Niets, maar zie jij een argument in de post van Jos?Uit het verleden weten we dat Jos jaren geleden hoogstwaarschijnlijk veel te veel van het spul heeft gebruikt met alle gevolgen van dien. Sinds die tijd vindt hij het met enige regelmaat nodig nogal heftig te roepen dat hij het nooit meer zal gebruiken. Zonder enige reflectie op de mogelijkheid dat hij zelf een fout kan hebben gemaakt.Op de vorige pagina bijvoorbeeld nog. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=62511.msg3222377355#msg3222377355Ik gebruik het overigens ook niet, maar alleen omdat ik het niet nodig vind. Uit de reacties hier maak ik op dat het bij verstandig gebruik werkt en geen problemen veroorzaakt.
Ondanks al de lovende recensies van dit spul, heb ik mijn flesje ATF weggegooid zodat ik niet in de verleiding kan komen om het weer te gebruiken. Zelfs het aanbrengen met een uitgeknepen wattenstaafje leverde op Kranenberg een hoop slippende loks op (Roco tender aangedreven exemplaren). Het enige dat werkt bij mij is gewoon regelmatig rijden en de wielen van de loks schoonhouden. Zelfs de trix poetswagen die ik heb gebruik ik zelden, omdat hij alleen goed werkt als de viltjes nieuw zijn. Als ze wat ouder zijn verspreiden ze het vuil alleen maar ondanks het uitwassen in spiritus of wasbenzine.Groet Meino
Ik heb het een jaar of 6 geleden ook eens gebruikt, precies dat uitgeknepen watenstaafje op beide railstaven.Na 3 a 4 weken die vettige troep er af geboend, maar nu 6 jaar later kom ik die zwijnerij nog steeds tegen op de hartstukken van wissels, tussen wisseltongen en natuurlijk de wielen van sommige rijtuigen en wagons.Je krijgt daar gratis wat aangekoekt stof en vet bij.
Ik gebruikte precies de hoeveelheid die men adviseert, dat uitgeknepen wattenstaafje.
ATF is geen olie maar een vloeistof.
Een vloeistof is een stof die gemakkelijk vormveranderingen ondergaat, maar zich verzet tegen volumeverandering onder invloed van druk. Hierin onderscheiden vloeistoffen zich van vaste stoffen, die hun vorm behouden, en gassen en plasma's, die samendrukbaar zijn.
Je beweert dat olie geen vloeistof is?Wikipedia