandtenthouders die hun omzet hebben zien dalen en nu moet de vishandel zijn deuren definitief sluiten. Zoveel mensen die in de problemen zijn gekomen met reizen of qua inkomsten. Allemaal ellende waar niemand om heeft gevraagd, maar wat iedereen door zijn strot geduwd krijgt. Echt heel lekker bezig zo. Kansloze metro !!!

Wat mij betreft mogen ze de sporen tot echt aan de rand van het strand verlengen. Dan kunnen de metro's daar de zee in en drijven ze vanzelf richting Engeland. Zijn wij er mooi vanaf.

Groeten Ruud B. ( die echt helemaal klaar is met het gezeik rond de Hoekse lijn )
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2020, 00:51:15 door Bert van Gelder »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Ronald1974

  • Gast
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #31 Gepost op: 05 september 2019, 14:42:28 »
Ik het heel jammer van de mensen dat juist nu de metro eindelijk gaat rijden zo negatief doen.
Ik reis iedere dag tussen Vlaardingen West en het fransicus gasthuis in Rotterdam om op bezoek te gaan bij mijn vrouw in het ziekenhuis.
Ben een 1 a 1,5 uur onderweg wordt er alleen maar blij van als die 30 september gaat rijden dan doe ik er maar 35 minuten over

Zie de mooie foto's in reactie#68.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #32 Gepost op: 05 september 2019, 14:48:23 »
Hoe emoties en meningen kunnen veranderen en verschillen als er eigenbelang in het spel is. Dit is niet op de man, maar een algemene opmerking.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5745
Re: Het gaat écht gebeuren: De Hoekse Lijn gaat 30
« Reactie #33 Gepost op: 05 september 2019, 14:55:15 »

Al 34 jaar is de Hoekse Vishandel een begrip in Hoek van Holland. Eigenaar Cees Hofland is er dan ook stuk van dat zijn zaak moet sluiten.


Cees is er helemaal niet stuk van en Cees zeurt een beetje, het gaat om geld......
Cees is 76 en zou eigenlijk met pensioen moeten maar dat bepaalt hij natuurlijk zelf. Inmiddels heeft hij een nieuw plekje door een pand te kopen en zegt: "ik heb er enorm zin in....." ;D

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #34 Gepost op: 05 september 2019, 15:39:57 »
Ik het heel jammer van de mensen dat juist nu de metro eindelijk gaat rijden zo negatief doen.
Ik reis iedere dag tussen Vlaardingen West en het fransicus gasthuis in Rotterdam om op bezoek te gaan bij mijn vrouw in het ziekenhuis.
Ben een 1 a 1,5 uur onderweg wordt er alleen maar blij van als die 30 september gaat rijden dan doe ik er maar 35 minuten over

Zie de mooie foto's in reactie#68.

Dat is gewoon oer-hollands gezeik. Stiekum zijn die lui wel blij dat de metro weer gaat rijden.
Ik trouwens ook, een goede vriend woont in Maassluis en als je daar met het OV heen wil moet je een wereldreis maken met die busverbinding.
Groeten,
Richard

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: Het gaat écht gebeuren: De Hoekse Lijn gaat 30
« Reactie #35 Gepost op: 05 september 2019, 15:47:47 »
Cees is er helemaal niet stuk van en Cees zeurt een beetje, het gaat om geld......
Cees is 76 en zou eigenlijk met pensioen moeten maar dat bepaalt hij natuurlijk zelf. Inmiddels heeft hij een nieuw plekje door een pand te kopen en zegt: "ik heb er enorm zin in....." ;D

Zo is dat. Cees heeft terecht een vergoeding van de gemeente gekregen en in staat een pand aan de Rechtestraat te kopen. Het zal best dat hij liever op de oude stek was gebleven, maar een verbinding echt naar het strand (lang geleden) is ook wat waard.

https://www.ad.nl/westland/hoekse-vishandel-verkast-naar-rechtestraat-het-doet-pijn-deze-vertrouwde-plek-op-te-moeten-geven~af447778/
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2391
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #36 Gepost op: 05 september 2019, 17:31:29 »
@Modelbahnwagen,

Juist omdat het korter reizen is voor jou had het fijn geweest als de oplevering niet zo schandalig vertraagd was......dan had je eerder van het lange reizen afgeweest.

Alleen wil het bij mij in mijn hoofd niet lukken om te begrijpen dat de Hoekse lijn voor NS niet rendabel was en er teveel opgeknapt moest worden. Als RET de lijn overneemt eerst bijna 500 miljoen geinvesteerd moet worden. Voor veel minder had de NS lightrail treinen kunnen kopen, de stations opknappen en dan was er nog zat overgebleven. En had er niet zo'n giga verbouwing nodig geweest omdat de afstand tussen spoor en perron niet aangepast had hoeven worden.

NS treinen naar een nieuw station op het strand had allang klaar kunnen zijn. En dan hadden de goederentreinen naar Vlaardingen kunnen blijven rijden de afgelopen 2,5 jaar.

