Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Kibri station CALW ingekort als NS station door Ronald Halma
Vandaag om 02:26:20
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Exact-Train 2025 door Falkenberg
11 September 2025, 22:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
11 September 2025, 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 September 2025, 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
11 September 2025, 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
11 September 2025, 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
11 September 2025, 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
11 September 2025, 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
11 September 2025, 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
11 September 2025, 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
11 September 2025, 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
11 September 2025, 18:12:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
11 September 2025, 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
11 September 2025, 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
11 September 2025, 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
11 September 2025, 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
11 September 2025, 17:02:06
  

Auteur Topic: Ontsporing Winsum  (gelezen 14450 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4010
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #15 Gepost op: 18 November 2016, 18:57:58 »
 Vanavond hoorde ik de heer Eringa hier over op Radio 1 . Ik begreep uit zijn woorden ,dat men sneller een oplossing wil,er zijn daar nog een aantal (Onbewaakte ?) overwegen.
Mss onteigenen ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #16 Gepost op: 18 November 2016, 19:05:51 »
Moet het wel de enige redelijke oplossing zijn. Onteigenen omdat Prorail geen bewaakte overweg wil betalen, gaat wat ver. Om die reden vind ik het ook onzin de eigenaar van de grond schuld aan te wrijven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4010
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #17 Gepost op: 18 November 2016, 19:32:09 »
 Er zou wel geld voor de overwegen zijn.
Het fijne ervan zullen ze in Winsum/ Groningen wel weten, ik woon er erg ver vandaan. ;D
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

zwaanstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #18 Gepost op: 18 November 2016, 19:34:15 »
Die eigenaar van dat stuk land heeft hier niets maar dan ook niets mee te maken. Er is met de eigenaar nog niet eens onderhandeld, over dat stuk land. Eerst moet er een alternatief gezocht voor het kwijt raken van het land.

zwaanstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #19 Gepost op: 18 November 2016, 19:44:29 »
rtl nieuws had zojuist een hele duidelijke uit leg

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3277
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #20 Gepost op: 18 November 2016, 20:08:23 »
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1474
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #21 Gepost op: 18 November 2016, 21:15:23 »
Dan zou je toch wel iets van een aki kunnen neerzetten

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #22 Gepost op: 18 November 2016, 21:17:25 »
Tuurlijk kan dat. Maar dat vinden ze bij Prorail kennelijk te duur.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7760
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #23 Gepost op: 18 November 2016, 21:26:28 »
Wat ik denk dat meespeelt: er was ook een strakke afspraak (van 15 jaar geleden ofzo) over het aantal AKI's en AHOBs en onbewaakte overwegen. Het aantal per soort mocht niet toenemen, dacht ik. Dus als je ergens een AKI wil bouwen moet je hem elders door een AHOB vervangen. En die AHOB door een tunneltje/viadukt.

Dus "even een AKI bijbouwen" zou wel eens minder makkelijk gezegd dan gedaan kunnen zijn.

Klinkt ook een beetje als "not in my backyard". Alle aanwonenen vinden dat er maar een AKI moet komen ipv een omleidingsweg richting de volgende bewaakte overweg. De gemeente moet naar alle onbewaakte overwegen kijken. Bij alle, zeg 5 (geen idee hoeveel), overwegen een AKI plaatsen gaat niet. Maar zodra je voorstelt een overweg dan maar weg te halen krijg je ellende van de omwonenden. Die willen alleen EN behoud van de overweg EN een AKI.

Die overweg die dicht moet moet maar elders in het land dicht.

Weet iemand hoe het specifiek zit met die AKI/AHOB-aantal-regeling?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #24 Gepost op: 19 November 2016, 02:23:08 »
regeltjes,regeltjes terwijl er op een simpele manier levens kunnen worden gespaard.
We wonen toch wel in een raar land.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #25 Gepost op: 19 November 2016, 09:41:07 »
Das hetzelfde als bij gevaarlijke verkeerssituaties, eerst moet er wat gebeuren voor er wat ondernomen wordt.

Ben zelf chauffeur, heb in de regio Nijmegen niet veel van dat soort overwegen maar in de Betuwe wel.

Ik denk dan chauffeurs kennen de weg, weten precies wat(melkwagens komen overal elke dag), machinisten ga ik ook vanuit dat ze weten dat het kan gebeuren.

Waar gaat het dan mis? Stond die wagen vast?

Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4743
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #26 Gepost op: 19 November 2016, 09:48:28 »
Wat ik denk dat meespeelt: er was ook een strakke afspraak (van 15 jaar geleden ofzo) over het aantal AKI's en AHOBs en onbewaakte overwegen. Het aantal per soort mocht niet toenemen, dacht ik. Dus als je ergens een AKI wil bouwen moet je hem elders door een AHOB vervangen. En die AHOB door een tunneltje/viadukt.

Als dat klopt geeft dat perfect weer hoe planmatig er beslissingen genomen worden. Heeft niets met veiligheid te maken en wordt bedacht door mensen die een lichtjaar van de maatschappij verwijderd zijn. Het is gewoon eng.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #27 Gepost op: 19 November 2016, 10:02:04 »
Ik denk dan chauffeurs kennen de weg, weten precies wat(melkwagens komen overal elke dag), machinisten ga ik ook vanuit dat ze weten dat het kan gebeuren.
Daar schuilt juist het gevaar in, routine. "Als ik bij boer Harms weg rij zie ik nooit een trein, dus die zal nu ook wel niet komen".

Disclaimer: algemene observatie over menselijk gedrag. Mij onbekend wat hier gebeurd is.
No dress rehearsel, this is our life.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #28 Gepost op: 19 November 2016, 10:47:07 »
Ik denk dan chauffeurs kennen de weg, weten precies wat(melkwagens komen overal elke dag), machinisten ga ik ook vanuit dat ze weten dat het kan gebeuren.
Wat wil je hier mee zeggen dan?

Natuurlijk weten machinisten dat "zoiets" kan gebeuren. Kan ook gebeuren op een overweg, beveiligd met overwegbomen en knipperlicht installatie. Is ook nog gebeurd, afgelopen week. Auto tegen de zijkant van de trein geknald, nabij Station Olst


Edit: Linkje naar een artikel, vandaag gepubliceerd in AD
« Laatst bewerkt op: 19 November 2016, 10:52:59 door Joop_L »
Groeten Joop, machinist Lls

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: Ontsporing Winsum
« Reactie #29 Gepost op: 19 November 2016, 10:53:25 »
Machinisten kunnen  hier weinig tegen doen. Als ze het zien aankomen is het te laat om nog te stoppen. De enige optie is stapvoets rijden, maar dan kan je zo'n traject beter ombouwen tot fietspad.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.