Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Wim Vink
Vandaag om 16:50:59
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door MOVisser
Vandaag om 16:46:52
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 16:32:36
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 16:30:46
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R v/d Hoven
Vandaag om 16:22:09
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Noud
Vandaag om 16:12:33
Roco gebogen wissels 2,5 mm door VictorPM
Vandaag om 16:12:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Besselspoor
Vandaag om 16:05:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Eric v C
Vandaag om 16:03:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
Vandaag om 15:15:57
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 14:54:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
Vandaag om 14:37:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frank103
Vandaag om 14:01:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:32:28
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
Vandaag om 12:40:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
Vandaag om 11:32:07
Verschil in grootte huizen...... door Peter Kleton
Vandaag om 11:27:36
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 11:24:30
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:15:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:59:30
Ervaring nieuwe Z21 app door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:58:54
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 10:33:37
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 10:12:38
Tandwieltje Electrotren NS 1300 door VAM65
Vandaag om 07:37:51
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
12 June 2025, 23:15:38
Alternatief gezocht voor Roco motoren door hmmglaser
12 June 2025, 22:51:05
Frans loodsje et cetera door Noordernet
12 June 2025, 22:06:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
12 June 2025, 21:23:33
Sound inbouwen in roco 185.2 door bellejt
12 June 2025, 20:49:07
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door M. Ardon
12 June 2025, 20:25:34

Auteur Topic: BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0  (gelezen 331216 keer)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
« Reactie #1470 Gepost op: 23 February 2025, 22:00:12 »
Mag ik vragen hoe groot je die stenen hebt getekend , en zo ja en je wilt er antwoord op geven, zou ik die maat mogen gebruiken om er zelf een tekening mee te maken  ?
Mvg Marty,

MOVisser

• Online Online
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
« Reactie #1471 Gepost op: 23 February 2025, 22:41:46 »
https://www.dehamer.nl/producten/bestrating/tegels

zo kan je zelf ook zoeken.
Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

nighttrain1

• BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
« Reactie #1472 Gepost op: 04 March 2025, 16:05:39 »
Mag ik vragen hoe groot je die stenen hebt getekend , en zo ja en je wilt er antwoord op geven, zou ik die maat mogen gebruiken om er zelf een tekening mee te maken  ?

Sorry Marty,
Zag je berichtje pas na plaatsen van een stukje in m’n andere draadje.

Natuurlijk mag je ze namaken.
De steen grote is 232mm aan een van de 6 zijdes, elke zijde is even groot, maar dat snap je wel.
Hoogte van een zetsteen is 50mm, die ik gemaakt heb.
Ze zijn er zelfs tot 40cm hoog en die voor dijken gebruikt worden zijn nog groter.

Ik heb ondertussen alweer nieuwe gemaakt.
Die zien er zo uit:

Rivierklei en betongrijs van kleur.
Ze zijn gemaakt van rivier klei, en niet voorzien van wapening.

Wordt vervolgd, …..

317988

Ps. Ik ga binnenkort een cursus Inventor (basis) volgen, om een betere kans te krijgen in de arbeidsmarkt. (Zoals de sommige weten, lig ik er inmiddels als weer even uit, en wil daar verandering in brengen). En als dat niet helpt, ook een vervolg cursus, omdat mij die kans gegund wordt. 🙏🏻
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #1473 Gepost op: 04 March 2025, 21:24:40 »
dank u,   al dacht ik eigenlijk dat het de Franse hexagon stenen waren  :)
Mvg Marty,

nighttrain1

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
« Reactie #1474 Gepost op: 05 March 2025, 03:04:59 »
Je hebt ze ook in tuinformaar, 113mm per zijde.
Zie ook hier

« Laatst bewerkt op: 05 March 2025, 03:17:05 door nighttrain1 »

nighttrain1

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
« Reactie #1475 Gepost op: 04 May 2025, 07:16:18 »
2 maanden stilstand….. weer die waarschuwing met de vraag of ik geen nieuw draadje beginnen wil, nou nee, maar er is misschien wel een reden voor…

2 maanden stilstand, doet vaak niet veel goed, dat klopt geheel.
Toch is er heel veel gebeurt vooral in de privé rsfeer, en gaat er nog steeds heel veel te gebeuren.
Maar hopelijk komt er meer tijd vrij voor en om te besteden aan de modelspoorhobby.
Èn dus ook voor de modulebouw.

