Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zaagsel?
door
Prutsert
Vandaag
om 17:56:51
Piko 1136 van AC naar DC
door
Mug
Vandaag
om 17:55:09
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
Vandaag
om 17:53:52
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 17:19:52
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 17:00:19
Lichtprintjes NS2400
door
Jint Nijman
Vandaag
om 16:57:41
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking
door
Mug
Vandaag
om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco)
door
grossraumwagen
Vandaag
om 16:41:18
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:36:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:08:01
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:03:17
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 14:51:24
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 14:27:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 14:16:46
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III
door
Overet
Vandaag
om 13:11:02
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:47:05
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:21:29
20 jaar BNLS
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 12:10:20
Tamiya kleur dak Bundesbahn
door
Sikko
Vandaag
om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:48:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bob R.
Vandaag
om 11:07:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 10:54:53
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
Theo Mol
Vandaag
om 10:10:52
Dönsdorfer Bauberichte
door
Basilicum
Vandaag
om 09:35:02
Eanos/ Eaos in model
door
ES44C4
Vandaag
om 09:14:49
CIWL type P
door
willyTEE
Vandaag
om 08:20:03
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:13:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
EifelBurgenBahn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
359
Omlaag
Auteur
Topic: EifelBurgenBahn (gelezen 1172846 keer)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #90 Gepost op:
24 November 2014, 14:06:56 »
Off-topic in m'n eigen draadje, maar goed
Voordeel van de hornbach is hun we-hebben-geen-acties-en-geen-kortingskaart mentaliteit. Alles is gewoon goedkoop. Bleek wel toen ik tijdens de verhuizing verf aan het kopen was. Dat bleek achteraf bij de hornbach voor precies dezelfde verf goedkoper te zijn geweest.
Bij de karwei was laatst diezelfde verf
wel
opeens goedkoper dan de hornbach omdat ze een 40% kortingsactie ervoor hadden. Een reden dat ik me op de karwei emailreclamefolder heb geabonneerd.
Voor schoeven vind ik de karwei/praxis/enz weer makkelijker. Bij de hornbach sta je met zakjes en een weegschaal te rommelen. En dingen zoals 3mm blauwe platen missen bij de hornbach.
Over dat geen-gedoe-altijd-lage-prijzen van de hornbach: mijn vrouw herinnerde me er laatst aan dat de c1000 (ja, die bestaat in N'gein nog steeds) vroeger ook zo'n leus hadden. "C1000, geen fratsen". Geen kortingsacties, geen klantenkaart, enz. Nu doen ze ook vrolijk mee in het circus.
Tijd om een modelbaan te bouwen in de jaren 60/70 toen alles nog goed was, toch?
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Luit
Offline
Berichten: 1413
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #91 Gepost op:
24 November 2014, 15:29:30 »
Nee blauw heb ik niet van Hornbach maar zij hebben groene platen. Met zelfs een ruitpatroon om te kunnen snijden.
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #92 Gepost op:
24 November 2014, 15:45:22 »
Dat ruitpatroon had ik ook gezien. Volgens mij was het op een rol en ik vond dat wat verdacht. Het werkt goed, dus?
(Ik heb voldoende blauwe platen voor de rest van de baan, dus ik hoef niet meer op zoek. Maar het kan handig zijn voor anderen).
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #93 Gepost op:
24 November 2014, 23:14:35 »
Vanavond nog snel anderhalf uur kunnen werken. Ik de linker module boven de trap heb ik de tussenschotten aangebracht en de rijbaan vastgelijmd en geschoefd. Een muis kan nu helemaal keurig over multiplex het hele traject van kopstation tot schaduwstation afleggen!!!
Verhip, dit typ ik nu in. Ik had helemaal nog niet door dat ik die mijlpaal gehaald had
Ik zat nog met m'n gedachten bij het afwerken van de voorkant van die twee modules. En het aanleggen van de electra. En... En.... Maar:
qua ruwe onderbouw is het hele traject klaar
. Nu alleen nog wat details en wat rails leggen en nog een berg details. Hoera!
