Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 09:03:18
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
25 jaar geleden door Marc tramt
Vandaag om 08:20:49
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 08:13:06
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frank 123
Vandaag om 06:50:08
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 667299 keer)

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4050 Gepost op: 26 april 2020, 17:28:02 »
En willen we al dit moois zien functioneren? Dat kan na de zomervakantie want op 12 en 13 september hebben we wederom een hele sporthal een heel weekend ter beschikking op de Luitenant-Generaal Best kazerne in Vredepeel.
Beide dagen kunnen we ons daar uitleven van 09:00 tot 17:00.
Uiteraard onder het voorbehoud dat de corona-maatregelen zodanig zijn versoepeld dat het doorgang kan vinden.
Heb je jezelf (met bak) nog niet aangemeld, laat het dan even weten via dit draadje aan Leen of mij.
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4051 Gepost op: 26 april 2020, 18:02:05 »
Ah, zit dus een soort van keerlus garnituur onder om de wissel om te zetten.  ;D

Niet echt mijn "kopje thee" inderdaad. Maar als het goed werkt, waarom niet handhaven.  (y)
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4052 Gepost op: 26 april 2020, 19:51:20 »
Ik zou geen betere oplossing weten.
De Dual Frog Juicer, die wij als keerlusmodule gebruiken werkt volgens hetzelfde principe.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2020, 20:22:28 door St00mboy »

Valentijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
    • OVMV Aalst
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4053 Gepost op: 28 april 2020, 11:07:11 »
He Leen
Deze DCC80 lijkt me een eenvoudige oplossing en geen gefriemel met teveel draden.
Dit ga ik ook eens proberen.
Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4054 Gepost op: 28 april 2020, 12:12:17 »
Het is het proberen zeker waard. Bedenk hierbij wel dat er een "trip point" is. Er loopt even heel kort een hogere stroom tot (mijn schatting) max. 1,7A of misschien nog wel iets hoger. Wij gebruiken voedingen van 3A, zodat we daar ruim boven zitten en er niets gebeurt. Als de voeding te krap bemeten is dan zal het niet goed werken.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4055 Gepost op: 28 april 2020, 20:09:53 »
De poten voor Henk zijn boogbakken zijn klaar. Het meeste werk was het maken van de zijstukken, zoals deze voor de medium bogen:


Verder was het vandaag weer kliederdag. Het enige wanneer ik dat leuk vind is als het klaar is, vooral als er ook nog een pot verf op de grond dondert.  >:( Gelukkig zat hij niet helemaal vol.
Na het slagveld zit alle donkergrijs nu 2x op de bakken:




Het lichtgrijs moet nog op 1 of 2 bakken:


De kleine rechte bakjes van de keerlus zijn ook geverfd, op de foto één keer:


Op de lichtgrijze bakken moet ook nog fake ballast komen, dan zit het verven er gelukkig helemaal op en hang ik de kwast in de vlaggenmast  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4056 Gepost op: 29 april 2020, 23:54:46 »
Sinds een paar weken hebben wij binnen de BMB onze Evenementencommissie een andere functie gegeven hebben. De EC krijgt voortaan t.b.v. elk evenement een andere samenstelling, zodat er hopelijk na de coronacrisis meer deelnemers bij het organiseren van BMB-rijdagen betrokken raken. Natuurlijk zullen daarbij onervaren deelnemers, zeker in het begin, ondersteuning krijgen, maar het blijft wel hun BMB-project, op dezelfde manier zoals de afgelopen tijd de rijdagen steeds het project van twee EC-deelnemers waren. Voor bijv. het voorgenomen rijweekend in Vredepeel vormen Ed en ik de EC.

