Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 13:21:26
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 13:15:12
Motorpost ombouwen ? door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:09:55
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 13:04:45
US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 396639 keer)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7525
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1410 Gepost op: 06 februari 2010, 13:25:28 »
Bij Att!!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1411 Gepost op: 06 februari 2010, 13:31:48 »
Een van de zaken die Artitec ongetwijfeld mede hebben doen besluiten om de DE-stammetjes uit te brengen is het aankondigen door Roco van het 2200-duo later dit jaar...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1412 Gepost op: 06 februari 2010, 17:05:29 »
Tja, maar als je me dan toch gaat quoten voel ik mij aangesproken.
Wat raar dat IK me nu weer aan het verzoek van een moderator houd en ik dan wel weer uitgelokt wordt - en als ik dan reageer, wordt mijn reactie weer bot geZambonid zeker?
Lees mijn eerdere reactie op JAB van Ree.
Ik heb me aan de uitspraken van de fabrikant gehouden en achter de schermen zeker gepleit voor de Plan E DE stellen.
En ik niet alleen maar genoeg mensen. Dat heeft Artitec zeker doen besluiten ze alsnog te laten komen.
Right...
Als je niet de ironie ziet hiervan ten opzichte van het gekrakeel toen op het forum (korte impressie: "niet zeuren, want Artitec weet het beter dus blijkbaar is er geen markt voor"), dan kan ik dat inzicht niet doen ontstaan.
Ik ben namelijk nooit bang geweest voor tegenvallende verkopen van de Plan E DE stellen.
Ik en anderen in 1998 ook niet. En toch moesten we onze mond houden, want we zouden Artitec eens boos maken ofzo (vrije vertaling) door te zeggen dat wij het anders zagen. Maar blijkbaar mag bij de fabrikant achter de schermen wel worden gezegd wat voor de schermen hier niet politiek correct is.
Dus ook met dat soort argumenten heb ik me niet lopen verdedigen.
Hoefde dus ook niet, omdat ik ook overtuigd was dat een Ew prima zou gaan verkopen. Ik was dus juist er al van overtuigd dat er een markt voor was.
1. Ik had het niet over jou of iemand anders specifiek.
2. Het ging over _Artitec_ "verdedigen" (en die quotes staan er ook niet voor niets) toen ze vooralsnog geen Plan E DE zouden doen en anderen toen wél hun mening gaven dat ze er al van overtuigd waren dat er een markt voor was. Daar werd flink tegenin gegaan (m.i. met oneigenlijke argumenten_.
Feit is, de klant besteld goed. Dat kun je niet ontkennen met het verbeteren van spelfouten of roepen ik denk dat...en dus zo mijn reactie terzijde schuiven....
Ho's even, IK heb geen spelfouten van je lopen verbeteren.
Ik ben blij dat je aangeeft hetzelfde standpunt te hebben als ik en anderen in 1998 (al) hadden.
Alleen jammer dat het gepaard moest gaan met een sneer "sommigen weten het altijd beter" over mensen die ook toentertijd ervoor uitkwamen dat zij dat standpunt aanhingen en dat toen niet "bon ton" was (die mensen zijn dus TWEE keer betweters genoemd).

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1413 Gepost op: 06 februari 2010, 17:40:57 »
Chris, Illya: punten zijn gemaakt. Graag verder uitvechten buiten dit topic.

Groet,

Huibert van Noord
Moderator.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6529
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1414 Gepost op: 07 februari 2010, 18:19:30 »
Plaatje

(Uit deze link http://picasaweb.google.com/fandemarklin/Nurnberg2009#)


Wat doet dat postrijtuig met comp. nr. daartussen?

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2010, 18:29:05 door prutser »

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1415 Gepost op: 07 februari 2010, 19:00:55 »
Als Artitec maar wel de baknummers van de DE onder het laatste (kleine) raam op aanbrengen!  :-X
(Artitec leest u mee? )
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2010, 19:03:17 door Thowra »
We're all riders on this train.