Wat ik ook heb gedaan: de twee modules boven de trap met elkaar verbonden. Aan de onderkant een scharnier, aan de bovenkant een inslagmoer+bout:
Daarmee zit het wel goed vast. De scharnier onder neemt het gros van de kracht op, de bout is voor het netjes op z'n plek houden. Bij het nu aan elkaar vastmaken blijkt dat ik wel een tikkie netter had mogen werken. Aan de bovenkant zit er een halve centimeter hoogteverschil qua afdekkende plaat. Niet schokkend, maar wel iets dat ik een beetje moet camoufleren. Dat gaat verder het probleem niet zijn, maar toch.
De rijbanen sluiten in ieder geval netjes op elkaar aan. Ik denk er wel over na om hier misschien zo'n hersporings-"dingetje" aan te brengen. Je ziet soms van die rails waarmee ontspoorde assen weer netjes op de rails worden gewipt. Aan de andere kant... Netjes werken en de overgang stevig maken en dan moet het nergens voor nodig zijn. Alternatief zou ook zijn om de rails met raillasjes aan elkaar te maken. Vaak zal het niet losgemaakt hoeven worden. En op dit punt wil ik
echt
geen ontsporingen. Ik denk hier nog verder over na.
Laatste wat ik gedaan heb is de gatenzaag in de boormachine stoppen en toegangsgaten in de module zagen/boren. Aan de achterkant, om in noodgevallen nog iets aan de stroomvoorziening te kunnen doen. Toch handig dat ik zo'n gatenzaag nog had liggen van de verhuizing. Ik heb 'em toen gebruikt om een gat in de muur (kalkzandsteen muurtje in de keuken) te maken voor een stopcontact dat ik wilde verplaatsen.
Enfin, hier is zo'n gat:
Planning voor morgen? Eerst maar eens stukken hout opruimen en de vloer stofzuigen. Rails schoonmaken zodat zoontjelief weer kan rijden.
En dan eerst maar eens een rijtjes spijkers over de middellijn van het toekomstige spoor meppen (zie
deze bijdrage
). Zodat ik er daarna de 2cm brede blauwe 3mm stroken tegenaan kan leggen.
En misschien ook maar eerst aan de electra beginnen. Ik wil erg graag de voorplaat op die twee modules monteren, maar daarna kan ik veel lastiger bij de aansluitingen... Even een tikkie rustiger, dat bespaart me denk ik later veel frustratie
Reinout
«
Laatst bewerkt op: 24 November 2014, 23:17:04 door Reinout van Rees
»
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Deetrein
Offline
Berichten: 1654
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #94 Gepost op:
25 November 2014, 01:46:48 »
als dat schanier bedoeld is om kracht op te vangen zou ik het juist dwarsgeplaatst hebben.
Maar goed, je bent heel inventief bezig en succes met het aanbrengen van de doorzichtige plaat.
Ik blijf je verder met veel plezier volgen Reinout
mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #95 Gepost op:
25 November 2014, 09:06:05 »
Erich, welke richting bedoel je met "dwars geplaatst"? Twee scharnieren aan de zijkant ofzo?
De twee modules zijn opgelegd op de uiteindes. Eigenlijk is het dus een grote balk. Een balk die in het midden vertikaal doorgezaagd is. Die gaat dus "doormidden breken" als je 'em zomaar loslaat. In civieltechnische termen "trek aan de onderkant, druk aan de bovenkant". De drukkracht aan de bovenkant gaat wel goed, dat heb ik stevig genoeg gemaakt.
De kracht die opgenomen moet worden is dus de trekkracht aan de onderkant. In normaal nederlands "dat de onderkanten aan elkaar gehouden moeten worden". Wat dat betreft zit het scharnier op precies de goede plek.
Het enige dat dan nog resteert is het netjes op de juiste manier tegenover elkaar houden van de modules. De rails moeten uiteraard netjes aansluiten. Daarvoor heb ik de moer bovenin gedaan. Die hoeft geen kracht op te nemen, de modules drukken zich vanzelf wel tegen elkaar aan. Hooguit bij het op z'n plek leggen moet 'ie het bij elkaar houden.
In de praktijk
zit er altijd nog wat speling in. Gat iets te groot enzo. Maar omdat de modules tegen elkaar aangedrukt worden (door het eigengewicht en deels door de moer) is er zoveel wrijving dat je de overgang netjes op z'n plek kan duwen met een bescheiden tikje op de goede plek. En dan zit het voor de komende paar jaar prima.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #96 Gepost op:
25 November 2014, 14:16:17 »
Ik zie zonet in de
"litter bin"
een verwijzing naar een analoog
servobesturingsapparaat "megapoints controller"
.