Als bouwer of ombouwer van de meeste utilitaire BMB-bakken heb ik me met het oog op het bovenstaande voorgenomen om de komende komkommertijd zo goed mogelijk enkele handleidingen te maken om t.b.v. de Evenementencommissie het organiseren van een rijdag en t.b.v. de deelnemers het opbouwen van de baan gemakkelijker te maken. Allereerst is het om rijdagen te kunnen organiseren, en daarvoor binnen de beschikbare ruimte een baanplan te maken, wel handig als je o.a. enig begrip hebt van functie, samenstelling en afmetingen van de noodzakelijke utilitaire bakken. De eerste handleiding heet dan ook "Het Samenstellen van de BMB-baan" en is bedoeld voor onze Evenementencommissie. Daarin maak je elementair kennis met functie en afmetingen van onze drie bogen, fiddle yard en de diverse keerlussen en krijg je voldoende informatie om die t.b.v. een rijdag in een eenvoudige tekening van een baanopstelling onder te kunnen brengen. Ik verwacht dat deze komende week beschikbaar komt.

In de hoop om het opbouwproces van de BMB-baan op rijdagen te versnellen hebben we een tijdje geleden, met enig succes, pogingen gedaan om meer deelnemers betrokken te krijgen bij het opbouwen van onze utilitaire bakken. Toch ging het opzetten tijdens de laatste rijdagen niet echt snel.


Het opbouwen van de BMB-baan in de Jaarbeurs

Het voornemen is daarom om ook de oude handleiding voor het opbouwen en afbreken van de oude keerlussen nog eens onder het mes te leggen en opnieuw uit te brengen. Die van de medium bogen moet volgen. In deze twee handleidingen gaat het over alle details van bakken, poten, beschermingen, aansluitingen etc. m.b.t. het opbouwen en afbreken.
Alle handleidingen zijn in .pdf en voorzien van foto's. Op opmerkingen wordt zeker gereageerd en verbeterpunten zullen worden toegepast.

Ondertussen probeer ik te bedenken hoe we een soort bouwplan voor een rijdag (eerst dit uitvoeren door die en die, dan dat uitvoeren door die en die etc.) kunnen maken. Suggesties zijn welkom.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2020, 23:57:04 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4057 Gepost op: 30 april 2020, 19:28:26 »
Het verven zit er nu gelukkig bijna op. Vandaag kon er zelfs al rails gelegd worden. De twee tostibakken naderen hun voltooiing:


De twee kleine rechte keerlusbakjes hebben ook al hun fake ballast gekregen.....:


.....daarna hun rail:


....en van onderen de keerluskleur:


Morgen de bogen checken met een paar boogbakken en daarna kunnen de bakken afgewerkt worden. Het zal tijd worden ook!   :D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2020, 09:48:54 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4058 Gepost op: 01 mei 2020, 20:11:28 »
Er is sprake van een heus gatentrauma. Op een of andere manier moeten alle bakken van de modulebaan altijd weer aan elkaar bevestigd kunnen worden. Dat doen we binnen het concept allemaal al jaren met M8 bouten/moeren en verbindingsgaten, die in de bakken geboord moeten worden. Toen we begonnen waren onze bakken allemaal standaard 60 cm diep en de verbindingsgaten zaten standaard op een bepaalde maat, zo'n kleine 50 cm uit elkaar. Ze zaten nogal laag, nl. 5 cm vanaf de onderkant van de bakken, en ik had ze eigenlijk liever hoger gehad. Niet lang nadat wij in 2016 de fiddle yard met 45 cm diepe bakken gingen maken, heb ik op een keer nieuwe gaten bedacht omdat ik gezien had dat sommige black boxen flink naar beneden hingen. De nieuwe zette ik gelijk hoger en maakte ze ook geschikt voor onze 45 cm bakken. Maar achtereenvolgens kwamen er daarna in 2018 bakken met enkelspoor van 45 cm diep, vorig jaar 35 cm diepe bakken van de grote en 25 cm van de medium bogen en nu 16 cm diepe keerlusbakken. De bevestigingsgaten in de 45 cm bakken voor het enkelspoor zijn eigenlijk nergens compatibel mee, maar dat komt door het spoor. Voor de smallere bakken van 35, 25 en 16 cm waren alle bestaande gaten niet geschikt en daarom heb ik voor de 25 cm bakken vorig jaar nogmaals nieuwe gaten bedacht.  :-\

