Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Boerammetje
Vandaag om 20:54:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
Vandaag om 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
Vandaag om 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:44:18
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 20:43:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door roco
Vandaag om 20:40:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:38:46
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 19:48:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:08:10
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
Goede wensen voor 2026 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 216120 keer)


Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #646 Gepost op: 11 November 2015, 21:27:30 »
@Sierd Jan,

Het lijkt me so wie so verstandig om geweatherde exemplaren te zoeken.
Hoewel het natuurlijk ook een sport is met de poedertechniek van Steef aan de slag te gaan.
Dat is jou ook gelukt, zoals we in Kloosterburen mochten aanschouwen.

Grzz, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #647 Gepost op: 11 November 2015, 21:29:11 »
Het is fijn als er tijdens zo'n show als Warley iemand bij is met een fijne neus voor de koopjes.
Als je naar bepaalde mooie dingen bijv. van je verlanglijst loopt te loeren, dan heb je er soms geen erg in en kijk je over de koopjes heen.
Twee jaar geleden liep ik er de hele zaterdag met Rob (Suchet) rond zonder ook maar iets te kopen.
Niet dat dat erg is- en de tweede dag maakten we het dubbel en dwars goed - maar met een koopjesjager erbij, zoals bijv. Ray (Class 37), was me dat zeker niet overkomen.
Bijv. die keer in Londen, dat hij ineens bij de Signal Box de SR King Arthurs uit een set ontdekt had, die er voor 45 pond (van ca. € 1,10) verkocht werden.
Sja, laat die maar eens liggen.....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 11:22:35 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #648 Gepost op: 11 November 2015, 21:48:27 »
@Leen,

Precies dat heb ik deze week met Rolph besproken. De suggesties hier besproken geven kaders aan waar op te letten.
Je kunt bij elk interessant koopje dat criteria lijstje gebruiken.

Grzz, Hans

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #649 Gepost op: 11 November 2015, 22:22:36 »
Het is geen boodschappenlijst wat mij betreft. Gewoon kijken wat er überhaupt is. En het huiswerk is meer om een beetje te snappen wat wat is. Anders is het lastig snuffelen. En daarnaast is het leuk om er zo naartoe te leven.
Rolph

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #650 Gepost op: 11 November 2015, 22:40:47 »
http://www.ehattons.com/42786/Bachmann_Branchline_37_095_Pack_of_3_7_plank_Coal_trader_private_owner_wagons_weathered/StockDetail.aspx
http://www.ehattons.com/59357/Bachmann_Branchline_37_096_Pack_of_3_7_plank_Coal_trader_BR_P_numbered_wagons_weathered/StockDetail.aspx

Misschien op Warley ergens goedkoop te krijgen!
Let wel op dat de inzetperiode van deze sets van 1948 tot ca 1960 is. Na de oorlog vielen de meeste PO-wagons in handen van British Railways. Onderhoud aan de wagens was karig. De verf werd niet meer vernieuwd. Kapotte en rotte planken werden vervangen door nieuwe planken in een neutrale kleur. De wagons uit de sets beelden die staat van onderhoud uit. Iets om in het achterhoofd te houden bij het shoppen.  ;)

Werner

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #651 Gepost op: 11 November 2015, 22:45:20 »
@Werner,

Juist daarom in ieder geval geweatherd. Of zelf verweren.

Grzz, Hans

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1694
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #652 Gepost op: 11 November 2015, 22:57:08 »
Ik zou zelf gaan vervuilen...

Die fabrieken zetten het allemaal veel te dik op met spuitverf...

Leen heeft ooit een door Hornby vervuilde lok gekocht...... Was ook geen succes.. En de vervuiling is dan bij zelf doen ook echt bij iedere wagen anders...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #653 Gepost op: 11 November 2015, 23:09:00 »
Het gaat niet zozeer om de vervuiling ansich, maar de staat waarin o.a. de opschriften zich bevinden. In particuliere handen werden de opschriften redelijk goed bijgehouden. Onder BR werd dat niet gedaan en bladderde het af.

