Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 13:14:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
MaraNCS
Vandaag
om 13:12:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Pukkie
Vandaag
om 13:09:20
Frans loodsje et cetera
door
MaraNCS
Vandaag
om 13:05:32
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 12:29:31
Boek over de oorsprong NS 500/600
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 12:11:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:06
Spoor 1 nem of finescale
door
sncf231e
Vandaag
om 11:32:01
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 11:28:17
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 11:17:53
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:11:58
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 11:00:48
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
martijnhaman
Vandaag
om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten?
door
schipcas
Vandaag
om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
jan47
Vandaag
om 09:50:55
Station Roodeschool
door
aad52
Vandaag
om 09:39:24
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen.
door
Jelmer
Vandaag
om 09:26:52
Raadplaatje
door
RikM
Vandaag
om 09:11:32
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa†ets
door
orientexpress
Vandaag
om 08:46:39
Nachttreinen Oost Europa
door
laurent
Vandaag
om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W?
door
KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia
door
gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
NS 8100 in 0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
20
Omlaag
Auteur
Topic: NS 8100 in 0 (gelezen 76285 keer)
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #45 Gepost op:
28 February 2015, 12:12:05 »
mooi werk Frits! sjieke buffers ook, Philo?
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
FritsT
Offline
Berichten: 11240
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #46 Gepost op:
28 February 2015, 13:57:24 »
yep
Gelogd
1795
Offline
Berichten: 1536
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #47 Gepost op:
28 February 2015, 17:13:20 »
Ik ben bezig aan het onderstel, wielen en motor. Hij moet natuurlijk uiteindelijk wel gaan rijden op Raamsdonk!!
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #48 Gepost op:
28 February 2015, 17:18:45 »
we zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar de aandrijving, motor? gearbox?
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
1795
Offline
Berichten: 1536
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #49 Gepost op:
28 February 2015, 17:24:46 »
motor is er een die tussen de frameplaten past... (uit de voorraad motoren)
Overbrenging is er ook een uit de rommeldoos. (ooit eens een wormwiel met tandwiel gekocht bij conrad, alles metaal, behoorlijk lawaairig dus, motor as was veel te klein (2mm), en wormwielgat te groot (4mm), dus daarvoor een busje gedraaid)
uiteraard is het veel beter om een mooie gearbox van bv. ABC gears erin te zetten, maar die heb ik nu even niet liggen, vandaar deze oplossing.
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
pullmanneke
Offline
Berichten: 412
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #50 Gepost op:
28 February 2015, 18:27:53 »
Ik wou dat dat h0 ding van mij zo rijdt.
Gelogd
fly with the eagle or scratch with the chickens
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #51 Gepost op:
28 February 2015, 18:32:05 »
ff plaatje graag van onderen
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #52 Gepost op:
28 February 2015, 19:28:14 »
Citaat van: roadster36 op 28 February 2015, 18:32:05
ff plaatje graag van onderen
Jan toch! Ouwe snoepert!
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
FritsT
Offline
Berichten: 11240
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #53 Gepost op:
28 February 2015, 20:04:30 »
De vering van de voorste as heb ik gemaakt van 0,5 mm fosforbrons draad. Door het tussenschot heen en aan de andere zijde over een lengte van 1 cm gesoldeerd.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11240
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #54 Gepost op:
28 February 2015, 21:41:34 »
Met dank aan Wim Wolters/Philotrain voor het snel opsturen van de benodigde onderdelen. Gisteravond besteld en vanmorgen al in huis
1. Dom
2. Veiligheid.
En omdat deze dom eigenlijk op een stoomloc met een grotere ketel thuishoort heb ik ook gekozen om de 8100 ketel ietsje groter te maken. Scheelt correctiewerk. Nu ging dat eigenlijk heel erg gemakkelijk.
De dom zit met een bout vast. Daartoe heb ik aan de onderzijde van de ketel een ruim gat (10 mm) geboord. Boutje in een vulpotlood en ik kan er zo bij. (ervaring leert).
Ik moet zoeken waar dat gat zit, maar het zit er.
Gelogd
1795
Offline
Berichten: 1536
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #55 Gepost op:
01 March 2015, 00:21:53 »
nu ga je wel heel erg snel hoor,
Maar hier nog wat foto's.
«
Laatst bewerkt op: 01 March 2015, 00:23:59 door 1795
»
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #56 Gepost op:
01 March 2015, 09:17:20 »
Erg netjes allemaal
Cilinders en dom komen van de Bello?
«
Laatst bewerkt op: 01 March 2015, 09:24:36 door roadster36
»
Gelogd
1795
Offline
Berichten: 1536
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #57 Gepost op:
01 March 2015, 09:48:49 »
dom en veiligheid zijn van de 1700, cylinders T3.
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
FritsT
Offline
Berichten: 11240
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #58 Gepost op:
01 March 2015, 12:00:40 »
@Edwin.. die van jou gaat sneller. Die rijdt en de mijne nog niet. Gaat ook nog even niet gebeuren omdat ik geen passende motor heb.
Buseck of Dortmund zal wel een oplossing bieden.
Het gietstuk van de veiligheid is aan de onderkant vlak en past dus niet zo maar op de ronde ketel. daarvoor een passtukje maken dat een een kant vlak en aan de ander kant hol is.
«
Laatst bewerkt op: 01 March 2015, 12:05:08 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11240
Re: NS 8100 in 0
«
Reactie #59 Gepost op:
01 March 2015, 13:00:03 »
@Fred,
als je ook de 8102 gaat bouwen...ik zie nu op verschillende foto's dat de bel een kwart slag gedraaid kan staan.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
NS 8100 in 0