maar met welke printer plot jij wit? met zo'n alps lint printer? of geheel anders?
Een ander wetenswaardigheidje over deze tien verwarmingsinstallaties dat ze waren aangekocht in het kader van het Marshall plan. De installatie zelf was een bewezen product want deze werd in Amerika heel veel gebruikt in o.a. de "E" units van EMD en andere passenger diesels.Dat vijf pk motortje dat op 72 volt draaide om de brander te laten werken was ook reden van die gigantische accu kisten onder de stoof te monteren. Hierdoor kon er "beperkt" verwarming worden geleverd als er geen hoogspanning beschikbaar was.met vriendelijke groet,Rob
Je beschrijft hier dat de onderstellen van gesloopte rijtuigen afkomstig waren, maar in de Spoor en tramwegen van januari 1949 is te lezen dat de onderstellen opgebouwd waren uit NP 26 profielen met dwarsverbindingen. Volgens deze tekst zijn de onderstellen geheel nieuwbouw. De draaistellen zijn wel afkomstig van oude rijtuigen (C12c) waarschijnlijk is hier de spraakverwarring door ontstaan.
Van www.seinarm.nlOchtendtrein Groningen - Harlingen 1957 (neemt ook een extra groentewagen mee)Samenstelling: 2400 verwarmingswagen B12c A9 bolkop DIV gw
Best Hans,Weet je eventueel ook de periode waarin de verbouwing met betrekking tot de dieselaggregaat is geweest? Ik ben ook benieuwd of de wagens bij deze verbouwing ook blauw zijn geschilderd.Er zijn niet veel foto's van deze wagens, maar bij de blauwe kom ik meestal het extra luik tegen voor de dieselaggregaat.@taaigagaai; graag gedaan. Met vriendelijke groetArjen
Zo dus Wil alleen nog eens de A9 donderder blauw spuiten,een donkere stalen d ligt al klaar En uiteraard de stoof vervangen door een K-Design
Voor mij wordt het een 1000, stoof (deo volente), PIV, DIV, 4x C12c, AB9b. De PIV en DIV staan in de bestelling en voor de AB9b moeten we Artitec lief aankijken.- Peter
Vraagje; Die stoof was oliestook lees ik, maar wie bediende dat ding? De conducteur? Of zat er een stakker in dat ding die de hele dag niks anders deed dan de verwarming in de gaten houden?thnx, HansQ
Ik gok voorzichtig dat ze genoeg water aan boord hadden voor een ruime dag, dus dat daarmee de kans dat ze er mee voor de trein aan een waterkolom hebben gestaan niet zo groot was.
En uiteraard de stoof vervangen door een K-Design
Op dit moment liggen de "rechten" voor het bouwen van een ABd9 helaas nog niet bij Artitec. Met andere woorden, er kunnen nog wel enkele jaartjes overheen gaan.