Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Pauldg
Vandaag
om 09:39:10
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 09:36:49
Update: baan in de tropen
door
tuurtje
Vandaag
om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 09:15:54
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:05:18
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
hgr
Vandaag
om 08:59:20
19 Toen
door
Arjan6511
Vandaag
om 08:54:18
Station Roodeschool
door
Cor--24
Vandaag
om 08:29:42
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald69
Vandaag
om 07:04:37
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Lolke Bijlsma
Vandaag
om 00:07:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits
door
1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens
door
TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024
door
Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel
door
orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60
door
rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933
door
Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Baan in Los Angeles
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
Vorige
-
Volgende
-
1
...
22
23
[
24
]
25
26
...
146
Omlaag
Auteur
Topic: Baan in Los Angeles (gelezen 366870 keer)
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #345 Gepost op:
29 december 2017, 19:05:30 »
De afgelopen avonden gewerkt aan laag '2' van de baan. Eerst maar eens wat rails neergelegd om te zien of het past enzo.
Krijg er nu ook wel zin in om de decoratie aan te brengen. Moet daar nog veel ideeen voor opdoen, en we hebben dit meer dan 30 jaar niet gedaan.....
Heb al wel wat tunnelportalen en andere snuisterijen zoals een perron aangeschaft om eens te kijken hoe het staat.
Gelogd
Wim Vink
Offline
Berichten: 22431
Eens komt het goed.
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #346 Gepost op:
29 december 2017, 21:02:32 »
Dat ziet er veelbelovend uit Andre
mvg
Wim
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #347 Gepost op:
03 januari 2018, 03:40:57 »
En ook laag 3 begint vorm te krijgen.....
.....en uiteraard de helling om deze met laag 2 te verbinden.....
.....van die dingen die veel tijd kosten, maar waar je later weinig van ziet: de basis/onderbouw voor de volgende lagen.
Gelogd
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #348 Gepost op:
07 januari 2018, 06:57:08 »
Een paar dagen geleden gezien hoe een forum genoot handig gebruikmaakt van 'klemmen'.
Dus ook maar een paar aangeschaft bij Amazon, en zojuist gebruikt.
Dat gaat vele malen beter dan het stoeien met gewichten, zoals blikken olie, koelvloeistof, plamuur, kapotte accus en andere 'heavy equipment' die ik in de garage kon vinden.
....maar meteen een paar bij besteld, wat bevalt dit!
Gelogd
Wim Vink
Offline
Berichten: 22431
Eens komt het goed.
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #349 Gepost op:
07 januari 2018, 10:49:13 »
Wat heb jij mooie klemmen Andre
Veel plezier ermee!
mvg
Wim
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim Vink
Offline
Berichten: 22431
Eens komt het goed.
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #350 Gepost op:
21 januari 2018, 22:54:04 »
Hoi Andre,
Volgen mij is het je ontgaan dat ik op mijn draadje uitleg heb gegeven over je "mal" vraag.
mvg
Wim
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #351 Gepost op:
22 januari 2018, 02:09:27 »
Hoi Wim,
Je houdt het goed bij !
Zojuist even tijd gehad om het nog eens op te zoeken. Heb het een paar weken geleden wel bijgehouden, maar waarschijnlijk totaal over het hoofd gezien.
Mooi dat ik nu weet hoe dat moet, en ook dat je dus Heki Flor gebruikt, dat was ook nog iets dat ik me af vroeg.
Als ik zo ver ben ga ik dit ook maar eens toepassen, ergens het einde van het jaar of zo ;-)
De bomen die ik in December besteld hebt, hebben het (nog) niet gehaald. Eerst naar de US verstuurd, maar bij DHL bleek dat de doos beschadigd was, dus terug naar de leverancier. En die zit nog even te wachten totdat hij het weer terug heeft. Is eigenlijk de eerste keer dat het niet in 1 keer lukt, en ach, ben toch nog met de ruw bouw bezig.
Groeten,
André
Gelogd
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #352 Gepost op:
29 januari 2018, 05:04:04 »
Vandaag wat verlichting erbij gemaakt....kunnen we beter zien in het donker.
Verder wat zitten bladeren op het forum. Waar ik zie dat andere forum genoten zich aan 1 of 2 tijdperken houden, ben ik meer van: er is zoveel mooi, en keuzes maken heb ik geen zin in.
Heb hier al eens eerder verteld dat de modelbaan bij mij er met de paplepel is ingegoten door m'n vader en m'n opa toen ik 5 jaar oud was of zoiets. M'n opa vond de stomers op het station van Nijmegen altijd zo indrukwekkend (Jaren '30, Nijmegen - Kleef)
En wat lezen we vandaag bij het draadje over
Reactivering spoorlijn Nijmegen-Kleef
dat er daar dus gewoon nog steeds armseinen zijn !!
Dus die kunnen we mooi gaan toepassen op de baan. Want dat blijft toch wel wat hebben die mechaniek! En nu blijkt (voor mij) dat die gewoon nog bestaat. Ik dacht dat die net als de stoomlocs al lang waren uitgeschakeld, en alleen op museum lijnen nog zouden staan.
Gelogd
tijgernootje
Offline
Berichten: 11764
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #353 Gepost op:
29 januari 2018, 13:41:51 »
Duitse armseinen vind je werkend en wel nog door heel Duitsland heen hoor
De meeste plekken zijn langs bv nevenbanen das dan vaak enkelsporig en heeft geen groot belang,daar "vervangt" men die seinen pas als of de lijn word opgeheven,of het sein kapot gaat.
Dat is dan dus ook een geld issue,t kost vaak meer daar om het zomaar te vervangen en dus gebruikt men het op.
