Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 nem of finescale door Wies
Vandaag om 21:53:27
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:48:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 21:44:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 21:40:47
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
  

Auteur Topic: NS 6000 (in schaal 0)  (gelezen 158748 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #585 Gepost op: 07 November 2022, 11:19:54 »
Nog een keertje de SS-1200


Plaatjes van vergelijkbare onderdelen op de 3737:

1= meters:


2= injecteur links


3= injecteur rechts

4= peilglas (ander soort dan op de 1200)

5= peilglas (ander soort dan op de 1200)

6= regulateur

7= xxxxxxx Het lijkt een afgedopt kraantje, maar waarvoor?

8= ganghandel




9= zandstrooier

10= vuurkistdeur

11= wasplug

12= waterslang


13= smeerpers


14= remkraan

15= krukjes


16= stoomverwarming afvoer

17= handwiel voor de demperkast


18= handwiel voor de sproeier

19= handwiel voor de blazer

20= handwiel voor de luchtpomp

21= trekkoord voor de fluit


22= stoomafname fluit


23= wasluiken


25= waterstandsmeter

26= snelheidsmeter


27= handwiel stoomverwarimg, voor/achter


« Laatst bewerkt op: 11 November 2022, 23:36:13 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #586 Gepost op: 08 November 2022, 15:10:31 »
Nog even een tussendoortje.....

een houten plankenvloer,




Door het raam/deur aan te brengen en daarom in 2 delen.
« Laatst bewerkt op: 08 November 2022, 23:11:57 door FritsT »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #587 Gepost op: 11 November 2022, 15:22:56 »
Echt hout toch  ;).

Zit te genieten. Lang niet gekeken op BNLS, maar je bouwt goed door. En laatste raadsel opgelost? Ben benieuwd welke er nog meer zijn....


mvg,
Ivo

*

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #588 Gepost op: 11 November 2022, 23:17:48 »
Nee...er is geheel onverwacht een raadsel bij gekomen.  :D ??? ::).
Iets wat niet op tekening staat maar op foto's van bovenaf net een beetje zichtbaar maar niet scherp herkbaar is. Het is "iets" op de watertanks aan de zijkant. Na grondig overleg is geconcludeerd dat het waarschijnlijk (10 slagen om de arm) een  inspectieluik zal zijn want voor een waterdeksel is het rijkelijk klein.
Maar er wordt komende week voor ons aan gewerkt om van die ene foto (niet de onderstaande) waarop je het misschien zou kunnen zien een super HD te scannen. Of we wat gaan zien.....spannend.
Daar gaat  de kerstboom  :'( :'( :'( :'( want zoiets moet natuurlijk wel in Vs.2. verwerkt worden.

En anders wordt het een inspectieluik met bouten waarvan we zeggen dat het er vanaf dag 1 op moet hebben gezeten. En wie het echt weet, mag het natuurlijk zeggen.

Nog wat: als de watertank van achteraf wordt gevuld, loopt het water door de verbindingsbuis naar voren. Waar zit het ventiel dat de lucht moet laten ontsnappen. Ik (en anderen) zien niks dat daar op zou lijken. Of zit er een knoepert van een gat aan de binnenkant van de tank?
Ook hier.... wie het weet mag het zeggen.
Let op, ga het niet verwarren met de 2 (ook niet op tekening) schuin geplaatste hijsogen die ook nog net te zien zijn. Eentje aan de buitenkant, net voor het machinistenhuis en eentje aan de binnenkant aan de voorkant van de watertank.




52620
« Laatst bewerkt op: 11 November 2022, 23:46:51 door FritsT »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #589 Gepost op: 12 November 2022, 01:52:38 »
ken je deze al?
heb je het nou niet over dat schuine handwiel?
maar tis natuurlijk de andere kant.
bron hua





beste foto die ik heb met schuin zicht op de waterkast, je ziet een soort luikje ?
of is het een blad van een kolenschep.


en bij de sloper in Veenendaal
deze foto`s zijn aanklikbaar 


3900 
niet het zelfde maar mss kan je er wat mee.
 
« Laatst bewerkt op: 12 November 2022, 02:55:50 door roadster36 »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #590 Gepost op: 12 November 2022, 12:48:05 »
@Jan,
Die eerste foto kan ik wel dromen (en die vergelijkbare fabrieksfoto van de 1204 ook). ;D

En je zegt het zelf ook al (het laat je dus ook niet los) bij die andere foto's..  wat zien ik nou? luik, kolenschep of iets anders ? Op vele andere foto's zie je bovenop de watertank inderdaad stookgereedschap liggen, maar symmetrisch aan twee kanten? Die foto's zijn er ook. Die optie valt volgens mij af.

