Dit artikel stond vandaag in de IJselbode. Leuk dat onze hobby op deze positieve manier in het nieuws komt.
Dit artikel stond vandaag in de IJselbode. Leuk dat onze hobby op deze positieve manier in het nieuws komt.Gr, Hans
Chirk aquaduct 220m, Chirk trainviaduct 260m and Chirk tunnel South entrance.Het aquaduct hebben wij jaren geleden met een gehuurde narrowboat overgestoken. Aan het eind van het aquaduct is een relatief klein bassin waarna de 420 meter lange tunnel begint.Zeer indrukwekkende ervaring kan ik je vertellen. De volgende dag werd het nog veel spannender toen we Pontcysyllte aquaduct overstaken onderweg naar het eindpunt van onze bestemming Llangollen in Wales.Helaas hadden we te weinig tijd om het stoomstation in Llangollen te bekijken, aangezien we de volgende dag alweer de terugweg moesten aanvaarden over hetzelfde traject v.v.De gehele tocht van Whitchurch naar Llangollen, maar vooral deze twee aquaducten zijn me altijd bijgebleven. Het Chirk aquaduct is prima te combineren met het spoorviaduct dat er naast loopt en is in mijn optiek een logische keuze.Ambitieus? Ja waarschijnlijk overschat ik mezelf wederom.Maar wel leuk om met deze geweldige herinnering aan de slag te gaan.Hopelijk nog deze zomer hoop ik nog een vakantie te kunnen hebben in o.a. deze regio en misschien hier en daar nog wat extra foto's te maken en de meetlat ertegenaan te houden.Dromen die misschien uit komen. Zonder ambities geen plannen.