Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
Jeroen Trainz
Vandaag
om 21:44:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eelco Storm
Vandaag
om 21:40:47
Spoor 1 nem of finescale
door
mitchell2000
Vandaag
om 21:20:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Rick
Vandaag
om 21:15:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:01:04
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 20:32:58
NS 1700 transfers
door
ES44C4
Vandaag
om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 19:36:41
De Projecten van RetroJack
door
NS264
Vandaag
om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
Vandaag
om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
NS 6000 (in schaal 0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
78
Omlaag
Auteur
Topic: NS 6000 (in schaal 0) (gelezen 158733 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #585 Gepost op:
07 November 2022, 11:19:54 »
Nog een keertje de SS-1200
Plaatjes van vergelijkbare onderdelen op de 3737:
1= meters:
2= injecteur links
3= injecteur rechts
4= peilglas (ander soort dan op de 1200)
5= peilglas (ander soort dan op de 1200)
6= regulateur
7= xxxxxxx Het lijkt een afgedopt kraantje, maar waarvoor?
8= ganghandel
9= zandstrooier
10= vuurkistdeur
11= wasplug
12= waterslang
13= smeerpers
14= remkraan
15= krukjes
16= stoomverwarming afvoer
17= handwiel voor de demperkast
18= handwiel voor de sproeier
19= handwiel voor de blazer
20= handwiel voor de luchtpomp
21= trekkoord voor de fluit
22= stoomafname fluit
23= wasluiken
25= waterstandsmeter
26= snelheidsmeter
27= handwiel stoomverwarimg, voor/achter
«
Laatst bewerkt op: 11 November 2022, 23:36:13 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #586 Gepost op:
08 November 2022, 15:10:31 »
Nog even een tussendoortje.....
een houten plankenvloer,
Door het raam/deur aan te brengen en daarom in 2 delen.
«
Laatst bewerkt op: 08 November 2022, 23:11:57 door FritsT
»
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #587 Gepost op:
11 November 2022, 15:22:56 »
Echt hout toch
.
Zit te genieten. Lang niet gekeken op BNLS, maar je bouwt goed door. En laatste raadsel opgelost? Ben benieuwd welke er nog meer zijn....
Gelogd
mvg,
Ivo
*
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #588 Gepost op:
11 November 2022, 23:17:48 »
Nee...er is geheel onverwacht een raadsel bij gekomen.
.
Iets wat
niet o
p tekening staat maar op foto's van bovenaf net een beetje zichtbaar maar niet scherp herkbaar is. Het is "iets" op de watertanks aan de zijkant. Na grondig overleg is geconcludeerd dat het waarschijnlijk (10 slagen om de arm) een inspectieluik zal zijn want voor een waterdeksel is het rijkelijk klein.
Maar er wordt komende week voor ons aan gewerkt om van die ene foto (niet de onderstaande) waarop je het misschien zou kunnen zien een super HD te scannen. Of we wat gaan zien.....spannend.
Daar gaat de kerstboom
want zoiets moet natuurlijk wel in Vs.2. verwerkt worden.
En anders wordt het een inspectieluik met bouten waarvan we zeggen dat het er vanaf dag 1 op moet hebben gezeten. En wie het echt weet, mag het natuurlijk zeggen.
Nog wat: als de watertank van achteraf wordt gevuld, loopt het water door de verbindingsbuis naar voren. Waar zit het ventiel dat de lucht moet laten ontsnappen. Ik (en anderen) zien niks dat daar op zou lijken. Of zit er een knoepert van een gat aan de binnenkant van de tank?
Ook hier.... wie het weet mag het zeggen.
Let op, ga het niet verwarren met de 2 (ook niet op tekening) schuin geplaatste hijsogen die ook nog net te zien zijn. Eentje aan de buitenkant, net voor het machinistenhuis en eentje aan de binnenkant aan de voorkant van de watertank.
