Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 16:34:58
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hans GJ
Vandaag om 16:32:48
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 395793 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1425 Gepost op: 09 februari 2010, 16:10:54 »
Op Arnhem - Winterswijk werd ook wel met vier rijtuigen gereden, maar 5 stuks was normaal, met 2 of 3 AB (ik dacht dat 3 hoorde, maar 2 was denk ik niet ongewoon).
Je kunt zelfs met 1 2200, energiewagen en vier rijtuigen rijden, zonder tweede 2200.
Te Winterwijk heb ik een TD gefotografeerd met 2259(BR)-B-AB-B-B-B-AB-EW-2202(GG). Verder zijn er de door mij al vaker gememoreerde TD met DB 216 (heb ik verschillende foto's van).
Groet, Frank

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1426 Gepost op: 09 februari 2010, 17:07:25 »
Heren,

Enkele voorbeelden:

5 plan E's bij Zevenaar:
http://www.flickr.com/photos/cklx/3185431913/

en in de duinen bij Zandvoort:
http://www.flickr.com/photos/cklx/600336408/

4 plan E's bij Heino:
http://www.flickr.com/photos/cklx/3181285271/

3 plan E's bij Heino:
http://www.flickr.com/photos/cklx/3182118196/


Het kan dus allemaal.


CKLX

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1427 Gepost op: 09 februari 2010, 18:46:35 »
Blijven mooie platen!  (y)
Maar om even op Oscar's vraag terug te komen, het betreft in BEIDE laatste gevallen slechts 1 AB  :'(
(de vijfrijtuigtreinen zijn volgens mij allemaal 3 AB-uitvoeringen)
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2010, 20:02:56 door Peter Korsten »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8828
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1428 Gepost op: 09 februari 2010, 19:11:41 »
Vaesmans, ook op jouw terrein kwam 3xE voor:

http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT28.pdf
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1429 Gepost op: 09 februari 2010, 22:01:45 »
Vaesmans, ook op jouw terrein kwam 3xE voor:
http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT28.pdf
Die had ik zelfs in gedachten gehad, Oude Elfervent  :P, maar dat valt voor mij onder "Met drie rijtuigen werd niet zo veel gereden" (gelukkig voor de forensen tussen Ah en Dtc, met name tot Zv!).

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8828
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1430 Gepost op: 09 februari 2010, 22:16:42 »
Wij waren er ook niet zo blij mee en zagen destijds liever 6 zichzelfvoortbegende rode rijtuigen. Bijna had ik dit plaatje niet gemaakt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
    • flickr fotopagina
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1431 Gepost op: 09 februari 2010, 22:22:45 »
De dia heb ik helaas niet zo snel gevonden, maar 1x 2400 met 1x plan E kan ook: als accu-ersatz tussen Maastricht en Aachen

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1432 Gepost op: 10 februari 2010, 09:47:42 »
Of uiteraard de DE-1 vervanging over de Miljoenenlijn (Hrl-Krd-Vk), één Plan E (niet DE!) tussen twee 2400-en.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 15:03:04 door Peter Korsten »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1433 Gepost op: 10 februari 2010, 09:59:57 »
Gaat me toch niet vertellen dat die 2400-en ook met een energiewagen en een E zo hebben gereden, he....

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1434 Gepost op: 10 februari 2010, 10:02:41 »
Nee dat niet. De 2400en hebben wel met één plan E ertussen gereden. Kwam ook alleen in de zomermaanden voor, omdat de DE-2en toen geregeld last hadden van oververhitting in de Limburgse heuvelen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1435 Gepost op: 10 februari 2010, 10:06:47 »
Mja, die konden beter tegen sneeuw, hè...;)
Prima, dank voor het antwoord: ik schrok al: wat weet ik nou weer niet ;);)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1436 Gepost op: 10 februari 2010, 10:36:30 »
Gaat me toch niet vertellen dat die 2400-en ook met een energiewagen en een E zo hebben gereden, he....
Een standaard E (d.w.z. geen "DE") kon niet met een energiewagen samen - de hele aanpassing bestond er nu juist uit dat de retourstroom niet naar de wielen gaat maar naar een tweede kabel terug naar de energiewagen (omschakelbaar).  ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8828
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1437 Gepost op: 10 februari 2010, 10:37:25 »
Gaat me toch niet vertellen dat die 2400-en ook met een energiewagen en een E zo hebben gereden, he....

Jawel, een keer in de barre winter van 1979, (ik dacht) de 2408 met EW en plan E's op een Groninger diesellijn (Delfzijl of Roodeschool).
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1438 Gepost op: 10 februari 2010, 10:48:53 »
Jawel, een keer in de barre winter van 1979, (ik dacht) de 2408 met EW en plan E's op een Groninger diesellijn (Delfzijl of Roodeschool).
Dat was op de lijn naar Roodeschool en de loc was inderdaad de 2408 Frank  (y)

Groetjes edwin
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 10:59:47 door edwin1974 »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1439 Gepost op: 10 februari 2010, 10:58:19 »
Illya, weet ik, ik ging er vanuit dat het wel duidelijk was dat ik een DE-E bedoelde; daar ging het toch over ;)
Frank, ik herinner me alleen een plaatje van een dappere rooie DE-II die zich door de sneeuwduinen een weg naar het hoogste Noorden had gebaand.
Dit alles lezende: waarom werden in de regel 2200-en ingezet in die DE-E combi's ipv ook 2400-en? Vermogen?