Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 664377 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3930 Gepost op: 11 februari 2020, 21:51:27 »
Omdat de door mij vorig jaar gemaakte V-bakken van de eerste keerlus smaller zijn dan de nieuwe boogbakken en de boog van de tweede (rode) keerlus niet geheel gelijk is aan die van de eerste (blauwe), moeten de V-bakken van de tweede keerlus iets anders qua afmetingen worden. Gisteren had ik ze al uit de plaat hout gezaagd en ik hoopte maar dat ik alles een beetje goed gegokt had. Om de V-bakken precies af te passen heb ik de boel maar weer op de grond uitgespreid:


Ondanks de onwetenschappelijke aanpak komt het allemaal gelukkig nog aardig uit, stel je voor, zeg!  :o
De twee V-bakken voor de rode keerlus zijn nu op maat gezaagd. De zijkanten kunnen erop en dan kunnen ze geverfd worden. Ik kan er nog geen rails op leggen, want er ontbreken nog twee gebogen wissels en de keerlusmodule moet ook nog opgezocht worden..... :-\

Hier zie je de poten met kruis van de beide keerlussen. Alles heeft een kleur gekregen en is genummerd om het opzetten zo vrouwvriendelijk mogelijk te maken  (y) Het wordt op die manier nog een vrolijke boel bij de BMB!:


Voor het beschilderen van de beide blauwe V-bakken had ik vorige week de rails losgehaald en natuurlijk waren er gelijk weer een paar draadjes gebroken.  :-\ Ik heb nu alles weer vastgezet en ik heb ook nagedacht over de wisselaandrijving. Van één bak heb ik het veertje uit het wissel gehaald, zodat hij van nu af aan opengereden kan worden. Zolang er "on the right side" (dus links) gereden wordt is dat geen enkel probleem. Op de andere bak moet de wisselaandrijving nog aangebracht worden. Ik ben wel blij met mijn nieuwe lage schroefjes met ringetje om de rails mee vast te zetten. je ziet ze bijna niet  (y):


Om deze te smalle V-bakken visueel een beetje in overeenstemming te brengen met onze mooie nieuwe boogbakken heb ik twee verloopzijkantjes gemaakt. Eerst maar eens kijken of het een beetje netjes staat en of ze inderdaad gebruikt zullen worden:


Morgenmiddag weer verder.....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2020, 22:30:49 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3931 Gepost op: 12 februari 2020, 20:50:34 »
......er ontbreken nog twee gebogen wissels en de keerlusmodule moet ook nog opgezocht worden.....

De wissels zijn inmiddels besteld, maar de keerlusmodule heb ik nog niet gevonden, evenals de verbindingsstekkers voor de bakken. Omdat in de keerlussen dezelfde bakken altijd naast elkaar zullen liggen gebruik ik voor deze bakken geen dure ST16-verbindingen (€32), maar de goedkope stekkers waarvan ik de kabel aan de pennen soldeer. Ik weet alleen even niet meer waar ik ze gelaten heb.  :-\
Gelukkig waren er ook nog andere dingen te doen. Alle twintig benodigde BMB © PRO beschermkappen moeten ook nog gemaakt worden. Dus snel aan de slag, eerst met het hout:


...en daarna met de van stukken witte kabelgoot gemaakte plastic railkapjes:


Voor keerlus 1 zijn nu zeven beschermkappen klaar. Hier zit er een op een bak:


Morgen weer verder. Ik hoop wel dat ik die stekkers snel terugvind... >:(

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3932 Gepost op: 18 februari 2020, 21:34:04 »
Inmiddels zijn de wissels aangekomen en is de keerlusmodule teruggevonden, maar de stekkers helaas niet. Hoe dan ook zou ik er toch te weinig gehad hebben, dus heb ik bij een speciaalzaak in een ver land gelijk maar nieuwe besteld. De beschermkapjes zijn nu allemaal gemaakt incl. een paar voor reserve.
De aandacht is nu vooral gevestigd op de twee nieuwe V-bakken van de rode keerlus. Ze zijn geverfd en vandaag heb ik er de gaten ingemaakt en voor beide keerlussen de nieuwe kleine ophangbrackets in orde gemaakt:


Deze kleine brackets heb ik al een hele tijd geleden gemaakt, maar ze worden nauwelijks gebruikt omdat de gaten niet overal toepasbaar zijn. Ik heb eerst goed op mijn eigen BB's gekeken en het zou nu geschikt moeten zijn voor alle BB's met de gaten t.b.v. de medium bogen. De bedoeling is dat alle BMB-BB's van die gaten voorzien zijn of worden. Met de nieuwe brackets komt de keerlus dus aan een BB te hangen. Aan de andere kant hangen de V-bakken op een blokje hout. Er zijn nu vier van die blokjes: twee blauwe en twee rode. Uit vrouwvriendelijkheid is de bovenkant gemarkeerd met "TOP".  ;) Hier is het blokje in functie:


Het ophangblokje wordt tijdens transport met gebruikmaking van dezelfde gaten opgeborgen in de betreffende bak. Hier op de foto zit het in de transportmodus. Het metalen ding links dient om de poten in te steken:


Ik vroeg me vanmiddag af hoe haaks de keerlus eigenlijk op de BB staat. Bij de vorige keerlussen heb ik daar nooit naar gekeken, maar nu vroeg ik het me ineens af. Dus heb ik met een precisie instrument de haaksheid gemeten en de keerlus ermee afgesteld. Het maakt natuurlijk geen bal uit of de keerlus recht staat of een scheetje beef, maar als je toch meet probeer je het wel gelijk een beetje recht te krijgen. :


Hier zie je de rode keerlus nog een keer. Er moeten nog zijkanten op de V-bakken komen en dan kunnen de fake-ballast en de rails erop:


De beide aftakbakken zijn nu deels geverfd. Dat wordt een project apart. Van één bak weet ik al hoe ik hem wil maken (gewoon KISS natuurlijk  ;D), maar van de tweede weet ik het nog niet helemaal. Geeft niet, want die hoeft toch voorlopig nog niet operationeel te zijn.
Aan de blauwe keerlus ontbreekt nu alleen nog de bedrading van de drie boogbakken. Verder is alles in orde, al maak ik misschien nog wel een andere poot voor onder de V-bakken. Hier zie je de drie boogbakken opgestapeld. Ik moet nog eens goed kijken hoe ik de boogbakken netjes op kan stapelen: in elkaar schuiven is bij deze bakken geen optie:


Hier zie je de twee V-bakken van de blauwe keerlus:


Alle bakken zijn nu genummerd, deze V-bakken met 1L en 1R. De nieuwe poot die ik ervoor wil maken krijgt ook nummer 1. Op dit moment gebruik ik nog een standaardpoot, en die krijgt geen markering omdat hij overal voor gebruikt moet kunnen worden. Ik heb de zijkanten van de blauwe V-bakken vandaag even hoog gemaakt als die van de boogbakken. Samen met een overgangszijkantje hoop ik op die manier de smallere V- en de bredere boogbakken visueel wat beter bij elkaar passend te kunnen krijgen.

Morgenmiddag eerst naar de bouwmarkt en daarna weer verder.....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2020, 21:38:51 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3933 Gepost op: 20 februari 2020, 21:58:55 »
Soms gaat er tijdens het knutselen het een na het ander mis, dan kost het je twee uur om een heftig tegenstribbelend plankje MDF van nog geen 60 cm bevestigd te krijgen. Uiteindelijk zat het lellebel met vier lijmklemmen vast i.p.v. met de beoogde spijkertjes:


Soms (eigenlijk best vaak) doe je zelf ook wel eens iets vaudt  :-[:


Of, zoals vandaag:


De grijze zijkant zat ondersteboven. OK, wel binnen twintig minuten deze keer. Gelukkig zag ik het nog bijtijds om het snel te kunnen herstellen:


En zo tobben we maar voort.... :-\ Wil er iemand misschien nog een halve lijmklem  ;D?:


Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2020, 22:10:04 door St00mboy »

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3934 Gepost op: 21 februari 2020, 06:18:42 »
 ;D

Dat heb ik nou noooit  8)
Mvh Steef

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3935 Gepost op: 27 februari 2020, 20:45:02 »
Na het plakken van de zijkanten moesten er wel nog een paar verstevigingsbalkjes in de bakken geplakt worden. Op de foto zie je mooi het hergebruikte stuk MDF van 25 jaar oud met de houtlijm er nog op. Wat is dat spul hard, zeg!  ;):