Oscar

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1416 Gepost op: 09 februari 2010, 10:18:13 »
Nu heeft Artitec van de DE variant twee uitvoeringen met verschillende rijtuignummers aangekondigd.
20173 2e klas
20174 1/2e klas met gele streep

Als ik nu een stam van drie rijtuigen met twee 2200 locs wil, welke van de varianten moet ik aanschaffen
ofwel welke samenstelling was er  meestal in het groot bedrijf?

groetjes,
Oscar

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12333
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1417 Gepost op: 09 februari 2010, 10:28:38 »
Kijk eens op "Seinarm"van Gerard van der Weerd. Gaat een wereld voor je open.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1418 Gepost op: 09 februari 2010, 10:59:01 »
Nu heeft Artitec van de DE variant twee uitvoeringen met verschillende rijtuignummers aangekondigd.
20173 2e klas
20174 1/2e klas met gele streep
Als ik nu een stam van drie rijtuigen met twee 2200 locs wil, welke van de varianten moet ik aanschaffen
ofwel welke samenstelling was er  meestal in het groot bedrijf?
De meest voorkomende samenstelling was volgens mij vier rijtuigen, met twee AB en twee B.
Op Arnhem - Winterswijk werd ook wel met vier rijtuigen gereden, maar 5 stuks was normaal, met 2 of 3 AB (ik dacht dat 3 hoorde, maar 2 was denk ik niet ongewoon).
Ik heb minstens één foto gezien (in de eerste inzetperiode, d.w.z. tot 1983, maar ik denk nog in de armseintijd) van een TD bij Winterswijk met zes rijtuigen. Daar zullen wel 3 AB's in hebben gezeten (maar ik kan het nu niet nakijken; is vermoedelijk in het nieuwste boek van Arjan Ligtenbarg over spoorwegen rond Winterswijk).
Met drie rijtuigen werd niet zo veel gereden, maar meer dan 1 AB zal er dan niet zijn geweest.
Je kunt zelfs met 1 2200, energiewagen en vier rijtuigen rijden, zonder tweede 2200.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1419 Gepost op: 09 februari 2010, 11:23:54 »
Zl-Es overdag in 1985/86 veelal 2xAB+1xB. Zelfde capaciteit als plan U...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1420 Gepost op: 09 februari 2010, 11:28:50 »
Ik geloof je direct  8)  (zeker uit mijn geheugen gewist  :-\)
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2010, 18:14:18 door Peter Korsten »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1421 Gepost op: 09 februari 2010, 11:35:11 »
Ik heb minstens één foto gezien (in de eerste inzetperiode, d.w.z. tot 1983, maar ik denk nog in de armseintijd) van een TD bij Winterswijk met zes rijtuigen. Daar zullen wel 3 AB's in hebben gezeten (maar ik kan het nu niet nakijken; is vermoedelijk in het nieuwste boek van Arjan Ligtenbarg over spoorwegen rond Winterswijk).

(y) Goed onthouden (y)

Inderdaad, pagina 233 , voorop de 2335, een Ew, 6 stuks E (B,AB,B,AB,B,B) en een 2200 achterop.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1422 Gepost op: 09 februari 2010, 12:00:06 »
Met drie rijtuigen werd niet zo veel gereden, maar meer dan 1 AB zal er dan niet zijn geweest.

Dat is dus geheel afhankelijk in de periode waarin je wilt rijden. In de jaren '70 kwamen drie rijtuigen juist wel veel voor. Ook met 2 AB's erin. Wil je jaren '80 gaan rijden, dan zou ik inderdaad niet voor 3, maar eerder voor 4 rijtuigen kiezen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2010, 12:01:47 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1423 Gepost op: 09 februari 2010, 12:58:41 »
Wil je jaren '80 gaan rijden, dan zou ik inderdaad niet voor 3, maar eerder voor 4 rijtuigen kiezen.

hûh??? ???
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1424 Gepost op: 09 februari 2010, 13:02:56 »
(y) Goed onthouden (y)
:D
Inderdaad, pagina 233 , voorop de 2335, een Ew, 6 stuks E (B,AB,B,AB,B,B) en een 2200 achterop.
Tegenvaller, slechts twee AB  ::)
Vergelijk dat met drie DE-2, ook 6 bakken waarvan ongeveer 2,5bijna 1,5 bakken 1e klas, tegenover ongeveer 0,5 bakken "1e" klas bij deze TD  :-[
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2010, 13:04:40 door Illya Vaes »