Overigens had ik je gisteren verwacht bij het koekhappen in Houten.
En kabelgoten liggen bij voorkeur ook in een rechte lijn, zonder knikken, en als het niet anders kan worden de trekdraden afgebogen door zgn Druckrollen of Umlenkrollen. Maar alleen als het echt nodig is.Daarom zou ik hier nog even naar kijken:
Heeft het personeel uit het filmpje nog gezeik gehad naar aanleiding van die ontsporing???
... Oei. De conclusie kan Jakob wel raden.De rangeerleider heeft geen zorg gedragen voor het goed kunnen geven van de benodigde rangeersignalen zoals bedoeld in paragraaf 80 sub 7: Zum Geben der Rangiersignale muß sich der Rangierleiter so afstellen, das er die Fahrbahn gut übersehen kann und Sichtverbindung mit dem Triebfahrzeugpersonal hat.De machinist heeft niet onmiddelijk na het verliezen van het zicht op de rangeerleider het treindeel veilig tot stilstand gebracht zoals vereist wordt in paragraaf 80 sub 10: Wird die Sicht- oder Funkverbindung zwischen Triebfahrzeugführer und Rangierleiter (oder Verbindungsmann) unterbrochen und nicht alsbald wieder hergestellt, so ist zu halten.Een verzachtende omstandigheid is dat ....
Wat betreft die platte wagens...dat kan, maar in jouw geval staan er aan het einde van de trein nog 2 gesloten wagens, waardoor automatisch het vrije zicht aan de Lokführer ontvalt en hij alleen daarom al geen Rangierleiter kan zijn.Ik vraag mij wel af waarom de Rangierleiter niet met zijn fluitje Zp5 gegeven heeft toen hij het visueel contact niet meer had en zag dat het op een ontsporing zou leiden.