52620
«
Laatst bewerkt op: 11 November 2022, 23:46:51 door FritsT
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #589 Gepost op:
12 November 2022, 01:52:38 »
ken je deze al?
heb je het nou niet over dat schuine handwiel?
maar tis natuurlijk de andere kant.
bron hua
beste foto die ik heb met schuin zicht op de waterkast, je ziet een soort luikje ?
of is het een blad van een kolenschep.
en bij de sloper in Veenendaal
deze foto`s zijn aanklikbaar
3900
niet het zelfde maar mss kan je er wat mee.
«
Laatst bewerkt op: 12 November 2022, 02:55:50 door roadster36
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #590 Gepost op:
12 November 2022, 12:48:05 »
@Jan,
Die eerste foto kan ik wel dromen (en die vergelijkbare fabrieksfoto van de 1204 ook).
En je zegt het zelf ook al (het laat je dus ook niet los) bij die andere foto's.. wat zien ik nou? luik, kolenschep of iets anders ? Op vele andere foto's zie je bovenop de watertank inderdaad stookgereedschap liggen, maar symmetrisch aan twee kanten? Die foto's zijn er ook. Die optie valt volgens mij af.
Een klapbaar waterluik valt volgens mij ook af omdat ik (zeker op die foto van de fabrfieksfoto van de 1210) geen handgreep boven de rand van de tank zie steken.
Een mangat is het zeker ook niet. In model is de tank 10 mm breed. Dat x 43,5 komt uit op 43,5 cm. Dat "luik" is dan nog geen 40 cm groot/klein en het gat wat het afdekt nog kleiner. Daar kan geen "man" doorheen. Nee, het is geen "mangat" om in de watertank te kruipen.
Het is afstrepen wat het zeker niet is, maar ik wil het zeker weten.
Ik denk echt aan een luikje voor onderhoud.
Maar ik zie niks op tekening of een CW.
Dan moet je ook eens kijken naar een foto van een 6200........
Dit is denk ik de enige foto waarop het te onderscheiden zou kunnen zijn, maar tja. Vandaar die HR scan.
Om het nog spannneder te maken...een Franse 6000.
Moeren, klinknagels?
een handel?... nee stookgereedschap (hoefijzervorm)
rommel?
Zeg het maar.
Kortom.... er zit iets en het jeukt.
«
Laatst bewerkt op: 12 November 2022, 23:14:59 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #591 Gepost op:
13 November 2022, 12:17:30 »
Met dank aan de twee "medewerkers in de buitendienst" voor de snelle hulp.
Maar tja....niet wat ik hoopte te zien.
ook op een andere foto is het niet scherp te krijgen.
Maar de oplsssing komt uit Frankrijk.....
Met een beetje goede wil zie je bouten onder het stookgereedschap.
en als het luik er in Frankrijk op zat, dan zat het ook op de Nederlandse machines.
52951
«
Laatst bewerkt op: 13 November 2022, 13:19:34 door FritsT
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #592 Gepost op:
14 November 2022, 10:51:11 »
Wat ik dan interessanter vind om op de VS 2 te zetten zijn de driehoekige pijpbeugels
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #593 Gepost op:
14 November 2022, 11:42:11 »
Citaat van: roadster36 op 14 November 2022, 10:51:11
de driehoekige pijpbeugels
Wat, waar?
Gelogd
1795
Offline
Berichten: 1536
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #594 Gepost op:
14 November 2022, 12:03:01 »
Citaat
driehoekige pijpbeugels
Wat bedoel je?
?
Gelogd
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #595 Gepost op:
14 November 2022, 16:06:59 »
Ik denk dat er een (klein) mysterie weer is opgelost.
Eerder heb ik de indeling van het ketelfront besproken en daarbij bleef alleen positie "7" (een afgedopte kraan/handel) onbekend.
In de lijst van Constructiewijzigingen (CW) lijkt de oplossing te liggen.
