Doel:€250.00
Donaties:€92.50

Per saldo:€-157.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 28-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Timer schakeling rondje h0 door Eric B
Vandaag om 00:26:59
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:04:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
16 september 2019, 23:36:59
Buffels zijn verkocht door Thom
16 september 2019, 23:33:20
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
16 september 2019, 23:29:17
Raadplaatje door nighttrain1
16 september 2019, 23:19:49
NS modelbaan Hoekdam H0 door Reinout van Rees
16 september 2019, 23:12:36
Decoder instellen Trix Mobile Station door KNed
16 september 2019, 23:12:26
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
16 september 2019, 23:00:02
Samenstelling Austria Express door d.vanaalst
16 september 2019, 22:56:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
16 september 2019, 22:56:16
Vaak gestelde vraag: 2- of 3-rail? door RobVille
16 september 2019, 22:53:52
Pronsfeld door Reinout van Rees
16 september 2019, 22:52:25
Buitenlust door Reinout van Rees
16 september 2019, 22:48:09
Hoekdiorama door Scratchbuilt
16 september 2019, 22:46:39
Logo's op n-wagonnetjes door René 4312
16 september 2019, 22:28:33
NS 1600 in Frankrijk door Thom
16 september 2019, 22:07:42
Seuthe 10 in BR 50 008 icm Lopiv4 door Klaas Zondervan
16 september 2019, 22:06:05
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
16 september 2019, 21:56:56
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door Ivo tB
16 september 2019, 21:54:52
Stroomverbruik Roco motor 0913N / 85009 door meino
16 september 2019, 21:34:28
Pret met Arduino door Timo
16 september 2019, 21:28:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
16 september 2019, 21:11:00
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Paulus
16 september 2019, 20:54:37
Graag jullie mening over deze baan door RobVille
16 september 2019, 20:32:20
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door zuylen
16 september 2019, 20:23:22
ESU 2019 door 44
16 september 2019, 19:57:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 september 2019, 19:54:51
Roco De Hoop Golfkarton wagen, Echt of fake. door Falkenberg
16 september 2019, 19:46:00
Defecte Märklin 6647 trafo door Erik Baas
16 september 2019, 17:58:34
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 11243 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10398
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #75 Gepost op: 26 augustus 2019, 10:50:35 »
Provincies Gelderland en Overijssel zijn de aanbestedingen van regionale spoorlijnen voor de komende 15 tot 20 jaar aan het voorbereiden. Daarbij gaat het om het regionaal spoor van Emmen tot aan Tiel en van Winterswijk tot aan Amersfoort. In het concept Nota van Uitgangspunten schrijven de provincies dat ze willen dat reizigers de trein voor de auto verruilen.
Rover is het helemaal eens met deze ambitie, maar vindt wel dat de provincies maatregelen moeten nemen die deze ambitie ondersteunen. Dat zou nog onvoldoende gebeuren. “Wij gaan er vanuit dat de budgetten worden aangepast aan de groeiambities”, stelt Rover-directeur Freek Bos. Naast budget zou de provincie ook andere maatregelen kunnen nemen. Dat kan volgens hem bijvoorbeeld door geoliede overstapknooppunten, zogenaamde hubs, te ontwikkelen.
Rover pleit in een brief aan de provincies voor een flinke kwaliteitsverbetering van het spoor in Oost-Nederland door hogere frequenties, kortere reistijden, verbetering van internationale verbindingen en eenvoudiger overstappen tussen NS en de regionale treinen. “Dit vraagt extra investeringen en mag niet ten koste gaan van de bereikbaarheid met het OV tot in de haarvaten van de regio”, schrijft de reizigersvereniging in de brief.

En geen woord over doortrekking van Emmen-Coevorden-Eimlichheim-Neuenhaus!? :-\ Het gaat hier duidelijk over geld en dat kan je maar eenmaal uitgeven tog..
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #76 Gepost op: 26 augustus 2019, 11:49:00 »
Emmen en Coevorden liggen niet in Gelderland en/of Overijssel.

Ten aanzien van kortere reistijden merk ik op dat bij het aanleggen van de bovenleiding en gedeeltelijke spoorverdubbeling tussen Zwolle en Emmen er beloofd werd dat de reistijd een half uur worden.... Dan moet je gemiddeld 150 km/h rijden! Een stoptrein over een vergelijkbare afstand tussen Zwolle en Assen stopt drie keer onderweg. De sneltrein tussen Zwolle en Emmen stopt onderweg drie keer niet, maar zes keer wel. Dat schiet dus niet op.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32; eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32; controleprogramma's voor iTrain en OC32.

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 810
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #77 Gepost op: 27 augustus 2019, 22:26:12 »


De dagelijkse olietrein in het laantje van emlichheim begin augustus. Dit vervoer loopt ws nog tot volgend voorjaar of toch nog iets langer. Wel op tijd je fotopositie innemen want hij meestal wat te vroeg.
Fotobewerking door mijn vrouw die de kunst bezit om vervelende 4-wielige bewegende objecten te verwijderen uit de foto

groeten jandcargo
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2019, 22:31:29 door jandcargo »

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #78 Gepost op: 28 augustus 2019, 08:43:00 »
Emmen en Coevorden liggen niet in Gelderland en/of Overijssel.

Ten aanzien van kortere reistijden merk ik op dat bij het aanleggen van de bovenleiding en gedeeltelijke spoorverdubbeling tussen Zwolle en Emmen er beloofd werd dat de reistijd een half uur worden.... Dan moet je gemiddeld 150 km/h rijden! Een stoptrein over een vergelijkbare afstand tussen Zwolle en Assen stopt drie keer onderweg. De sneltrein tussen Zwolle en Emmen stopt onderweg drie keer niet, maar zes keer wel. Dat schiet dus niet op.
Maar ik ga er toch niet van uit dat de provincie Drenthe apart een concessie verleent voor Gramsbergen-Emmen. Dat zal echt wel 1 pakket zijn. Assen zal wel wat eisen hebben maar verder zal het niet gaan.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag
« Reactie #79 Gepost op: 29 augustus 2019, 12:29:30 »
Reinout ik was ook al raar het kijken van die neben signale,
ik had wel  de brede ks- seintype wel verwacht zoals hieronder maar zonder het 10 getal

of de smallere ks sein type hieronder

Maar wat ik ook afvraag vanuit waar worden ze bedient, door db netze of door bentheimer eisenbahn zelf?
groet dennie

Nog even over het smallere Ks- seintype: dat is een SICAS S7 sein van Siemens. De seinen bij de Bentheimer Eisenbahn zijn gebouwd door Scheid & Bachmann, en die bouwen op zijlijntjes niet van die brede Ks-seinen met "Auslegermasten".