Video's bekeken en het ziet er netjes ontworpen uit. 50 pond om 12 servo's aan te sturen. Voor het tussenstation zou ik er 10 nodig hebben voor de inrijseinen, overige seinen en twee wissels. Met 2 euro voor een servo (ruim genomen) kom je dan op 7 euro per stuk uit. Ongeveer vergelijkbaar met een conrad wisselmotor. En goedkoper dan een tortoise wisselaandrijving (12-18) of een viessmann armsein-aandrijving (18).
Ik ga het in ieder geval onthouden.
In m'n achterhoofd zit ook nog een poging om het met fysieke bediening te doen. Fiets-remkabels ofzo...
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #97 Gepost op:
25 November 2014, 23:15:06 »
Vanavond heb ik iets aan de electra gedaan. Weer een stekker gesoldeerd, voor de linker module boven de trap. Het ging moeizaam, de soldeerbout lijkt het op te geven (toegegeven, het was een goedkope). Na afkoeling heb ik met de vijl over de punt gerost, daarna leek 'ie het weer te doen.
Enfin, er zitten weer wat draadjes vast. En toen maar eens boekbinders gebruikt! Nou, dat was een goede tip, hoor. Werkt lekker. Ik heb ze vastgeniet, dan gebruik ik m'n nietpistool ook weer eens.
De bovenste draad is voor een kort LED stripje. Ik heb er alleen nog geen voeding voor. Ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen. Voor 14 Euro kan je een
60W 12V adapter
kopen. Per meter ledstrip (5050 warmwit, 60 stuks per meter) is het 16W. Zo'n 60W voeding is dus OK voor zo'n 4 meter.
In de modules boven de trap gaat 2 tot 3 meter. Ik weet nog niet precies hoeveel, want dit wordt de eerste keer dat ik ledstrips gebruik. Ik ga er van uit dat het OK is om alleen warmwit te gebruiken. Ik heb voorlopig geen hoge eisen.
Dus... dan kan ik een roedeltje (stuk of 4) van die adapters kopen. Allemaal in zo'n stekkerblok-met-schakelaar en vanaf de adapters draden trekken naar de verschillende modules. Wel zorgen dat de draden dik genoeg zijn, uiteraard.
Alleen... kennelijk is het wel mooi om ook een RGB strip erbij te hebben omdat dat in combi met de warmwitte een natuurlijke kleur geeft. En op zich is er een risico dat ik over een half jaar verlekkerd zit te kijken naar een of andere aansturing om schemering en nacht na te bootsen.
Kan ik dan niet beter een (duurdere) dikke vette voeding kopen zodat ik er later een regelaar tussen kan hangen? Ik ga nog eens verder googlen. Ik merk op deze manier wel dat het een aardig baantje aan het worden is qua rijlengte. De kosten van die ledstrips vallen reuze mee als je ze in verweggistan bij de fabriek bestelt. Maar de kosten van de voor deze voorraad ledstrips benodigde voedingen, dat tikt tot wel aan.
Terug naar de werkzaamheden van vanavond.
Anders blijf ik doordenken over ledstrips. En doortypen.
Het tweede dat ik heb gedaan is het aanbrengen van een eerste laag blauwe plaat op de modules na het tussenstation. Drie gebogen modules direct na het station en de twee modules boven de trap.
Morgenavond de tweede laag. Help, dan zou ik vrijdag al met rails leggen kunnen beginnen... Dat idee is dermate onwerkelijk dat ik bij mezelf merk dat ik nu idioterwijs redenen aan het verzinnen ben om die rails
niet
te leggen. "Eerst nog dit, eerst nog dat" zegt een stemmetje. "Eerst ledstrips aanbrengen". "Eerst de electriciteit in orde". "Eerst twee avonden googlen naar soldeerbouten".
Maar nee, daar ga ik niet naar luisteren. Essentieel is nu om zo snel mogelijk de rails gelegd te krijgen. Dan de draadjes maar tijdelijk provisorisch aansluiten, hoor! Ik ga niet, nu succes voor het grijpen ligt, mij m'n momentum door mezelf af laten pakken
Doorbouwen tot het laatste stootblok in het kopstation
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Esufreak
Offline
Berichten: 1247
Als er maar ESU op staat
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #98 Gepost op:
26 November 2014, 09:01:32 »
Hoi Reinout,
Je hebt een prachtig soldeerstation van ongeveer 20 tot 25,--, zie Conrad.
