LSM zou deze maand (....) set 40136 ("VTU Le Montaigne") uit moeten leveren, bestaande uit een A10rtu en 2x B11tu. Zijn deze ook bruikbaar voor inzet in NL?
Waren de Corails die toendertijd tussen Den Haag en Groningen reden, dezelfde als die tussen Den Haag en Venlo reden tijdens "het gat van '83"?
deze echte samenstelling vond ik:Randstad Express22-1-1981501, Den Haag-Groningen te Gvr 16.13uNS 1146SNCF, 1e klas, A10tu, 50 87 10 77 228-8SNCF, 1, A9u, 50 87 19 77 687-6SNCF, 2, B10tu, 61 87 20 71 204-0SNCF, 2, B10tu, 61 87 20 71 201-6SNCF, 1, A10tu, 50 87 10 77 016-7SNCF, 2, B10tu, 61 87 20 71 206-5"
De 4573x serie heeft heel lang in de ramsch gelegen, misschien zijn die het makkelijkst te vinden.
Met een verhouding van drie om drie een opvallend hoog aandeel 1e klasse rijtuigen in deze trein.Had dit een speciale reden? Meestal lag /ligt de verhouding tussen 1e en 2e klasse rijtuigen wat anders.Groet,Sven