Als er nergens anders een appendage als zodanig benoemd kan worden, dan moet "7" de pijpenblaaskraan wel zijn.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #596 Gepost op:
15 November 2022, 11:22:04 »
Om een model te maken vanuit de SS-1200 naar NS-6000 moet je de wijzigingen weten. In de bouwgroep is dit zoekwerk toevallig op dezelfde dag dubbel uitgevoerd. Niemand hoeft de lijst met CW's dan ook meer door te werken want die staat nu hier.
Wel opgemerkt, dat de benaming in de lijst niet altijd even duidelijk is van wat er specifiek gedaan moest worden...het zij zo.
Enig vergelijk met foto's zou duidelijkheid kunnen scheppen. Als voorbeeld CW 110.
Met dikke letters aangegeven zijn de CW's die m.i. uiterlijk goed zichtbaar zouden kunnen zijn en dus van belang voor de modelbouwer. Ik heb dat nog niet gedaan, dus pin me er niet op vast. Werkje voor komende dagen/weken want er zullen dan zeker nieuwe 3D tekeningen gemaakt moeten gaan worden.
Succes er mee.
CW 33 31-12-1919 aanbrengen voorverwarmer
CW 36 11-10-1920 wijziging bogiepotbouten
CW 37 25-10-1920 wijziging van de blazer
CW 39 16-11-1920 wijziging der koppelstangverbindingen
CW 68 20-07-1921 wijziging overbrenging van beweging der snelheidsmeters
CW 70 26-07-1921 smering schroefdraad der handrem
CW 80 07-10-1921 wijziging scharnierpen koppelstangen
CW 94 10-11-1921 vervangen bronzen schroefplugje in achterzandbakken door houten plug
CW 110 17-01-1922 verplaatsen standplaats machinist naar rechts
CW 112 25-01-1922 wijziging van kleinen kop en kruiskop aan nieuwe drijfstangen
CW 155 07-07-1922 boutjes waarmede de aandrijfarmen vd snelheidsmeter aan de koppelstangen , voorzien van
vierkant gedeelte, passend in een vierkant gat
CW 181 20-09-1922 aanbrengen 2 waschpluggen
CW 187 28-09-1922 achtercylinderdeksels veresterken rug aan nokken
CW 190 29-09-1922 vervallen koperen strip langs vuurkistraam
CW 253 20-12-1922 wijziging kraanhandels peilglaskranen
CW 263 02-01-1923 verbinding rookkast aan frame loc
CW 265 03-01-1923 wijziging verbinding v/d pijp tussen asfluiter stoomverwarming en driewegafsluiter
CW 304 01-03-1923 aanbrengen tweede verbindingspijp aan hoofdreservoir
CW 325 01-04-1923 wijzigen deksels op de zandbakken
CW 342 12-05-1923 wijzigen voorste schuifstangeleibussen
CW 359 25-06-1923 wijziging smeerinrichting grote dryfstangmetalen
CW 417 13-10-1923 aanbrengen schermplaat onder schroefrem
CW 523 23-03-1924 wijziging contrakrukje en overbrenging stangetje smeerpers mechaniek
CW 588 19-06-1924 aanbrenging van een schroefkop aan de kruiskopsmeerbakjes
CW 594 09-07-1924 aanbrenging consoles voor het lichten aan het frame in luikjes in de voetplaat
CW 654 28-10-1924 verpakking regulateurstopbussen met Serpent A pakking
CW 657 30-10-1924 zuigerschuiven voorzien van smalle veerende ringen
CW 659 03-11-1924 Plaatsing bouten regulateurbeweging zoodat zij niet kunnen uitvallen
CW 736 13-03-1925 Wijziging veer stookdeur
CW 809 18-08-1925 vervanging stiftsmering drijfstangmetalen
CW 847 16-11-1925 afneming pijpenblaaskraan tegen achterwand vuurkist
CW 859 27-11-1925 Vervanging Duplexpomp door Compound luchtpomp
CW 863 01-12-1925 aanbgrenging normale remblokken B
CW 884 18-01-1926 verplaatsing kraanklepkast
CW 897 18-02-1926 wijziging stoomafsluiter voedingspomp
CW 898 19-02-1926 vervanging spuikraan door spuiafsluiter
CW 909 13-03-1926 normalisatie smeerinrichting mechaniek
CW 917 24-03-1926 verplaatsing voorste stoeltje voor baliestang links aan de ronde ketel naar achter 6007-6026
CW 944 10-05-1926 vervallen voorste consoles voor het lichten ivm aanbrengen luchtzuigkleppen der cylinders
CW 1030 29-11-1926 vervanging langsketelankers door plaatsteunen
CW 1031 01-12-1926 gewijzigde plaatsing stoomfluit
CW 1038 15-12-1926 wijziging onderpotbouten bogiedraagpotten
CW 1043 21-12-1926 aanbrengen soortmerkplaatjes
CW 1046 27-12-1926 vervanging bogiedraagpotten bij nieuwe aanmaak door gewijzigde.
