Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 396554 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1425 Gepost op: 09 februari 2010, 16:10:54 »
Op Arnhem - Winterswijk werd ook wel met vier rijtuigen gereden, maar 5 stuks was normaal, met 2 of 3 AB (ik dacht dat 3 hoorde, maar 2 was denk ik niet ongewoon).
Je kunt zelfs met 1 2200, energiewagen en vier rijtuigen rijden, zonder tweede 2200.
Te Winterwijk heb ik een TD gefotografeerd met 2259(BR)-B-AB-B-B-B-AB-EW-2202(GG). Verder zijn er de door mij al vaker gememoreerde TD met DB 216 (heb ik verschillende foto's van).
Groet, Frank

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1426 Gepost op: 09 februari 2010, 17:07:25 »
Heren,

Enkele voorbeelden:

5 plan E's bij Zevenaar:
http://www.flickr.com/photos/cklx/3185431913/

en in de duinen bij Zandvoort:
http://www.flickr.com/photos/cklx/600336408/

4 plan E's bij Heino:
http://www.flickr.com/photos/cklx/3181285271/

3 plan E's bij Heino:
http://www.flickr.com/photos/cklx/3182118196/


Het kan dus allemaal.


CKLX

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1427 Gepost op: 09 februari 2010, 18:46:35 »
Blijven mooie platen!  (y)
Maar om even op Oscar's vraag terug te komen, het betreft in BEIDE laatste gevallen slechts 1 AB  :'(
(de vijfrijtuigtreinen zijn volgens mij allemaal 3 AB-uitvoeringen)
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2010, 20:02:56 door Peter Korsten »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1428 Gepost op: 09 februari 2010, 19:11:41 »
Vaesmans, ook op jouw terrein kwam 3xE voor:

http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT28.pdf
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1429 Gepost op: 09 februari 2010, 22:01:45 »
Vaesmans, ook op jouw terrein kwam 3xE voor:
http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT28.pdf
Die had ik zelfs in gedachten gehad, Oude Elfervent  :P, maar dat valt voor mij onder "Met drie rijtuigen werd niet zo veel gereden" (gelukkig voor de forensen tussen Ah en Dtc, met name tot Zv!).

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1430 Gepost op: 09 februari 2010, 22:16:42 »
Wij waren er ook niet zo blij mee en zagen destijds liever 6 zichzelfvoortbegende rode rijtuigen. Bijna had ik dit plaatje niet gemaakt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
    • flickr fotopagina
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1431 Gepost op: 09 februari 2010, 22:22:45 »
De dia heb ik helaas niet zo snel gevonden, maar 1x 2400 met 1x plan E kan ook: als accu-ersatz tussen Maastricht en Aachen

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1432 Gepost op: 10 februari 2010, 09:47:42 »
Of uiteraard de DE-1 vervanging over de Miljoenenlijn (Hrl-Krd-Vk), één Plan E (niet DE!) tussen twee 2400-en.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 15:03:04 door Peter Korsten »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1433 Gepost op: 10 februari 2010, 09:59:57 »
Gaat me toch niet vertellen dat die 2400-en ook met een energiewagen en een E zo hebben gereden, he....

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1434 Gepost op: 10 februari 2010, 10:02:41 »
Nee dat niet. De 2400en hebben wel met één plan E ertussen gereden. Kwam ook alleen in de zomermaanden voor, omdat de DE-2en toen geregeld last hadden van oververhitting in de Limburgse heuvelen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1435 Gepost op: 10 februari 2010, 10:06:47 »
Mja, die konden beter tegen sneeuw, hè...;)
Prima, dank voor het antwoord: ik schrok al: wat weet ik nou weer niet ;);)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1436 Gepost op: 10 februari 2010, 10:36:30 »
Gaat me toch niet vertellen dat die 2400-en ook met een energiewagen en een E zo hebben gereden, he....
Een standaard E (d.w.z. geen "DE") kon niet met een energiewagen samen - de hele aanpassing bestond er nu juist uit dat de retourstroom niet naar de wielen gaat maar naar een tweede kabel terug naar de energiewagen (omschakelbaar).  ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1437 Gepost op: 10 februari 2010, 10:37:25 »
Gaat me toch niet vertellen dat die 2400-en ook met een energiewagen en een E zo hebben gereden, he....

Jawel, een keer in de barre winter van 1979, (ik dacht) de 2408 met EW en plan E's op een Groninger diesellijn (Delfzijl of Roodeschool).
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1438 Gepost op: 10 februari 2010, 10:48:53 »
Jawel, een keer in de barre winter van 1979, (ik dacht) de 2408 met EW en plan E's op een Groninger diesellijn (Delfzijl of Roodeschool).
Dat was op de lijn naar Roodeschool en de loc was inderdaad de 2408 Frank  (y)

Groetjes edwin
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 10:59:47 door edwin1974 »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1439 Gepost op: 10 februari 2010, 10:58:19 »
Illya, weet ik, ik ging er vanuit dat het wel duidelijk was dat ik een DE-E bedoelde; daar ging het toch over ;)
Frank, ik herinner me alleen een plaatje van een dappere rooie DE-II die zich door de sneeuwduinen een weg naar het hoogste Noorden had gebaand.
Dit alles lezende: waarom werden in de regel 2200-en ingezet in die DE-E combi's ipv ook 2400-en? Vermogen?