Hopelijk blijft het zo allemaal heel. Aan de zijde van de boog heb ik in deze nieuwe V-bakken nu een plankje gemaakt, zodat zij mooi op de boogbakken aansluiten en gewoon met twee bouten vastgebout kunnen worden. Daarna maar weer eens gekeken hoe dit nieuwe model bak in het geheel past:




Het lijkt misschien heel wat, maar hier zit hij nog met een lijmklem vast en aan de andere kant moet er nog een stuk van het bracket afgezaagd worden.
Inmiddels is dat zaagwerk gedaan en zijn er gaten in de zijplaten geboord t.b.v. de boogbakken. Daarna zijn de zijkanten weer in de verf gezet en dat staat nu te drogen.

Wordt vervolgd....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2020, 21:02:16 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3936 Gepost op: 28 februari 2020, 19:46:35 »
Vandaag verfdag van de boven- en zijkanten van de diverse keerlusbakken.









Na het verven de keerlus weer in elkaar gezet en de eerste laag fake ballast aangeberacht:




Even gekeken hoe een aftakbak in de boog past:


Aan de andere kant zou er ook een kunnen, dan heb je een soort T-kruising. Het kan allemaal.
Verder was er nog transportschade van de NMD in Rijswijk. De plastic zijkant van een keerlusbak was gebroken en ik heb het gebroken stuk losgezaagd:


Dus nu maar een stukje MDF erop geplakt:


Wordt vervolgd......

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3937 Gepost op: 02 maart 2020, 21:38:16 »
Als je met je baan op een beurs of een rijdag staat moet je altijd ergens je jas kwijt. Onder de bak is het niet handig, want daar liggen al zoveel spullen. Vandaag heb ik bij een speciaalzaak €1,99 geïnvesteerd in fraaie ophanghaken voor de jas:


Hier hangt hij aan mijn bak:


Er kan zelfs nog een jas bij als het moet!  (y)

De laatste tijd heb ik er erg veel aan gedaan om te proberen een beeld te creëren van treinen die mooi door bogen lopen. Dat levert een soort schoonheid op van een geheel andere orde dan bijv. het landschap in onze bakken. Maar bij keerlussen is het nogal lastig om een fraai realistisch ogende boog te maken, mede omdat een keerlus eigenlijk helemaal niet op een spoorbaan thuishoort: in het echt zal je nooit een trein door een keerlus zien gaan. Het is eigenlijk een noodzakelijk kwaad, waar je niet omheen kunt. Waarschijnlijk doen daarom veel modelspoorders net alsof hij niet bij hun baan thuishoort, eigenlijk een soort struisvogelpolitiek dus.  ;D Op elke beurs zie je hem altijd wel ergens staan daar aan het eind van de baan, soms hebben ze hem zo goed mogelijk verborgen of zelfs vermomd als landschap.  ;) Een keerlus is altijd te groot, want ook een kleine in H0/00 past niet in je broekzak. Die van ons zijn iets van 2m50 x 1m45, en dat maal twee, want een baan heeft twee uiteinden.

Vorig jaar heb ik bedacht om de bogen van onze keerlussen, nu 61 en 68 cm, te vergroten tot een radius van ruim een meter. Het hout voor één boog ligt al klaar. In een grote boog loopt een trein nu eenmaal fraaier dan in een kleine en ik wilde het resultaat wel eens in het echt zien. Later heb ik toen besloten om eerst maar eens een symmetrische keerlus te maken om het resultaat daarvan te kunnen beoordelen.

Wat is het verschil met de oude asymmetrische keerlus? Wel, die bestaat uit een recht stuk, een halve boog en een vrij heftige S-bocht:


Hoewel ik erg mijn best gedaan heb om de bogen mooi te krijgen loopt een trein op een of andere manier toch niet supermooi door de keerlus. Dat komt door de S-bocht:
..........Bij het testen kwam ik erachter dat de S-bochten van de keerlussen niet optimaal lopen. Ik wist dat het krap was om de gewenste bogen te halen en ook dat er tijdens het maken wat toleranties in geslopen waren.....
Eerst de linker keerlus aangepakt. Dit was 'em:


Hij liep onderin en bovenin niet altijd even lekker en bij het testen en daarna het nameten kon je zien wat er beter kon.
Ik heb de hele boog wat ruimer opgezet en alle bogen zijn nu minimaal 24 inch (ca. 61 cm):


Ik verwacht dat de trein nu beter door de bogen zal gaan.

