Tja, maar als je me dan toch gaat quoten voel ik mij aangesproken.
Ik heb me aan de uitspraken van de fabrikant gehouden en achter de schermen zeker gepleit voor de Plan E DE stellen.En ik niet alleen maar genoeg mensen. Dat heeft Artitec zeker doen besluiten ze alsnog te laten komen.
Ik ben namelijk nooit bang geweest voor tegenvallende verkopen van de Plan E DE stellen.
Dus ook met dat soort argumenten heb ik me niet lopen verdedigen.Hoefde dus ook niet, omdat ik ook overtuigd was dat een Ew prima zou gaan verkopen. Ik was dus juist er al van overtuigd dat er een markt voor was.
Feit is, de klant besteld goed. Dat kun je niet ontkennen met het verbeteren van spelfouten of roepen ik denk dat...en dus zo mijn reactie terzijde schuiven....
Nu heeft Artitec van de DE variant twee uitvoeringen met verschillende rijtuignummers aangekondigd.20173 2e klas20174 1/2e klas met gele streepAls ik nu een stam van drie rijtuigen met twee 2200 locs wil, welke van de varianten moet ik aanschaffenofwel welke samenstelling was er meestal in het groot bedrijf?
Ik heb minstens één foto gezien (in de eerste inzetperiode, d.w.z. tot 1983, maar ik denk nog in de armseintijd) van een TD bij Winterswijk met zes rijtuigen. Daar zullen wel 3 AB's in hebben gezeten (maar ik kan het nu niet nakijken; is vermoedelijk in het nieuwste boek van Arjan Ligtenbarg over spoorwegen rond Winterswijk).
Met drie rijtuigen werd niet zo veel gereden, maar meer dan 1 AB zal er dan niet zijn geweest.
Wil je jaren '80 gaan rijden, dan zou ik inderdaad niet voor 3, maar eerder voor 4 rijtuigen kiezen.
Goed onthouden
Inderdaad, pagina 233 , voorop de 2335, een Ew, 6 stuks E (B,AB,B,AB,B,B) en een 2200 achterop.