Project Venice Simplon Oriënt-Express schiet ook lekker op.
De verlichting is ontworpen, printplaten bestelling is gearriveerd en veel is ook al ingebouwd.  Rijtuignummers zijn gemaakt maar de bestelling is incompleet geleverd,….
Wacht nu op de rest en nog wat andere onderdelen. Komt vast goed.

Sinds 1 mei ben ik ook weer aan het werk, (Mag niet melden waar). 3,5 maanden werkloos thuis zitten zijn gelukkig voorbij.
NIet dat ik mij verveelde.
Veel gesolliciteerd, ben best wel vaak uitgenodigd voor een gesprek, maar heel vaak was het nee u past niet in het team, (te oud we zoeken iemand van 25, met dezelfde hoeveelheid ervaring.
Prima zoek lekker verder. (Ga je niet vinden)). Dit bedrijf waar ik nu ben begonnen zochten ze ook iemand met mijn kwaliteiten en leeftijd en geschiedenis maakte ze niet uit, men was zelfs genoodzaakt om 2 man die met pensioen zijn nog terug te vragen om elk 2 dagen in de week bij te springen.
Ben daar ook begonnen met minder werken, heb een 4 daagse werkweek.
De komende weken wordt 1 dag in de week ook nog ingeruild met een 3D tekencursus, deze was ik al begonnen, mag ik afmaken. Cursus Inventor. Basis in nu klaar, afgerond. Te wachten staan nog professioneel en expert. En mag ook nog een leraar de hemd van het lijf vragen over het programma Solidworks.
Want eigenlijk was ik bezig met een omscholingstraject naar WerkTuigBouw kundig ontwerper/tekenaar, omdat het voor 55+ers heel moeilijk is om werk te vinden in de techniek

Ben gisteren bij Fremo Nederland geweest ivm hun 35 jarig jubileum.
Is die weekeinde in de Hanalandhallen in Lichtenvoorde, je moet lid zijn om binnen te kunnen komen!!!
Heb daar veel inspiratie gekregen en wil  dingen toe gaan passen op mijn eigen modulebakken.
Lig daarom ook wakker en dit is dus ook de reden dat ik jullie op de hoogte breng van wat er nu speelt.
Ik loop al langer met het idee om mijn modules aan te pakken, de deelnaden vind ik ruk!
Een doorn in het oog, de brug overgangen zijn een groot zorgenkind aan het worden.
Daar merken jullie niet veel van maar ik heb wel eens zin om de boel kort en klein te slaan.  Heb mij er nog steeds van weten te weerhouden.
Want op zich is het volgens volgers die ik regelmatig spreek is het nog steeds een van de mooiere modules van de Beneluxspoor Forum Modulebaan.
Deze modules zullen voorlopig nog wel blijven, echter loop ik met het idee rond om ze te gaan vervangen.
Een nieuwe opzet, met maten die overeen komen met Fremo modules*, want dat past beter. Kan de deelnaad van de brug exact op de pijlers houden. Ipv midden onder een brugdeel. Waardoor de beide aanbruggen verwijderd moeten worden voor transport.
Ook wil ik de nieuwe brug haan bouwen van uit het basculehuis en dan naar de landhoofden toe bouwen ipv zoals in het verleden vanuit de landhoofden naar het basculehuis.
1 ding is mij wel duidelijk geworden; een stabiele, vorm vaste, haakse en goed aansluitende ondergrond is een goede basis voor een mooi bouwwerk.

Fremo module deelhelft start. Ja Inderdaad de pijler staat fout. Dat is dus ook een reden….

Middendeel zal wel ongeveer gelijk blijven, echter gaat het bascule huis naar het midden van de bak.

Fremo bak lengte is 90cm. Die dus ook exact bij een aanbrugovergang uitkomt.
Èn niet zoals nu bij mijn bakken die 80cm zijn.

Dus ja, de brug gaar weer op de schop.
Met meer en beter uitgedacht en uitgewerkte plannen.
Eerst tekenen, daarna volgens tekening bouwen. Geen houtje touwtje systeem meer.
De 3D printers krijgen het nog druk, maar sluit niet uit dat er ook een en ander uit een lasersnijmachine komt.
Voor er met de nieuwe brug begonnen wordt met bouwen, kan er zo een jaar om zijn.
Ga eerst ontwerpen, èn daar neem ik jullie in mee.

Wordt vervolgd,…..

322836
« Laatst bewerkt op: 04 May 2025, 07:20:26 door nighttrain1. Reden: Schrijffaut verbeterd. »

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #1476 Gepost op: 04 May 2025, 11:38:52 »
Flinke plannen.
groetjes Dion