De vraag is, kunnen we het snel genoeg?
Andere optie is om heel simpel, bij het aanzetten van de baan, eerst de utilities zoals arduino's en externe zaken aan te zetten, en dán pas de railspanning/centrale... Nu heb ik een klein baantje dus ik zet alles in 1x aan met een verdeelblok met schakelaar
Anders moet ik toch maar bij in bedrijfsname eerst terug naar een safe toestand, dus een niet bekrachtigd relais en de servo's bij opstarten terugzetten naar de positie van een niet bekrachtigd relais.
Maar wat me het meest verbaast, je schrijft "het relais weer in de juiste positie zetten". Maar hoe weet jij na het opstarten wat de juiste positie is?
Dat is net zo on-safe als het relais verzetten. De servo verplaatsen is niet sneller dan het relais aansturen. Dus dit gaat in ieder geval niet werken..
Tja, op zich een oplossing maar ben alleen geen fan van een niet fool proof oplossing Tuurlijk valt er mee te werken maar voelt dan wel een beetje als een hack...Dat is net zo on-safe als het relais verzetten. De servo verplaatsen is niet sneller dan het relais aansturen. Dus dit gaat in ieder geval niet werken..
Ik heb bij de door mij gebruikte servo's er eigenlijk nog nooit 1 gehad, die in de stand 90 graden het armpje precies haaks op de servo heeft. Als je dat goed wilt krijgen moet je de servo dus scheef aan je baan monteren.
Persoonlijk zou ik niet voor een master gaan. Hierdoor is het bij het schakelen van de groep tenminste treinverkeer over de andere wissels mogelijk.