Daarbij rustig aan, het hoeft morgen niet klaar. Overigens ziet het er goed uit.
Gr, Arie
Gelogd
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #99 Gepost op:
26 November 2014, 09:14:55 »
Soldeerstation van 20 bij de Conrad? Je bedoeld
deze
? Da's degene die ik heb.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon eindelijk een reserve-punt moet gaan kopen en dat 'ie het dan weer doet.
En eh... "Het hoeft morgen niet klaar"?!"
Dan heb je m'n zoontje nog niet gehoord. "Pappa, ik ruim de tafel wel even af, dan kan jij alvast aan het werk boven". Dat hoor ik nu al een tijdje
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Esufreak
Offline
Berichten: 1247
Als er maar ESU op staat
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #100 Gepost op:
26 November 2014, 10:09:59 »
Reinout,
Bij het soldeerstation hoort een sponsje.
Je kan hier steeds je punt aan afdoen. De punt blijft dan schoon, en je hebt geen last van restanten welke inbranden in de soldeerpunt, als je natuurlijk het sponsje een beetje nat houdt.
Dan is misschien een nieuwe soldeerpunt kopen zeker een optie.
Gr, Arie
Gelogd
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #101 Gepost op:
26 November 2014, 10:43:05 »
En om nog maar even terug te komen op de RGB leds. Euro 30,00 bij diezelfde Conrad. 5 Meter inclusief voeding en controller met afstandsbediening.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7747
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #102 Gepost op:
26 November 2014, 11:09:30 »
Het sponsje van het soldeerstation gebruik ik inderdaad. Vochtig, niet te nat. Toch is m'n punt naar z'n grootje. Ik heb net wat zitten googlen en vermoed nu dat ik de temperatuur te hoog heb ingesteld. "Max" is denk ik toch een tikkie overdreven om het voorzichtig uit te drukken.
Nieuwe punt erin, beter op de temperatuur letten en hem niet te lang aan laten staan. Oftewel: mezelf beter gedragen. Dan eens kijken of het beter lukt.
Wat ik ook kan doen: een splitsing maken tussen het electronica-solderen (digitaliseren van loks) en het grovere soldeerwerk zoals draden aan de rails solderen. Ik heb nog een grotere soldeerbout liggen. Een losse soldeerbout, dus geen soldeerstation en geen temperatuurregeling. Dan hou ik het soldeerstation netjes voor het fijnere werk (op lagere temperaturen) en gebruik ik de lompere grotere bout voor het steviger werk.
Toch handig, zo'n forum. Direct en indirect pik ik zo een heleboel tips op
Gerard: inclusief voeding en afstandsbediening valt dat bedrag reuze mee. Ik denk drie sets nodig te hebben. Misschien red ik het net met twee. Die moet ik dan wel allebei (of alle drie) los van elkaar bedienen.
Dat geeft me een idee.
Waarom zou ik de hele baan identiek moeten verlichten? Eigenlijk heb je grofweg twee gedeeltes. Het schaduwstation + "monreal" modules + kopstation in het kleine kamertje. En in de rest van de voorzolder het doorgangsstation + modules daar in de bocht + modules boven de trap. In eerste instantie is het prima om de ene helft standaard op "volle kracht" te verlichten. En de andere helft uit te rusten met dimmers en/of RGB afstandsbediening om alleen daar een andere sfeer (nacht bijvoorbeeld) te simuleren.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #103 Gepost op:
26 November 2014, 13:13:31 »
Dat meerdere sets afzonderlijk bediend kunnen worden zal wel lukken, als de IR oogjes elkaar niet zien. Ik denk dat je allebei (of alle drie) met dezelfde afstandsbediening kunt bedienen. Handig meteen wat spullen op reserve.
Groet,
Gerard van der Sel.
(Heeft een setje voor zijn verjaardag besteld)
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Deetrein
Offline
Berichten: 1654
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #104 Gepost op:
26 November 2014, 19:32:35 »
dit bedoelde ik Reinout,
maar je hebt al uitgelegd hoe het zit.
groet, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
359
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
EifelBurgenBahn