Mijn verzameling materieel was toen ik het huis uit ging, dermate groot dat ik het financieel niet zag zitten om alles om te zetten in gelijkstroom modellen.
Het is hobby mensen
Inderdaad Robert, zo denk ik er ook over. Ik ben al heel blij als ik in de zichtdelen van mijn baan alleen de Marklin slanke wissels kwijt kan en toch niet hier en daar een short wissel moet toepassen, omdat ik anders niet uit ga komen. het is niet anders. Ik ben al dolblij dat ik een fantastische hobbyruimte heb ik huis. En natuurlijk is het bovenste wissel wat Henk laat zien nog veel fraaier en realistischer dan de onderste (Marklin slanke wissel). maar als je dan echt realistisch wilt bouwen, leg dan enkel een recht stuk spoor in je hobbykamer en zet de bovenleidingsportalen op de werkelijke schaalafstand en gebruik de juiste diameter bovenleidingsdraad. Veel succes.
Nog één keer over het aanzien van de wissels: voor mij geldt dat het spoor net zo goed een model is als de treinen die er op rijden. Daarom wil ik dat het spoor en de wissels zo goed mogelijk op het echie lijken. En ik heb het idee dat diehard Märklinisten gewoon niet zien dat een Märklin wissel veel minder op een echt wissel lijkt dan een wissel van b.v Peco of Tillig.
Dank jullie wel voor alle reacties Ik ga donderdag avond de startersset halen, ik ga het met plezier bekijken.Mijn oom rijdt digitaal en is druk bezig om de ecos in orde te maken, (Veel werk per treintje bij hem).
Mensen - het is een hobby, geen ideologie!Groeten,Robert
Dus mensen die Marklin-rail gebruiken die streven automatisch geen realistische omgeving van hun modeltreinen na? Ik vind dat echt een belachelijke uitspraak.
Ik denk dat de samenvatting van de discussie best kan zijn dat ....
Hoe bedoel je Stephan?Jeroen
Nou, dat er niet eens een slanke wissel in het Märklin railassortiment zit, ik verbaas mij daar over.