En speciaal voor jowi nog een treinstel met cdromspelermotor zonder vliegwiel, zelfde omstandigheden, motor op driekwart van z'n toeren, draad eruit getrokken, dankzij vliegwielwerking van het motortje nog iets uitloop maar heel wat anders dan eerst, nietwaar... https://flic.kr/p/zdnBx7
En speciaal voor jowi blablabla
Digitaal wordt dat principe nogal vernaggeld doordat de decoder de motoruitgangen kortsluit als ie geen stroom krijgt,
Heer Verbeck is toen letterlijk met de noorderzon vertrokken, tot die tijd heb ik regelmatig met hem van doen gehad. Dat hij verdwenen is was rond 1992. Kan Ook nog later geweest zijn.Greet, Theo
Sorry, maar toen iemand begon over 'de aarde is plat' enzo ben ik maar afgehaakt. Maar ik neem aan dat jullie het allemaal roerend met elkaar eens zijn. Maar misschien moeten jullie ook eens kijken op engelse en amerikaanse fora over hoe ze daar over vliegwielen denken. Spoiler: in de UK en de USA hebben ze geen magische vliegwielen die treinen spanningsloos nog halve meters door laten rijden omdat ze blijkbaar meer energie leveren dan dat er in gestopt is, maar beperkt het effect zich tot een rustiger loop van de motor en het zonder problemen kunnen overbruggen van spanningsval bij probleemgebieden als wissels etc. Blijkbaar werken de wetten van Newton daar wel
Vervolgens is het ook nog zo dat alle assen onderling met tandwielen met elkaar in verbinding staan.Gelukkig heb ik alleen maar aan de middelste as zitten draaien.Groet, Bas