CW 1048 06-01-1927 wijziging zuigpijpen der injecteurs
CW 1101 23-04-1927 wijziging excentriekschijven
CW 1106 29-04-1927 verbreeden de stroppen van draagveren No.31
CW 1122 23-05-1927 wijziging vuurbruglengte van 900 in 800
CW 1124 24-05-1927 aanbrengen luik in houten vloetplaat en gat in daaronder liggende ijzeren frameplaat
CW 1134 21-06-1927 wijziging bevestiging scheenplaten der drijf- en koppelassen als proef
CW 1171 21-09-1927 wijziging smeerpijpjes koppelstang metalen
CW 1184 22-10-1927 aanbrenging zeef voor zuigopening injecteurs
CW 1195 07-11-1927 wijziging der stoomverwarmingsleiding bij de voor-bufferbalk
CW 1207 12-12-1927 Vervanging der asbestbekleding tegen achterwand vuurkist door viltbekleding
CW 1208 13-12-1927 aanbrenging van een inventariskast rechts achter onder de voetplaat
CW 1225 18-01-1928 wijziging afvoerpijp voorverwarmer en aansluiting aan de aschbak
CW 1229 23-01-1928 vervanging gegoten ijzeren verbindingspijpen der waterbakken door gegoten stalen
CW 1246 12-03-1928 broekpyp o/d exhaust vervaardigen van gietstaal
CW 1300 26-07-1928 vastlasschen sprenringen aan het binnenwiel bij dryf en koppelwielassen als proef
CW 1310 31-08-1928 vervaardigen van draagveerhangers van gegoten staal
CW 1315 17-09-1928 verplaatsing zyketelsteunen en aanbrenging plaatselijke verhooging op frame 6001-6016
CW 1381 05-02-1929 wijziging remwerk
CW 1384 11-02-1929 normalisatie compositievulling in kruiskopsloffen
CW 1441 27-06-1929 wijziging bevestiging oververhitterkast en binnenstoompijp aan voorpypenplaat
CW 1490 14-11-1929 wijziging bogiedraagpotten
CW 1560 26-03-1930 vaststelling lengtematen der verschalmen voor gekoppelde assen
CW 1634 22-08-1930 aanbrenging peilstok
CW 1666 10-11-1930 normalisatie plaatsing der luchtkoppelingen
CW 1688 10-12-1930 normalisatie van opsluitmoeren op drijf- en koppeltappen en contrakrukken voor smeerpersen
CW 1694 29-12-1930 verzwaring de binnenwielen van drijf- en koppelwielassen
CW 1732 13-10-1930 normalisatie roosters
CW 1755 01-05-1931 vervallen de klemschroeven voor schuifvensters
CW 1806 21-08-1931 verzwaring gegoten stalen dwarsframe in bogie
CW 1861 06-11-1931 wijziging schuiven van regulateur
CW 1951 15-03-1932 wijziging oververhitterkast
