En, ter verhoging van de verwarring, over wagon: van Dale geeft als betekenis: “(goederen)wagen van een trein”
Het (duitstalige) "blauwe boek" van Otto O. Kurbjuweit ("OOK") is bij veel liefhebbers van realistisch modelbaanverkeer een bekende term. "OOK" is een van de oprichters van FREMO, dus het moge duidelijk zijn dat dit boek niet de richting op gaat van steeds-in-een-rondje-rijden. Anlagen-Planung für vorbildgerechten Modellbahn-betrieb. Helaas.... dat boek is al geruime tijd uitverkocht. Ondergetekende is blij dat 'ie een exemplaar heeft Maar hoera... er komt een compleet vernieuwde en herschreven versie. Betriebsorientierte Modellbahn, Werkzeuge und Methoden für perfektes Anlagendesign. En zaterdag 10 mei wordt het gepresenteerd bij de modelbouwzaak "Hünerbein" in Aachen. Ik ga er in ieder geval een kijkje nemen, ik heb daar in Aken al wèl de palts van Karel de Grote bezocht, maar nog niet deze bekende modelbouwzaak. Tja, vakantie met kinderen: dat is mijn smoes. Enfin, goede reden om er langs te gaan.En op de terugweg kan ik in de trein dan lekker van het nieuwe Blauwe Boek genieten