Stel dat we in 2015 eerst begonnen zouden zijn met 16 cm diepe bakken en vervolgens naar steeds bredere bakken waren gegaan, dan hadden we nu gewoon twee, hooguit drie gaten in elke bak gehad. Maar nu we van heel breed naar steeds smaller zijn gegaan moet er telkens iets nieuws bedacht worden: je krijgt er een punthoofd van!  >:( Daardoor zitten de zijkanten van mijn BB's nu zo vol met gaten, dat het misschien handiger geweest was om het zijpaneel compleet weg te laten.  ;)
De 35 cm bakken moeten vanaf nu ook direct aan een BB bevestigd kunnen worden. Eerst ging dat altijd via een extra black box. Maar de bestaande gaten in de 35 cm bakken komen weer niet overeen met de overige gaten. Toch moet dit hoe dan ook wel met bestaande gaten in de BB's kunnen, anders moet wéér iedereen nieuwe gaten in de zijkant van zijn bakken boren. Ze vallen daardoor heus niet uit elkaar, maar het is wel frustrerend.  >:(

Ik heb me voorgenomen om de beide 35 cm buitenbakken te voorzien van extra gaten, nl. die we voor de 25 cm medium boogbakken gebruiken. De overige zeven 35 cm bakken kunnen dan alleen aan elkaar bevestigd worden, niet aan andere bakken. Ik heb ook nog eens goed gekeken naar de gaten voor de 25 cm bakken, want daar is wel iets leuks mee aan de hand.  ;D

Vooralsnog ziet het er dan naar uit, dat alles gewoon aan elkaar gemaakt kan worden zonder dat de deelnemers allemaal nieuwe gaten in hun bakken moeten boren. Toch heb ik vast een voorraadje 10mm deuvels laten komen, om eventueel de nodige gaten dicht te kunnen maken als eenmaal het heldere idee zich manifesteert om het hele gatenverhaal te saneren op basis van de huidige inzichten: drie gaten in elke bak!  (y)
Voorlopig begin ik er nog maar niet aan.  ;)


Vaudtje!  :-[ Een bak met twee gaten en een dichtgemaakt gat.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2020, 23:18:35 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4059 Gepost op: 01 mei 2020, 21:52:35 »
Vorig jaar heb ik, na rijp beraad, nieuwe gaten in mijn BB's geboord t.b.v. het bevestigen van onze nieuwe 25 cm diepe medium bogen. Dat was nodig omdat de oude gaten niet voor deze nieuwe bakken gebruikt konden worden. Maar dat was niet het enige probleem.  :-\ Aan het einde van de BB ligt het spoor hart-op-hart volgens het BMB-concept op ca. 50 mm afstand, maar op de boogbak ligt het spoor 58mm uit elkaar. De megabiels waarmee het spoor aan de bak bevestigd is, zit op een cm of 10 vanaf het bakuiteinde, waardoor we een flexibel railuiteinde hebben, zowel op de BB als op de boogbak. Met deze beide flexibele railuiteinden hebben we bij elkaar zo'n 20 cm om de 8mm overbruggen om de sporen netjes aan elkaar krijgen. (y)

Om een extra mooie boog te kunnen maken heb ik toen de medium boogbak iets verschoven t.o.v. het rechte spoor met de bedoeling om met behulp van het flexibele railuiteinde een mooie overgangsboog te kunnen maken. Daarna heb ik twee nieuwe gaten geboord en de boogbak daarmee aan de BB te bevestigd. Er zijn echter twee manieren om een boog vanaf je bak te maken nl. naar links en naar rechts. Maar toen ik de andere kant van de boogbak met de twee zojuist geboorde gaten aan de BB vastmaakte bleek de boog juist helemaal niet fraai te zijn, jemig, wat een gedrocht!  :( Met een derde gat, zowel in de BB als in de boogbak bleek het mogelijk om ook dit goed voor elkaar te krijgen. Hier zie je de drie gaten naast elkaar. Het onderste gat doet niet mee:


Maar na zo'n lange tijd ben ik met dit soort dingen soms kwijt wat ik precies allemaal uitvreet. Werner vroeg een keer of er per se drie gaten nodig waren en ik antwoordde: "ja", maar kon het niet uitleggen.  ;D Daarna probeerde ik zelf te beredeneren hoe het ook alweer zat. Maar hoewel ik het zelf bedacht heb, kon ik eerlijk gezegd niet goed meer doorgronden wat er eigenlijk precies gebeurt.  :-[
Daarom heb ik vandaag maar weer eens gekeken hoe je de bakken eigenlijk tegenover elkaar zet. De BB is de achterste bak en je rijdt hier vanuit een boog naar rechts de BB op:


Op deze foto zit de boogbak andersom en rijd je vanuit een boog naar links de BB op:


In de ene situatie liggen alle drie de gaten ongeveer precies tegenover elkaar:


Hier hadden we dus met twee gaten kunnen volstaan. Dat zullen dan wel de eerste twee gaten zijn die ik vorig jaar boorde om de bakken licht verschoven aan elkaar te kunnen zetten.

In de andere situatie zijn er twee mogelijkheden. In de eerste positie zitten alleen de binnenste twee gaten tegenover elkaar en als je de bak iets verschuift liggen de buitenste gaten tegenover elkaar. In één van de twee situaties krijg je een mooie boog, ik neem aan in de tweede:


Ik begin het gelukkig alweer een beetje te begrijpen ;D maar moet eerlijk bekennen dat ik niet precies meer wist hoe het ook alweer in zijn werk ging hoe je die mooie overgangsbogen kon maken. Ik zie nu ook in dat het vanwege de twee posities in situatie 2 niet foolproof is: we hebben deze bogen al een paar keer gebruikt en ik vraag me nu af of we dat toen wel met de mooie bogen gedaan hebben of op zijn boerenfluitjes.  ;D

Ik zal morgen nog eens checken hoe we dit beter foolproof kunnen krijgen en of we dit principe ook bij de grote bogen kunnen laten werken.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2020, 09:59:31 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4060 Gepost op: 01 mei 2020, 22:38:03 »
Vandaag was de schuiflasjespot weer eens leeg:


Dit schuiflasje was nog wel beschikbaar. Nee, het is niet kapot, maar zo gemaakt. Het zal wel bedoeld zijn voor een soort smalspoor, denk ik:


De kleine rechte keerlusbakjes zijn nu geverfd en beraild:


De bogen op de beide tostibakken zijn gecorrigeerd en vastgezet. De bakken zijn nu bijna gereed. Er moet alleen nog bedrading op en rubberen doppen (die ik niet heb  :-\):


Voor het vastzetten van de rails heb ik voor het eerst deze kleine schroefjes gebruikt:




Ze zijn 10 mm lang. Dat is aardig lang, dus wil ik ook graag nog 8 en 6 mm lange proberen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2020, 09:31:11 door St00mboy »

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4061 Gepost op: 02 mei 2020, 00:08:10 »
Lekker bezig Leen!!  (y)
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4062 Gepost op: 02 mei 2020, 09:15:24 »
 ;D

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4063 Gepost op: 02 mei 2020, 21:17:52 »
Onder de BB van Henk zag ik hoe hij lasdoppen/klemmen i.p.v. kroonsteentjes toegepast heeft om de bedrading aan te sluiten. Dat idee is eerder in dit topic weleens geopperd, maar Henk is volgens mij tot nu toe de enige die het toegepast heeft:


Het is heel simpel: je klemt in elke ingang van de lasdop een stukje installatiedraad van 2,5 mm2 en daaraan soldeer je je draadjes. In de lasdop zijn ze dan meteen met elkaar doorverbonden. Henk heeft er netjes krimpfolie over gedaan, maar als je de lasklemmen in de bak vast kan zetten hoeft dat eigenlijk niet.
Nu nog een goede eenvoudige manier om de lasdoppen aan de bak te bevestigen.  ::)