Een klapbaar waterluik valt volgens mij ook af omdat ik (zeker op die foto van de fabrfieksfoto van de 1210) geen handgreep boven de rand van de tank zie steken.

Een mangat is het zeker ook niet. In model is de tank 10 mm breed. Dat x 43,5 komt uit op 43,5 cm. Dat "luik" is dan nog geen 40 cm groot/klein en het gat wat het afdekt nog kleiner. Daar kan geen "man" doorheen. Nee, het is geen "mangat" om in de watertank te kruipen.

Het is afstrepen wat het zeker niet is, maar ik wil het zeker weten.
Ik denk echt aan een luikje voor onderhoud.
Maar ik zie niks op tekening of een CW.

Dan moet je ook eens kijken naar een foto van een 6200........


Dit is denk ik de enige foto waarop het te onderscheiden zou kunnen zijn, maar tja. Vandaar die HR scan.


Om het nog spannneder te maken...een Franse 6000.
Moeren, klinknagels?
een handel?... nee stookgereedschap (hoefijzervorm)
rommel?
Zeg het maar.


Kortom.... er zit iets en het jeukt.
« Laatst bewerkt op: 12 November 2022, 23:14:59 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #591 Gepost op: 13 November 2022, 12:17:30 »
Met dank aan de twee "medewerkers in de buitendienst" voor de snelle hulp.

Maar tja....niet wat ik hoopte te zien.


ook op een andere foto is het niet scherp te krijgen.


Maar de oplsssing komt uit Frankrijk.....
Met een beetje goede wil zie je bouten onder het stookgereedschap.
en als het luik er in Frankrijk op zat, dan zat het ook op de Nederlandse machines.


52951

« Laatst bewerkt op: 13 November 2022, 13:19:34 door FritsT »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #592 Gepost op: 14 November 2022, 10:51:11 »
Wat ik dan interessanter vind om op de VS 2 te zetten zijn de driehoekige pijpbeugels

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #593 Gepost op: 14 November 2022, 11:42:11 »
de driehoekige pijpbeugels

Wat, waar?

1795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1536
    • Raamsdonk spoor 0
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #594 Gepost op: 14 November 2022, 12:03:01 »
Citaat
driehoekige pijpbeugels

Wat bedoel je?????
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #595 Gepost op: 14 November 2022, 16:06:59 »
Ik denk dat er een (klein) mysterie weer is opgelost.  :D

Eerder heb ik de indeling van het ketelfront besproken en daarbij bleef alleen positie "7" (een afgedopte kraan/handel) onbekend.


In de lijst van Constructiewijzigingen (CW) lijkt de oplossing te liggen.
Als er nergens anders een appendage als zodanig benoemd kan worden, dan moet "7" de pijpenblaaskraan wel zijn.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #596 Gepost op: 15 November 2022, 11:22:04 »
Om een model te maken vanuit de SS-1200 naar NS-6000 moet je de wijzigingen weten. In de bouwgroep is dit zoekwerk toevallig op dezelfde dag dubbel uitgevoerd. Niemand hoeft de lijst met CW's dan ook meer door te werken want die staat nu hier.

Wel opgemerkt, dat de benaming in de lijst niet altijd even duidelijk is van wat er specifiek gedaan moest worden...het zij zo.
Enig vergelijk met foto's zou duidelijkheid kunnen scheppen. Als voorbeeld CW 110. ;D

Met dikke letters aangegeven zijn de CW's die m.i. uiterlijk goed zichtbaar zouden kunnen zijn en dus van belang voor de modelbouwer. Ik heb dat nog niet gedaan, dus pin me er niet op vast. Werkje voor komende dagen/weken want er zullen dan zeker nieuwe 3D tekeningen gemaakt moeten gaan worden.

Succes er mee.

