Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rail away door R1954
Vandaag om 11:45:12
3 januari NVBS oliebollenrit door Rick
Vandaag om 11:41:31
Eindstation Daarhuizen door Leolin
Vandaag om 11:41:19
Extra functie in Zimo MS450P22 door Rick
Vandaag om 11:38:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jelmer
Vandaag om 11:22:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 11:08:17
PBM: hogere spanning, langzamer rijden? door bask185
Vandaag om 11:07:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:53:56
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:51:58
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 10:30:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 10:30:12
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:29:50
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Met een sik
Vandaag om 10:25:12
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 10:05:24
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Bahn-AG
Vandaag om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 09:48:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 07:05:23
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken door damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
04 December 2025, 19:58:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000 door Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
04 December 2025, 16:17:19
  

Auteur Topic: EifelBurgenBahn  (gelezen 1238352 keer)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 497
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3540 Gepost op: 17 August 2019, 19:22:07 »
Ik vind ook dat de bielzen allemaal op elkaar moeten lijken. Ik vind alleen dat bijvoorbeeld de railschoen een andere kleur, teint mag hebben. Ook een vuil of olie spoor in het midden brengt wat variatie. Verder prachtig stukkie huisvlijt.



Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3541 Gepost op: 17 August 2019, 22:44:39 »
"Dat had ik toch gedaan, een oliespoor naast de rails". Beetje met krijt gerommeld als ik me goed herinner. Vervolgens keek ik eens beter naar het setje foto's van laatst. En dan zie je wel een spoortje zwart naast de rails:

Op stummiforum


Maar.... niet overal. Ik heb het toendertijd vooral aangebracht waar de loks ongeveer zouden stoppen. En bijvoorbeeld de wissel, zie hieronder, is "dus" brandschoon:



Hmmmm! Dat is wel iets om nog eens aandacht aan te geven. Foto's bekijken enzo. Net een tikkie meer tekening zou best leuk kunnen zijn.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 497
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3542 Gepost op: 18 August 2019, 13:02:06 »
Ik denk als je de railschoen dry brushed of met een washing doet dat hij wat meet "tekening"krijgt.


Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3543 Gepost op: 18 August 2019, 18:23:47 »
Boom (die in het midden van het beeld) geplant. En de perronlantaarn rechtsonder is ook nieuw (die staat nu hopelijk met wat ondersteuning recht te worden):



Rechts bij de parkeerplaatsen staat ook een straatlantaarn:



Daar heb ik ook twee struiken/boompjes geplant. En een wat forsere boom tegen de Landhandel aan geplakt:



Ter ondersteuning van dat hoekje heb ik op de achtergrond ook wat geplakt:



Ik vermoed dat het OK genoeg is als het later allemaal op z'n plek staat :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 497
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3544 Gepost op: 18 August 2019, 22:07:27 »
Wat een geweldige boormachine. CO2 neutraal. Of zoals ze in Duitsland zeggen bluthydraulisch. Mooie achtergrond. Boompje zelfbouw?



Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3545 Gepost op: 19 August 2019, 08:47:09 »
"bluthydraulisch" had ik nog niet gehoord. Wel een leuke :)

Boompjes zijn allemaal zeeschuim. Dus wel zelf donker gemaakt en deels van wat schuim/loof voorzien, maar ik heb niet met ijzerdraad zitten rommelen ofzo.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3546 Gepost op: 21 August 2019, 13:42:53 »
Deel twee van een van de laatste stoomgoederentreinen in het Westerwald. Inklusief de bijbehorende pagina uit het Buchfahrplan.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 497
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3547 Gepost op: 21 August 2019, 17:00:23 »
Wat een sfeersnuiverij. In de eerste foto zien de kleuren van het emplacement er prachtig uit. Ik durf het zelf bij de stomers nog niet aan om ze te vervuilen alsof ze aan het laatste uur zijn begonnen.


Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3548 Gepost op: 21 August 2019, 22:48:08 »
Gammel oud ding in Houten kopen om op te experimenteren? :D Dan kan je zonder vrees experimenteren.
Zelf ga ik qua stomers eerst experimenteren op de brakke 23er waarvoor ik al een nieuwe heb.