CW 1954 17-03-1932 wijziging bogieassen
CW 1957 25-06-1932 wijziging bogiedraagpotten
CW 2059 16-11-1932 wijziging drijf- en koppel= asscheenen
CW 2083 28-12-1931 wijziging meenemer en aandrijfhefboom snelheidsmeter
CW 2105 30-01-1933 wijziging scheenen en scheenpoorten van bogie resp. bisseldraaistel
CW 2188 03-07-1933 normalisatie van klep en veer Ramsbott veiligheid
CW 2242 13-10-1933 wijziging wielbandbevestiging van drijf en koppelwielen
CW 2297 12-01-1934 wijziging bevestiging verbindingspijpen waterbakken
CW 2332 13-03-1934 wijziging cilinderstopbuspakking
CW 2337 17-03-1934 aanbrenging voetbeweging stoomfluit
CW 2400 11-10-1934 wijziging afsluiter Knorr-voedingspomp
CW 2527 31-07-1935 aanbrenging zadelstuk met versterkingsbruggen
CW 2600 26-11-1935 aanbrenging gewijzigde cilinders
CW 2680 18-05-1936 wijziging vonkenvanger
CW 2687 29-05-1936 aanbrengen normale lantarenijzers
CW 2743 21-10-1936 gewijzigde splitspieën in stoomschuifstangen
CW 2771 14-01-1937 vervanging ijzeren Westinghouse pijpen onder de voetplaat door koperen
CW 2790 10-02-1937 wijziging houten vloer in machinistenhuis
CW 2792 19-02 1937 wijziging drijfstang
CW 2800 03-03-1937 wijziging bekleeding van voor-cylinderdeksels
CW 2813 20-04-1937 waschdoppen en stompen vervangen door waschpluggen
CW 2840 14-06-1937 plaatsing normale fluitafsluiter
CW 2841 14-06-1937 wijziging beugels voor zandstrooipijpen
CW 2879 20-09-1937 wijziging draagmetalen voor drijf- en koppelassen
CW 2896 21-10-1937 vervanging drijf- en koppelassveren No 107 door No 331 en bogieveren 31 en 39 door 562 bij 1 loc
CW 2987 21-10-1937 vervanging mesbouten in veerbalansen
CW 2902 22-10-1937 wijziging hefboomen van aschklapbeweging
CW 2905 30-10-1937 wijziging meenemer voor snelheidsmeter aan koppelstang
CW 2911 30-10-1937 wijziging zuigerstangen
CW 2913 04-11-1937 wijziging oververhitterelementen
CW 2916 17-11-1937 aanbrenging normale afsluiter C voor luchtpomp en blazer
CW 2930 16-12-1937 bijplaatsen van een waschplug in ijzeren pijpenplaat
CW 2973 29-03-1938 vervangen rechts model voedingspomp door links model
CW 1931 16-12-1937 wijzigen van remaslagers
CW 2933 16-12-1937 aanbrengen beschermplaat aan vuurdeur.