CW 33   31-12-1919   aanbrengen voorverwarmer
CW 36   11-10-1920   wijziging bogiepotbouten
CW 37   25-10-1920   wijziging van de blazer
CW 39   16-11-1920   wijziging der koppelstangverbindingen
CW 68    20-07-1921   wijziging overbrenging van beweging der snelheidsmeters
CW 70   26-07-1921   smering schroefdraad der handrem
CW 80   07-10-1921   wijziging scharnierpen koppelstangen
CW 94   10-11-1921   vervangen bronzen schroefplugje in achterzandbakken door houten plug
CW 110   17-01-1922   verplaatsen standplaats machinist naar rechts
CW 112   25-01-1922   wijziging van kleinen kop en kruiskop aan nieuwe drijfstangen
CW 155   07-07-1922   boutjes waarmede de aandrijfarmen vd snelheidsmeter aan de koppelstangen , voorzien van
                                               vierkant gedeelte, passend in een vierkant gat
CW 181   20-09-1922   aanbrengen 2 waschpluggen
CW 187   28-09-1922   achtercylinderdeksels veresterken rug aan nokken            
CW 190   29-09-1922   vervallen koperen strip langs vuurkistraam               
CW 253   20-12-1922   wijziging kraanhandels peilglaskranen      
CW 263    02-01-1923   verbinding rookkast aan frame loc
CW 265   03-01-1923   wijziging verbinding v/d pijp tussen asfluiter stoomverwarming en driewegafsluiter   
CW 304   01-03-1923   aanbrengen tweede verbindingspijp aan hoofdreservoir
CW 325   01-04-1923   wijzigen deksels op de zandbakken
CW 342   12-05-1923   wijzigen voorste schuifstangeleibussen
CW 359   25-06-1923   wijziging smeerinrichting grote dryfstangmetalen
CW 417   13-10-1923   aanbrengen schermplaat onder schroefrem
CW 523   23-03-1924   wijziging contrakrukje en overbrenging stangetje smeerpers mechaniek
CW 588   19-06-1924   aanbrenging van een schroefkop aan de kruiskopsmeerbakjes
CW 594   09-07-1924   aanbrenging consoles voor het lichten aan het frame in luikjes in de voetplaat
CW 654   28-10-1924   verpakking regulateurstopbussen met Serpent A pakking
CW 657   30-10-1924   zuigerschuiven voorzien van smalle veerende ringen
CW 659   03-11-1924   Plaatsing bouten regulateurbeweging zoodat zij niet kunnen uitvallen
CW 736   13-03-1925   Wijziging veer stookdeur
CW 809   18-08-1925   vervanging stiftsmering drijfstangmetalen
CW 847   16-11-1925   afneming pijpenblaaskraan tegen achterwand vuurkist
CW 859   27-11-1925   Vervanging Duplexpomp door Compound luchtpomp
CW 863   01-12-1925   aanbgrenging normale remblokken B
CW 884   18-01-1926   verplaatsing kraanklepkast
CW 897   18-02-1926   wijziging stoomafsluiter voedingspomp
CW 898   19-02-1926   vervanging spuikraan door spuiafsluiter
CW 909   13-03-1926   normalisatie smeerinrichting mechaniek
CW 917   24-03-1926   verplaatsing voorste stoeltje voor baliestang links aan de ronde ketel naar achter 6007-6026
CW 944   10-05-1926   vervallen voorste consoles voor het lichten ivm aanbrengen luchtzuigkleppen der cylinders
CW 1030   29-11-1926   vervanging langsketelankers door plaatsteunen
CW 1031   01-12-1926   gewijzigde plaatsing stoomfluit
CW 1038   15-12-1926   wijziging onderpotbouten bogiedraagpotten
CW 1043   21-12-1926   aanbrengen soortmerkplaatjes
CW 1046   27-12-1926   vervanging bogiedraagpotten bij nieuwe aanmaak door gewijzigde.
CW 1048   06-01-1927   wijziging zuigpijpen der injecteurs
CW 1101   23-04-1927   wijziging excentriekschijven
CW 1106   29-04-1927   verbreeden de stroppen van draagveren No.31
CW 1122   23-05-1927   wijziging vuurbruglengte van 900 in 800
CW 1124   24-05-1927   aanbrengen luik in houten vloetplaat en gat in daaronder liggende ijzeren frameplaat
CW 1134   21-06-1927   wijziging bevestiging scheenplaten der drijf-  en koppelassen als proef
CW 1171   21-09-1927   wijziging smeerpijpjes koppelstang metalen
CW 1184   22-10-1927   aanbrenging zeef voor zuigopening injecteurs
CW 1195   07-11-1927   wijziging der stoomverwarmingsleiding bij de voor-bufferbalk
CW 1207   12-12-1927    Vervanging der asbestbekleding tegen achterwand vuurkist door viltbekleding
CW 1208   13-12-1927   aanbrenging van een inventariskast rechts achter onder de voetplaat
CW 1225   18-01-1928   wijziging afvoerpijp voorverwarmer en aansluiting aan de aschbak
CW 1229   23-01-1928   vervanging gegoten ijzeren verbindingspijpen der waterbakken door gegoten stalen
CW 1246   12-03-1928   broekpyp o/d exhaust vervaardigen van gietstaal
CW 1300   26-07-1928   vastlasschen sprenringen aan het binnenwiel bij dryf en koppelwielassen als proef
CW 1310   31-08-1928   vervaardigen van draagveerhangers van gegoten staal
CW 1315   17-09-1928   verplaatsing zyketelsteunen en aanbrenging plaatselijke verhooging op frame 6001-6016
CW 1381   05-02-1929   wijziging remwerk
CW 1384   11-02-1929   normalisatie compositievulling in kruiskopsloffen
CW 1441   27-06-1929   wijziging bevestiging oververhitterkast en binnenstoompijp aan voorpypenplaat