----------------------

Gisteren en vandaag even stevig doorgewerkt. Een paar knopen doorgehakt en lantaarns geplant.
Een dubbele bij de lokloods:



Twee lantaarns ter verlichting van de losweg en het loswegspoor:



Als je goed kijkt zie je hierboven ook nog een nieuwe perronlantaarn staan, bij het overpad.

Een lantaarntje bij het terras van het Gasthaus:



Tijd om de modules los te maken zodat ik de draden aan de onderkant vast kan maken. Oh oh... bij het scheiden van de twee modules ontstaat er een breuk in de gipsen plaat met klinkers. Kennelijk is er wat lijm in de spleet gekomen:



Ach, dat repareer ik wel weer. De module ligt in ieder geval los op de "workmate":



Dit is een zeldzame gelegenheid om het stationsgebouw van de achterkant te fotograferen:



En ook even van boven:



Je zit dat er aan de achterkant deels geen ramen in zitten: dat zie je toch niet. En de weg is niet mooi afgewerkt: dat zie je toch niet :)

De situatie VOOR het solderen enzo:



De situatie NA het solderen:



Een kleine test liet zien dat ik alles goed heb aangesloten :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3549 Gepost op: 22 August 2019, 01:29:21 »
Lekker bezig geweest! Ziet er goed uit.  (y)
Tja, ongelukjes gebeuren weleens. Beetje asfalt ertussen en het valt niet meer op.

Op het gevaar van vervuiling van je draadje (als het niet bevalt gelijk (laten) verwijderen). 1 Keer raden waar ik tijdens mijn vakantie even geweest ben...

« Laatst bewerkt op: 22 August 2019, 01:33:55 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3550 Gepost op: 22 August 2019, 09:39:52 »
Ah, een foto vanaf de toren van de Löwenburg :) Leuk plekje om te bezoeken.

Die Phillipsburg daar beneden, daar zat de laatste keer dat ik er was (twee jaar geleden) een steiger om de toren heen. Ze waren hem aan het herstellen. Wat ik me afvroeg was of ze de binnenkant van de toren ook toegankelijk aan het maken waren. Martijn, weet jij dat toevallig?

Ik vermoed dat wat ik zag alleen een constructie was om het de aannemer makkelijk te maken en dat je er nog steeds niet in kan. Want anders had ik op Duitse fora wel foto's vanaf die toren gezien.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3551 Gepost op: 22 August 2019, 15:06:29 »
Ja, ik weet het.  ;D Ook die bucht heb ik bezocht met mijn zoon. Vrouwlief was er bijna, keek langs het pad naar beneden, werd zo wit als een bruidsjurk en vertrok gelijk naar het bankje beneden bij de burcht.

Je kan inderdaad de toren in. Een foto maken vanaf de toren is voor ons sterfelijken zonder hulpmiddelen onmogelijk. Alhoewel, ergens zal er vast iemand zijn, of meerdere, die mogelijkheden zien om er toch te komen.



Geen trap...
« Laatst bewerkt op: 22 August 2019, 16:09:39 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3552 Gepost op: 22 August 2019, 16:02:14 »
Bedankt!
Hm, het is in ieder geval nu mogelijk om überhaupt in de toren te komen, volgens mij zat er vroeger een hek voor om dat te voorkomen.

Hmmm. Eigenlijk zou ik mijn toren ook van boven open moeten maken, maar dat ga ik nou niet meer doen. Hij is van binnen ook niet afgewerkt (afgezien van een donker verflaagje).

Hmmm. Ik moet, naast alle andere dingen, ook weer eens verder met het afwerken van die burcht :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3553 Gepost op: 22 August 2019, 16:30:10 »
Volgens mij zou Floris met zijn drone een oplossing kunnen bieden.   ;D
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3554 Gepost op: 22 August 2019, 17:01:11 »
Citaat van: Reinout
Ik moet, naast alle andere dingen, ook weer eens verder met...

Jep. En zodra je daar mee bezig bent, zie je ineens een vijftiger staan met een tender waar nog steeds geen steenkool in zit. En zodra je daar mee bezig bent, valt je oog ineens...

Geen kritiek hoor! Expertus dico  ;)