CW 3142 25-10-1939 normalisering trekwerk
CW 3187 27-04-1940 wijziging kruiskoppen en kruiskoppennen
CW 3199 05-07-1940 wijziging bevestiging onderpotten de bogiedraagpotten als proef 2 locs
CW 3260 13-05-1941 wijziging aschbak
CW 3266 21-06-1941 wijziging deksels op bogiedraagpotten
CW 3279 26-08-1941 wijziging geleidekokers en bussen van verlengde zuigerstang
CW 3324 08-04-1942 aanbrenging aftapkraan aan hoofdreservoir en waterzak
CW 3325 30-03-1942 wijziging compositievoering grooteindmetalen als proef bij 5 locs
CW 3346 09-09-1942 aanbrenging vultrechter op Friedmann smeerpomp
CW 3399 05-07-1943 aanbrenging schermplaten aan machinistenhuis
CW 3401 07-07-1943 aanbrenging veerende plaat onder Kwp-vulling drijf- en bogieasdraagpotten
CW 3404 07-07-1943 afnemen resp. niet plaatsen van vultrechter op ronde Friedmann smeerperspomp
CW 3431 11-10-1943 aanbrenging gewijzigde stoel voor smeerpomp 6001-6006
CW 3437 24-12-1943 afnemen voedingspomp
CW 3458 10-03-1944 wijziging boring in pluggen voor cylinderkranen
CW 3478 17-08-1945 afnemen luchtbel
CW 3626 26-09-1947 vervanging bronzen voering in excentriekbeugels door compositievoering
CW 3646 10-11-1947 aanbrenging beugel voor dienstregelinghouder
CW 3658 23-12-1947 wijziging vonkenvanger
CW 3668 31-01-1948 aanbrengen merken voor eigen geremd gewicht en vastzetten regelkranen van triplekleppen
CW 3744 17-05-1949 afnemen vlotterinrichting
CW 3786 03-04-1950 afnemen pijpenblaaskraan met leiding
«
Laatst bewerkt op: 20 November 2022, 12:57:41 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #597 Gepost op:
15 November 2022, 11:46:17 »
En dan zijn er natuurlijk nog werkzaamheden die op de tekeningen zijn aangegeven. Datums.........
I mw 3 1302/228/1 01-03-1923 Verbindingspijp A tusschen luchtleidingen aangebracht
II mw4 1302/90/2 23-11-1923 Automaat met beweging vervallen
III mw4 1302/358 07-01-1925 messing ring plaatselijk ingedeukt, bijgewerkt
IIII ? ? ?
V mw4 1302/301/1 07-11-1927 stoomverwarmingsleiding gewijzigd bij voorbufferbalk
VI mw4 1302/47/5 06-04-1928 pijpje tusschen luchtdrukregulateur en hoofdreservoir gewijzigd
VII Han(d)stang gewijzigd
VIII 1310/12/1 10-11-193 koppelkronen west.rem.
IX 651/43 wijz 2600 19-05-1936 cylinderkraanbeweging en smeerleidingen gewijzigd na plaatsing .
X 652/140/1 17-11-1937 aanvoerstoom pijp luchtpomp gewijzigd
652/140/1 14-10-1937 Stomp voor afsluiter luchtpomp vervallen
XI 652/31/wijz2971 19-03-1938 leiding rookkastsproeier vervallen
XII 652/7/1 opdr 2771 03-06-1938 koperen remleiding aangebracht. IJzeren pijp vervallen
XIII 652/112/4 opdr 3049 10-12-1938 leiding onder vloer verv. Door koperen pijp.
XIV 652/100 wijz.3107 20-03-1939 Maat bijgeschreven
XV 652/14/1 opdr. 3174 07-03-1940 Verbindingspijp hoofdreservoirs vervallen
Voor wijzigin gen rechtse machine zie teek. L60215
«
Laatst bewerkt op: 15 November 2022, 13:49:24 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11248
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #598 Gepost op:
15 November 2022, 11:51:18 »
Maar hoe al die bovenstaande mutaties ook gaan uitwerken, de mutaties die modelbouwtechnisch vanuit de twee verschillend gebouwde handmonsters Vs1.nodig waren naar Vs.2. zijn inmiddels doorgevoerd. Dus........de NS 6000 komt er aan.
«
Laatst bewerkt op: 15 November 2022, 11:56:44 door FritsT
»
Gelogd
peterha
Offline
Berichten: 1185
Re: NS 6000 (in schaal 0)
«
Reactie #599 Gepost op:
15 November 2022, 11:53:34 »
Wat een monsterklus....
Diep respect voor de gehele bouwgroep.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
78
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
NS 6000 (in schaal 0)