CW 1490   14-11-1929   wijziging bogiedraagpotten
CW 1560   26-03-1930   vaststelling lengtematen der verschalmen voor gekoppelde assen
CW 1634   22-08-1930   aanbrenging peilstok
CW 1666   10-11-1930   normalisatie plaatsing der luchtkoppelingen
CW 1688   10-12-1930   normalisatie van opsluitmoeren op drijf- en koppeltappen en contrakrukken voor smeerpersen
CW 1694   29-12-1930   verzwaring de binnenwielen van drijf- en koppelwielassen
CW 1732   13-10-1930   normalisatie roosters
CW 1755   01-05-1931   vervallen de klemschroeven voor schuifvensters
CW 1806   21-08-1931   verzwaring gegoten stalen dwarsframe in bogie
CW 1861   06-11-1931   wijziging schuiven van regulateur
CW 1951   15-03-1932   wijziging oververhitterkast
CW 1954   17-03-1932   wijziging bogieassen
CW 1957   25-06-1932   wijziging bogiedraagpotten
CW 2059   16-11-1932   wijziging drijf- en koppel= asscheenen
CW 2083   28-12-1931   wijziging meenemer en aandrijfhefboom snelheidsmeter
CW 2105   30-01-1933   wijziging scheenen en scheenpoorten van bogie resp. bisseldraaistel
CW 2188   03-07-1933   normalisatie van klep en veer Ramsbott veiligheid
CW 2242   13-10-1933   wijziging wielbandbevestiging van drijf en koppelwielen
CW 2297   12-01-1934   wijziging bevestiging verbindingspijpen waterbakken
CW 2332   13-03-1934   wijziging cilinderstopbuspakking
CW 2337   17-03-1934   aanbrenging voetbeweging stoomfluit
CW 2400   11-10-1934   wijziging afsluiter Knorr-voedingspomp
CW 2527   31-07-1935   aanbrenging zadelstuk met versterkingsbruggen
CW 2600   26-11-1935   aanbrenging gewijzigde cilinders
CW 2680   18-05-1936   wijziging vonkenvanger
CW 2687   29-05-1936   aanbrengen normale lantarenijzers
CW 2743   21-10-1936   gewijzigde splitspieën in stoomschuifstangen
CW 2771   14-01-1937   vervanging ijzeren Westinghouse pijpen onder de voetplaat door koperen   
CW 2790   10-02-1937   wijziging houten vloer in machinistenhuis
CW 2792   19-02 1937   wijziging drijfstang
CW 2800   03-03-1937   wijziging bekleeding van voor-cylinderdeksels
CW 2813   20-04-1937   waschdoppen en stompen vervangen door waschpluggen
CW 2840   14-06-1937   plaatsing normale fluitafsluiter
CW 2841   14-06-1937   wijziging beugels voor zandstrooipijpen
CW 2879   20-09-1937   wijziging draagmetalen voor drijf- en koppelassen
CW 2896   21-10-1937   vervanging drijf- en koppelassveren No 107 door No 331 en bogieveren 31 en 39 door 562 bij 1 loc
CW 2987   21-10-1937   vervanging mesbouten in veerbalansen
CW 2902   22-10-1937   wijziging hefboomen van aschklapbeweging
CW 2905   30-10-1937   wijziging meenemer voor snelheidsmeter aan koppelstang
CW 2911   30-10-1937   wijziging zuigerstangen
CW 2913   04-11-1937   wijziging oververhitterelementen
CW 2916   17-11-1937   aanbrenging normale afsluiter C voor luchtpomp en blazer
CW 2930   16-12-1937   bijplaatsen van een waschplug in ijzeren pijpenplaat
CW 2973   29-03-1938   vervangen rechts model voedingspomp door links model
CW 1931   16-12-1937   wijzigen van remaslagers
CW 2933   16-12-1937   aanbrengen beschermplaat aan vuurdeur.
CW 3142   25-10-1939   normalisering trekwerk
CW 3187   27-04-1940   wijziging kruiskoppen en kruiskoppennen
CW 3199   05-07-1940   wijziging bevestiging onderpotten de bogiedraagpotten als proef 2 locs
CW 3260   13-05-1941   wijziging aschbak
CW 3266   21-06-1941   wijziging deksels op bogiedraagpotten
CW 3279   26-08-1941   wijziging geleidekokers en bussen van verlengde zuigerstang
CW 3324   08-04-1942   aanbrenging aftapkraan aan hoofdreservoir en waterzak
CW 3325   30-03-1942   wijziging compositievoering grooteindmetalen als proef bij 5 locs   
CW 3346   09-09-1942   aanbrenging vultrechter op Friedmann smeerpomp
CW 3399   05-07-1943   aanbrenging schermplaten aan machinistenhuis
CW 3401   07-07-1943   aanbrenging veerende plaat onder Kwp-vulling  drijf- en bogieasdraagpotten
CW 3404   07-07-1943   afnemen resp. niet plaatsen van vultrechter op ronde Friedmann smeerperspomp
CW 3431   11-10-1943   aanbrenging gewijzigde stoel voor smeerpomp 6001-6006
CW 3437   24-12-1943   afnemen voedingspomp
CW 3458   10-03-1944   wijziging boring in pluggen voor cylinderkranen
CW 3478   17-08-1945   afnemen luchtbel
CW 3626   26-09-1947   vervanging bronzen voering in excentriekbeugels door compositievoering
CW 3646   10-11-1947   aanbrenging beugel voor dienstregelinghouder
CW 3658   23-12-1947   wijziging vonkenvanger
CW 3668   31-01-1948   aanbrengen merken voor eigen geremd gewicht en vastzetten regelkranen van triplekleppen
CW 3744   17-05-1949   afnemen vlotterinrichting
CW 3786   03-04-1950   afnemen pijpenblaaskraan met leiding
« Laatst bewerkt op: 20 November 2022, 12:57:41 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #597 Gepost op: 15 November 2022, 11:46:17 »
En dan zijn er natuurlijk nog werkzaamheden die op de tekeningen zijn aangegeven. Datums......... ???