Ik had trouwens t.b.v. een ander project een wissel "geroofd" van deze BB, omdat het dubieus is of hij in de toekomst nog gebruikt zal worden. Het medium radius wissel heb ik vervangen door een met de hand te schakelen small radius wissel, zodat de BB voor nood altijd ingezet kan worden. Maar toen ik klaar was ontdekte ik dat het veertje aan het wissel ontbrak.  :-\ Met een "adaptor base" van Peco kon dat simpel opgelost worden:


De frog moet nog wel door een DCC80 geschakeld worden, maar die heb ik niet meer.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2020, 21:32:53 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #4064 Gepost op: 04 mei 2020, 21:49:02 »
Al onze boogbakken plus de nieuwe keerlusbakken zijn inmiddels voorzien van BMB © PRO rail beschermkappen. Tijdens het opbouwen van de baan moeten we ze losmaken en dan leggen we ze ergens neer. Na één of twee dagen is het na afloop van het evenement dan meestal weer een heel gedoe om de kappen weer correct op de bakken te krijgen. Daarom heb ik vandaag voor het eerst een nieuwe uitvinding toegepast: de BMB © PRO beschermkap protector string:


Tijdens het rijden hangen de beschermkappen vanaf nu gewoon onder de bakken te bungelen.

In de nieuwe buitenbakken van de grote bogen moesten nog gaten gemaakt worden, zodat ze simpel aan de BB van een deelnemer bevestigd kunnen worden. Inmiddels is dat gelukkig gebeurd:




Deze bakken maken als enige grote boogbakken gebruik van de gaten t.b.v. de medium boogbakken.

De gaten in de overige grote boogbakken zitten al vanaf het begin 5mm te ver naar binnen. Vorig jaar heb ik daar nog mijn vingers aan gebrand, maar het is toen met het nodige vijlen opgelost en alle bakken konden daarna probleemloos aan elkaar vastgemaakt worden. Op die bakken zit ook nog een extra laag van 3 of 4mm triplex. Daar is voor gekozen toen wij op onze bakken railbedding wilden hebben. Het alternatief was om alle gaten opnieuw te boren. Hadden we het maar gedaan!  :'( :'(  Maar goed, op de drie bakken van Henk zit geen triplex, dus passen ze niet op de andere zes bakken. Het scheelt 4mm, maar omdat ik ervan baalde dat de gaten toch al niet correct zaten heb ik ze allemaal dichtgemaakt. Morgen boor ik nieuwe. Misschien ga ik die andere verkeerde gaten ook wel opnieuw boren, het had allang moeten gebeuren!  >:(

De nieuwe keerlussen zijn op diverse manieren op te bouwen en toe te passen en de boog- en aftakbakken zijn ook buiten de keerlus te gebruiken. Daardoor krijgen we veel nieuwe mogelijkheden, maar dan moet het o.a. wel mogelijk zijn om een keerlusbak aan een standaard BB te bevestigen. Tot dusver hebben we in onze BB's nog geen gaten voor deze 16 cm brede bakjes. Maar vorig jaar heb ik een adapter gemaakt t.b.v onze medium bakken en wat later heeft modulebaan.nl op soortgelijke wijze de 16 cm bakken met een adapter aan de BB's bevestigd. Ik moet zeggen dat die van hun er mooier uitzag dan de mijne, dus heb ik eerst gekeken of ik de spullen had liggen om de modulebaan.nl-adapter te kopiëren. Dat is aardig gelukt en hij is op werking getest:


Ik heb geen spullen meer om nog meer van die mooie adapters te maken, maar  de vijf vorig jaar gemaakte mediumboog-adapters zijn nauwelijks gebruikt en daarom leek het me een goed idee om te kijken of die nu misschien geschikt gemaakt konden worden voor de smalle keerlusbakken. Ik heb er nu twee aangepast en niet alleen werken ze prima, ze kunnen bovendien tweezijdig ingezet worden!  (y):


Totaal liggen er nu drie keerlusbak-adapters in het magazijn. Dat zou voor dit jaar wel eens genoeg kunnen blijken te zijn.  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2020, 23:36:57 door St00mboy »