Hoe mooi ook, zit daar altijd die rare slinger die de grootsheid van de passerende trein verstoort. En als we toch een mooie slinger in de S-bocht willen maken, dan wordt de keerlus veel te groot en dat geeft weer andere problemen. Maar vorig jaar hoorde ik van Henk dat de club van Zeewolde bezig was met een symmetrische keerlus en ik dacht gelijk: "Goh, stom dat ìk daar niet op gekomen ben!"  :-[ In zo'n keerlus verdeel je a.h.w. de S-bocht over de linker en de rechter kant en zodoende verdwijnt die rare slinger. We hebben er nu een paar keer mee gereden en in de Jaarbeurs heb ik duidelijk kunnen zien dat een trein nu veel mooier dan ooit door zo'n keerlus gaat, ondanks dat we nog steeds dezelfde kleine boogbakken gebruiken. Het plan om een keerlus met een grotere boog te maken is daarmee voor mij van de baan.

Vandaag de laatste hand gelegd aan het berailen van de tweede (rode) keerlus. Er staat nu (op het kruis na) een mooiere keerlus dan we ooit gehad hebben:


Met dank aan Basmans hebben we nu heel strakke keerlusboogbakken en ik heb de V-bakken in dezelfde stijl gemaakt. De afmetingen en de bogen zijn ongeveer even groot als die van onze oude keerlussen, maar op de V-bakken heb ik bogen van minimaal 36" gemaakt (ca. 90 cm). Daardoor rijdt de trein nu op een veel fraaiere manier naar de halve boog toe, die hoe dan ook niet-prototypisch is, maar geen storend effect meer oplevert. Hier kijk je in de bogen op de rechter V-bak:


....en vanaf de andere kant:


De boog op de linker V-bak:


....en vanaf de andere kant:


Het is eerder vertoond (sorry, slechte kwaliteit villum trouwens), maar hier zie je wat in de Jaarbeurs het resultaat was als er een trein doorheen jakkert (aanklikken en even op pijltje drukken om te starten):
https://youtu.be/vpDmCG6Uw60?t=28

Dat gaan we vanaf nu vaker zien!  (y)

Alleen moeten er eerst nog wel wat aansluitspullen uit China komen, dus het kan nog wel even duren......  :-\

Leen.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2020, 20:35:24 door St00mboy »

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3938 Gepost op: 03 maart 2020, 12:34:45 »
Mooi Leen!  (y)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3939 Gepost op: 04 maart 2020, 23:24:39 »
De rode keerlus is weer gedemonteerd en hij moet nu transportgereed gemaakt worden. Allereerst moeten de beschermkappen erop. Ik heb bij onze buren van Modulebaan.nl gezien dat zij op hun keerlusbakken niet zoals gebruikelijk twee inslagmoeren naast elkaar monteren aan de rechterkant van de bak, maar aan elk bakuiteinde alleen één enkele inslagmoer aan de linkerkant (vanaf de publiekszijde  ;)). Dat vind ik eigenlijk een heel slim plan en dus doe ik het nu ook, en niet alleen hier. Toen ik ermee begon kwam ik ineens op een ander idee. In plaats van de BMB © PRO beschermkappen met twee bouten vast te zetten, zet ik ze maar met één enkele bout van de juiste lengte vast in de inslagmoer. In het naastliggende gat komt een deuvel van 10mm, die ik in de beschermkap plak. Dit scheelt ons straks de helft van al het geschroef en bovendien een enorm gesleep met bouten. Hier zie je de zojuist geplakte deuvel:


...en hier zit de beschermkap vast op de bak:


Nu hebben we per bakovergang gelijk het juiste aantal (2) bouten van de juiste lengte (30 mm) bij de hand. Voorheen zaten de kappen meestal vast met twee 30 mm bouten en dan troffen we dus bij het monteren van een overgang vier bouten aan i.p.v. twee, dus moest je er twee wegbrengen (of op de bak laten rollen  :-\). Bovendien hebben we bij een overgang zonder inslagmoeren langere bouten nodig dan 30 mm. Al met al zou dit ons bij het opzetten en afbreken het nodige heen-en-weer geren kunnen schelen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2020, 23:34:10 door St00mboy »