I     mw 3        1302/228/1          01-03-1923      Verbindingspijp A tusschen luchtleidingen aangebracht   
II    mw4         1302/90/2          23-11-1923      Automaat met beweging vervallen   
III   mw4         1302/358           07-01-1925      messing ring plaatselijk ingedeukt, bijgewerkt   
IIII   ?   ?         ?   
V   mw4           1302/301/1        07-11-1927     stoomverwarmingsleiding gewijzigd bij voorbufferbalk   
VI   mw4          1302/47/5          06-04-1928     pijpje tusschen luchtdrukregulateur en hoofdreservoir gewijzigd   
VII                                                                  Han(d)stang gewijzigd
VIII                 1310/12/1               10-11-193      koppelkronen west.rem.   
IX                   651/43 wijz 2600      19-05-1936      cylinderkraanbeweging en smeerleidingen gewijzigd na plaatsing .   
X                    652/140/1                17-11-1937      aanvoerstoom pijp luchtpomp gewijzigd    
                      652/140/1                14-10-1937      Stomp voor afsluiter luchtpomp vervallen   
XI                   652/31/wijz2971         19-03-1938      leiding rookkastsproeier vervallen   
XII                  652/7/1 opdr 2771         03-06-1938      koperen remleiding aangebracht. IJzeren pijp vervallen   
XIII                 652/112/4 opdr 3049   10-12-1938      leiding onder vloer verv. Door koperen pijp.   
XIV                 652/100 wijz.3107         20-03-1939      Maat bijgeschreven   
XV                  652/14/1 opdr. 3174       07-03-1940       Verbindingspijp hoofdreservoirs vervallen   
                  
Voor wijzigin gen rechtse machine zie teek. L60215                  
« Laatst bewerkt op: 15 November 2022, 13:49:24 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11248
    • nulpunt
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #598 Gepost op: 15 November 2022, 11:51:18 »
Maar hoe al die bovenstaande mutaties ook gaan uitwerken, de mutaties die modelbouwtechnisch vanuit de twee verschillend gebouwde handmonsters Vs1.nodig waren naar Vs.2. zijn inmiddels doorgevoerd. Dus........de NS 6000 komt er aan. :D
« Laatst bewerkt op: 15 November 2022, 11:56:44 door FritsT »

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1185
Re: NS 6000 (in schaal 0)
« Reactie #599 Gepost op: 15 November 2022, 11:53:34 »
Wat een monsterklus....
Diep respect voor de gehele bouwgroep.  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Peter