Rondom Koln staan er ook nog diverse op wat emplacementen al dan niet werkend,ook vaak vanwege t is nog niet kapot dus vervangen we t nu niet.
Ik dacht vroeger ook dat t op een museum na weg zou zijn,maar ook duitsers zijn zuinig en gooien op sommige vlakken niet zomaar geld over de stelbalk
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #354 Gepost op:
31 januari 2018, 08:14:40 »
Vandaag aan het stoeien geweest met m'n DR4018.
Wat me tot nu toe niet gelukt was, is om ze via POM te 'updaten'.
Ze zitten inmiddels al in de baan verwerkt, en om ze er uit te halen en dan her programmeren via het programmeer track is toch wel omslachtig.
Zo vond ik de voorschakel weerstanden van m'n LED seinen toch wel wat warm worden. En ook gaven ze best veel storend licht af: veel te helder.
De CVs hiervoor staan standaard op 31:
- 15 voor de licht sterkte
- 16 voor het faden
Het leek me wel wat om ze op 19 te zetten:
- 3 voor de licht sterkte
- 16 voor het faden
Met de software van de DR5000 en met
hulp van forum genoten
is het me gelukt! Bedankt mannen!
De DR4018s die ik moest updaten zaten achter een booster, maar ook dat werkte goed. Ik was even bang dat dat niet 123 goed zou gaan.
Dus de eerste LEDs branden minder fel, en de weerstanden worden niet meer 'extreem' warm!
Dit kan ik later ook mooi gaan gebruiken voor het afstellen van de verlichting op de baan, welke ik ook wil gaan schakelen met de DR4018.
Dat ziet er dus veel belovend uit: netjes dimmen, schakelen, etc. dmv wat software, waar we 25 jaar geleden schakelaars en potmeters voor gebruikten.
Enige wat ik nog niet onder de knie heb is het gebruik van iTrain voor het programmeren via POM van de DR4018. Via het programmeer track gaat dat prima, maar POM nog niet helaas. Het mooie van iTrain is dat je een 'lokomotief' aanmaakt, die alle waarden voor de CVs meegeeft, en dan 1 voor 1 de CVs kunt programmeren. Bij de DR5000 SW moet je steeds weer de individuele waarde voor de CV die je wilt aanpassen opgeven. Bij beide moet je de CVs 1 voor 1 programmeren, maar iTrain onthoudt wat de waarden zijn die je wilt opgeven (min of meer).
Dus op naar de volgende uitdaging, met wellicht wat hulp van forum genoten alhier, of bij iTrain om ook dat aan de gang te krijgen
Gelogd
Sandopie
Offline
Berichten: 280
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #355 Gepost op:
31 januari 2018, 11:40:34 »
André,
Lees voordat je met de verlichting aan de slag gaat reactie #49 in de link even door. Helaas Duits.
http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=1030509
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.
Bert_Apd
Offline
Berichten: 1848
N-Spoor DB Epoche III
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #356 Gepost op:
31 januari 2018, 12:00:32 »
Hallo,
Toch even een aanvulling op de verwijzing van Rinus hierboven.
Heel veel problemen ontstaan door onvoldoende voeding op de POWER van de DR4018. Blijkbaar is voeding met een wisselspanningstrafo ook een veroorzaker.
Bij gebruik van bijvoorbeeld een (schakelende) gelijkspanningsvoeding zoals de Mean Well RS-100-15 Switching Power Supply heb ik zelf nog nooit problemen gehad.
Helaas begint blijkbaar iedereen met een oude "speelgoed"-trafo uit de doos van de analoge tijd...
Een investering in een goede voeding voorkomt problemen en frustraties.
Groeten,
Bert (alias BertB in het 1zu160 Forum)
«
Laatst bewerkt op: 31 januari 2018, 12:02:38 door Bert_Apd
»
Gelogd
Sandopie
Offline
Berichten: 280
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #357 Gepost op:
31 januari 2018, 12:15:17 »
Bert,
Dat van 1zu160 vermoedde ik al.
«
Laatst bewerkt op: 31 januari 2018, 12:19:11 door Sandopie. Reden: typo
»
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.
AndrevdG
Offline
Berichten: 1984
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #358 Gepost op:
31 januari 2018, 22:41:06 »
Inderdaad interessant om even in de gaten te houden.
Op het moment heb ik voor de POWER een 5A, 18V trafo in gebruik, dus die moet nog wel even vooruit komen.
Voor de verlichting had ik zowiezo in gedachten om een aparte trafo te nemen, dus dat komt goed uit ;-)
Voor iedere groep van 5-10 DR4018s maak ik gebruik van een booster met eigen voeding voor de aansturing, welke verdeeld zijn over verschillende lokaties op de baan. M'n ringleiding bestaat dus eigenlijk uit een 110V voedings kabel naar de verschillende punten waar ik de aansturingen groepeer:
- 110V voor de boosters
- Loconet voor de wisselmelders
- BIDIB/UTP kabel voor de bezet melders
- 18V AC voor de aansturing van LEDs/seinen en wissels
Dus volgens mij gaat dit (toevallig) goed komen.
Gelogd
Timo
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 4656
Re: Baan in Los Angeles
«
Reactie #359 Gepost op:
01 februari 2018, 11:17:49 »
Eigen booster voor de DR4018 is wel een beetje overkill, kunnen prima bij het spoor op. Verbruik op de signal bus is verwaarloosbaar
En goed om te horen dat het allemaal gelukt is! En felle seinen is geen wonder als je de DR4018 voed met een 18V trafo (AC dus). Uit de decoder komt op deze manier dan ook ruim 25V
Timo
Gelogd
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
Vorige
-
Volgende
-
1
...
22
23
[
24
]
25
26
...
146
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Baan in Los Angeles