Bijna een half miljard...maakt niet uit hoor verder. We krijgen er lelijke stations voor terug. Allemaal roestvrijstalen hekken. Het lijkt wel een gevangenis.

Veel reisplezier allemaal  ;D Groet Ruud B.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #37 Gepost op: 05 september 2019, 18:34:31 »
Ruud, mijn reactie op Ronald heeft niets met jou te maken, sterker nog, ik had je reactie nog niet gelezen, het negatieve gezeur waar Ronald op doelde herken ik uit de media berichten. Daar slaat mijn reactie op ;).
Groeten,
Richard

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3340
    • Mijn van-alles website
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #38 Gepost op: 05 september 2019, 18:48:40 »
Alleen wil het bij mij in mijn hoofd niet lukken om te begrijpen dat de Hoekse lijn voor NS niet rendabel was en er teveel opgeknapt moest worden.
Misschien een domme opmerking, maar ik ken de geschiedenis van de Hoekse Lijn niet, maar: reden daar vroeger ook sneltreinen?
Zo niet, dan is dit niet zo raar. Het is al heel lang bekend dat NS van z'n stoptreinen af wil en alleen een hoofdnet met intercity-verbindingen over wil houden.
Als de Hoekse Lijn alleen stoptreinen bood, is dit natuurlijk een makkelijke kans om van een stukje 'irritatie' af te komen.
Als RET de lijn overneemt eerst bijna 500 miljoen geinvesteerd moet worden. Voor veel minder had de NS lightrail treinen kunnen kopen, de stations opknappen en dan was er nog zat overgebleven. En had er niet zo'n giga verbouwing nodig geweest omdat de afstand tussen spoor en perron niet aangepast had hoeven worden.
Tja, men had kunnen leren van het Randstadrail-debacle, maar heeft dat (uiteraard) niet gedaan.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #39 Gepost op: 05 september 2019, 19:15:11 »
Kijk eens op de blog van Sobat Kras, de Hoekselijn nader bekeken en begin dan op pagina 1. (Dus hier even naar boven). Gaat een wereld voor je open! :)
« Laatst bewerkt op: 05 september 2019, 19:17:45 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #40 Gepost op: 05 september 2019, 20:32:34 »
Het lijntje wordt nu wat het de facto al decennia was - een voorstadlijntje - maar dan met de frequentie die daarbij hoort en beter aangesloten op de stad. Als het net zo’n ‘debacle’ als Randstadrail wordt, dan heeft het een succesvolle toekomst.

Dat zelfs het aanleggen van een tramlijntje tegenwoordig jaren vertraging kan oplopen, is een heel ander verhaal.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #41 Gepost op: 20 september 2019, 12:05:19 »
Of dit succes vol word hangt erg af van welke criteria je daar voor wil hanteren  ;)
Mijn persoonlijke criteria om iets als succes vol te bestempelen zouden zijn:

-Een project binnen de oorspronkelijke tijd opleveren
-Binnen het oorspronkelijke budget opleveren
-Overlast voor bewoners en reizigers zo minimaal mogelijk houden
-Leren van gemaakte fouten uit het verleden en die dus niet nogmaals maken(zoals b.v. weer met een bepaald bedrijf in zee gaan voor beveiliging van het spoor)
-Zo snel mogelijk proberen de gemaakte kosten eruit te halen door "in bedrijf te zijn" en mensen te vervoeren.
-Klanten langs de lijn zo snel mogelijk weer de mogelijkheid geven om hun producten te ontvangen en te versturen via de lijn.
-Kwalitatief en betrouwbaar vervoer aanbieden.

Ik ben van mening dat van bovenstaande criteria er tot zover nog niks is gelukt,succes vol zou ik dit project dan ook zeker niet willen noemen.  ;D
Maar dat kan ook liggen aan mijn "onlogische" criteria  ::)  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #42 Gepost op: 20 september 2019, 12:15:55 »
Ondanks alles gaat de lijn op 30 september - deels - met reizigers in bedrijf.

Volgende week zaterdag kan je overdag de lijn uitproberen, tussen Schiedam Nieuwland en Hoek van Holland Haven.

Ik meende dat er ook een station Schiedam Parkweg zou komen?

Ronald van der Meer
Groet,
      Ronald

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21624
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #43 Gepost op: 20 september 2019, 13:53:51 »
Dat is er al, maar dan op lijn c naar de Beneluxstunnel en door naar SpikeCity.
Zou wel handig zijn voor scholieren, maar er is voorlopig niet voorzien in een station Parkweg aan de Hoekselijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: De Hoekse Lijn nader bekeken.
« Reactie #44 Gepost op: 20 september 2019, 15:29:43 »
Je hebt gelijk Henk.
Maar volgens mij waren er nog tijdens de NS-exploitatie aan het spoor nabij het Beatrixpark werkzaamheden ter voorbereidings van zo'n station.
 

Ronald
Groet,
      Ronald