Groeten,
Werner

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #654 Gepost op: 11 November 2015, 23:20:34 »
... de vervuiling is dan bij zelf doen ook echt bij iedere wagen anders...

Dat is een sterk argument. En eventueel kun je dan proberen de belettering (deels) weg te halen.
Ik heb al een methode gevonden voor het weghalen cq vervangen van decals etc.
Mogelijk kan die hier ook voor gebruikt worden.

Grzz, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #655 Gepost op: 12 November 2015, 10:41:51 »
Meestal is de weathering af-fabriek een leuk begin om zelf mee verder te gaan.
Maar sommige loks en wagons zijn beter geweatherd dan andere.
Van de geweatherde wagons van Dapol blijf ik af, sinds ik er een kreeg, die van onderen veel te dik met één enkele bruine poep-van-de-waf kleur was bespoten. Verder niets.
Dat is geen weatheren en daar kun je eigenlijk ook niks meer mee, behalve het eraf zien te schrappen.

Die ene lok van mij, de K1, was eigenlijk een uitzondering. Die was gewoon in een pot met amberkleurige verf gedoopt.
Dat is zeker geen weatheren. Hij is nu ontweatherd en ziet er beter uit dan toen ik hem kreeg.
Daartegenover heb ik o.a. een behoorlijk netjes geweatherde 9F van Bachmann en een Rebuilt West-Country Pacific.

Er zijn ook bedrijfjes als Grimy Times, The Weathering Works etc. die RTR geweatherd materieel verkopen.
De kwaliteit daarvan is meestal dik in orde, al blijft het een kwestie van smaak hoe zwaar geweatherd iets mag zijn.
De prijzen daarvan zijn meestal flink hoger dan de going prijs van Hattons c.q., maar soms valt het mee.

Kort en goed: als je op Warley bent, dan loont het zeker niet om op zoek te gaan naar factory geweatherde loks , rijtuigen en karretjes, zonde van je tijd.
Als je een geweatherde tegenkomt, haal hem uit de doos en besnuffel hem terdege.
Probeer het ijzer te smeden als het heet is, bijv. als je een koopje tegenkomt.
Je bent er dan en om je dure vliegreis eruit te halen kun je er het beste maar zoveel mogelijk gebruik van maken.  ;)

Leen.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #656 Gepost op: 12 November 2015, 10:53:51 »
Zelf weatheren is veel mooier en vooral goedkoper als de meeste af fabriek versies.
Mercig voor Dapol is wel de mooiste/meest realistische van de af-fabriek opties.
De meeste lijken helaas nergens naar.

Michel (via mobiel)


rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #657 Gepost op: 12 November 2015, 11:09:08 »
Het lijkt me so wie so verstandig om geweatherde exemplaren te zoeken.
Was ik het bij dit bericht al niet mee eens. En na de argumenten nog veel minder :-)

Rationeel de vlucht terug verdienen? Hmmm het is ook een vader/zoon dagje uit he. Is ook wat waard. Maar ik ben benieuwd naar die koopjes  ;D
Rolph

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #658 Gepost op: 12 November 2015, 11:13:51 »
@Michel
Citaat
Mercig voor Dapol is wel de mooiste/meest realistische van de af-fabriek opties.

Zijn dat degenen die ook de 00-Westerns gedaan hebben, of doen ze alleen N?
Die Westerns waren echt heel mooi gedaan.

Leen.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #659 Gepost op: 12 November 2015, 11:53:16 »
Mercig doet in principe alleen N. Maar heeft idd. ook de 00 Dapol Westerns gedaan. Officieel heten ze overigens Mercig Studios meen ik. En ja, die waren heel erg mooi. Ze hebben ook de prototypes voor die chrome geknickte China Clay ketelwagens gedaan. De fabriek heeft dat toen zo goed mogelijk gecopiëerd, aan de hand van de meegeleverde stappen handleiding.

Michel (via mobiel)
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 11:55:55 door Michel van den Hof »