MacArthur

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • Eeuwige knutselaar...
    • Modelbouw & Modelspoor activiteiten op Facebook
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3940 Gepost op: 05 maart 2020, 08:00:04 »
Schitterend Leen  (y)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3941 Gepost op: 06 maart 2020, 20:53:29 »
Vandaag gelijk maar verdergegaan met het aanpassen van de  BMB © PRO railbeschermingen van de andere boogbakken. Hier zie je er een paar:


Hier liggen een paar gemodificeerde BMB © PRO railbeschermingen te drogen:


en hier ook:


en hier liggen er ook een paar op de keerlusboogbak, die ik als proef ook aangepast heb om hem stapelbaar te maken:


Als alle experimenten slagen hebben we straks nog een BMB © PRO baan!  ;D

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3942 Gepost op: 08 maart 2020, 17:05:48 »
Op mijn zoektocht naar het volmaakte zijn er steeds nieuwe ideeën, maar het pad gaat niet altijd over rozen.  :-\
Ik heb alle boogbakken weer te voorschijn gehaald om daar de vernieuwde BMB © PRO beschermkappen op te maken om op die manier het opzetten van de baan gemakkelijker te maken. Het hok staat nu tjokvol:


De vernieuwde kappen zitten inmiddels weer op de meeste medium boogbakken:


..en ook op de grote:


Nu nog eens even kijken hoe het bijbehorende ophangbracket voor de tostibakken aan de bak vastgemaakt kan worden, dan hoef je die niet meer apart mee te nemen.

Mijn eerste poging om de keerlusbakken stapelbaar te maken is slechts gedeeltelijk gelukt:


Het knelt daar nog - dat wordt dus vijlen - en ik zal er ook iets voor moeten bedenken om dat bij de overige bakken te voorkomen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2020, 17:17:11 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3943 Gepost op: 10 maart 2020, 15:32:18 »
Inmiddels zijn er voor alle medium bakken BMB © PRO beschermkappen gemaakt. Morgen gaan de laatste erop, ook al moeten er op twee bakken nog rails komen.

Ik heb vandaag 8 brackets in de grote boogbakken gepropt, twee per bak:


Deze zitten aan de schoorlat vast. De andere bak kan er nog gewoon in geschoven worden. Bij bakken zonder schoorlat heb ik een gat moeten boren. Als we nu weer de slingerbakken op gaan zetten hebben we de brackets gelijk bij de hand. (y)

Er zijn nu vier keerlus boogbakken gereed om gestapeld te worden:


Twee zijn er geplakt maar die staan nog te drogen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2020, 20:51:51 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3944 Gepost op: 10 maart 2020, 20:31:53 »
Uit een ander topic:
Verzamelaarsbeurs 18 & 19 april 2020, Jaarbeurs Utrecht

In nauwe samenwerking met de BMB is het gelukt om op de Verzamelaarsbeurs te staan op 18 en 19 april 2020 in de Jaarbeurs te Utrecht.

De BMB stond in het verleden al vaker op deze beurs.
Voor BNLS forumbaan is het de eerste keer.

De BMB staat er met 6 bakken en vormen hun eigen baan......

......Totaal vormen we een baan met een lengte van ruim  20 meter.

Ook is er nog een kinderbaan aanwezig.

Onder voorbehoud staan we achter in Hal 7.


Eigen foto van de BMB baan tijdens de laatste Verzamelaarsbeurs van 2 & 3 november 2019
.......

Hieraan is niet veel toe te voegen, behalve dat de BMB zich gisteren met 7 i.p.v  6 bakken heeft aangemeld en we nemen ook de fiddle yard weer mee en komen zo tot een baanlengte van ca. 30 meter (60 meter rijlengte over het hoofdspoor). Deze keer werken we samen met de BNLS-Forumbaan en de MSG Drechtsteden om met elkaar tot een volwaardige opstelling van een metertje of 50 te komen. Ik verwacht dat het ook aardig gezellig zal zijn.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2020, 23:21:45 door St00mboy »