Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Remunj
Vandaag om 13:24:29
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 13:20:28
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:49:07
Heroplage Artitec Plan W? door Tomasso
Vandaag om 12:41:16
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 12:37:55
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Ben
Vandaag om 12:26:06
De Projecten van RetroJack door Theo Mol
Vandaag om 12:20:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:57:31
Ronald doet de Fork Challenge! door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:29:45
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:18:45
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door MarcNL
Vandaag om 11:13:57
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
Vandaag om 11:12:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door R1954
Vandaag om 11:10:32
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Eric v C
Vandaag om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:43:07
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 10:11:25
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door orientexpress
Vandaag om 10:03:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:23:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 09:08:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:07:40
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225 door Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
13 July 2025, 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
13 July 2025, 16:20:08
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 85686 keer)

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1027
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Gepost op: 17 March 2014, 17:04:18 »
Beste mensen,

Op NOS teletekst staat vandaag een bericht dat NSR 418 dubbeldekstreinen gaat moderniseren. Er komt nieuw meubilair in en de stroomlijning wordt verbeterd. Er komt ook internet aan boord. Ze moeten 20% zuiniger worden in energieverbruik. De eerst treinen moeten in 2016 klaar zijn.

Over welke treinen gaat dit?

Mvg,
Henk
« Laatst bewerkt op: 18 March 2014, 09:53:47 door Bert van Gelder. Reden: Titel aangevuld »
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11641
    • Mijn fotoarchief

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #2 Gepost op: 17 March 2014, 17:06:45 »
Virm, van een ander type dubbeldekkers heeft de NS er lang niet zoveel.
Nieuwe banken voor die dingen was hard nodig. Vond ze altijd vrij oncomfortabel.
Ze gaan hetzelfde principe toepassen als bij de DDZ al gebeurd is dus.


NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #3 Gepost op: 18 March 2014, 01:23:38 »
,,stroomlijning wordt verbeterd"

Krijgen ze dan en nieuwe kopvorm ???

Zo als bij de DB de 425.....en aal die S-Bahntjes ;D

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #4 Gepost op: 18 March 2014, 06:13:14 »
Nee ik denk dat er minder uitstekende dingen over de trein zodat se stroomlijn beter is net als bij ddz.
Zat afgelopen vrijdag en zo'n ddz en die zitten uitstekend.
Dus als die banken ook in virm komen is dat een goeie zaak.

Groet martijn.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #5 Gepost op: 18 March 2014, 08:07:59 »
Welke uitstekende dingetjes?
Aan een VIRM zit nou niet echt veel wat uit steekt en wat je eraf kan halen.

DDZ banken zitten redelijk comfortabel als je er een niet al te lange afstand mee moet.
Een ritje Eindhoven - Delft vindt ik wat et veel van het goede. Krijg je naar mijn ervaring toch wel een blikken kont van.
Liever iets zachter zit meubilair  (y)
Gr.
Eric

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #6 Gepost op: 18 March 2014, 08:29:28 »
Wat stroomlijn betreft zou je het gat van de koppeling wat meer kunnen dichtmaken, en de bult op het dak naar voren halen. Maar of dat wat uitmaakt?

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #7 Gepost op: 18 March 2014, 09:50:23 »
Misschien die lege "kuilen" waar stroomafnemers in hebben gezeten egaliseren ?
Wel jammer moet ik mijn eigen VIRM 6je weer aanpassen.
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1107
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #8 Gepost op: 18 March 2014, 10:51:26 »
Ik hoop toch dat dit niet de werkelijkheid gaat worden:

Nu lopen de blauwe banen mooi gelijk met de dakrand. Waarom dit nu willen aanpassen?

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 957
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #9 Gepost op: 18 March 2014, 11:38:34 »
Misschien die lege "kuilen" waar stroomafnemers in hebben gezeten egaliseren ?
Wel jammer moet ik mijn eigen VIRM 6je weer aanpassen.

Als ik het goed gelezen heb worden alleen de oudste generatie VIRM's moderniseert. Dus misschien is het niet nodig.

Ik hoop inderdaad ook niet dat dat de definitieve kleurstelling wordt. Liever het oude schema of anders iets originelers.

Groeten Edwin.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #10 Gepost op: 18 March 2014, 11:42:40 »
Je kunt de pantografen eraf halen. ;D Scheelt ook weer.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #11 Gepost op: 18 March 2014, 11:42:49 »
Wat stroomlijn betreft zou je het gat van de koppeling wat meer kunnen dichtmaken, en de bult op het dak naar voren halen. Maar of dat wat uitmaakt?

Die bult op het dak achter de cabine is al een afneembaar ding, ik heb wel eens een VIRM zonder zien rijden en dan zit er gewoon een rechthoekig blok.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #12 Gepost op: 18 March 2014, 11:58:52 »
Als je een plaatje laat zien van de buitenkant dan ook van de binnenkant



van www.ns.nl
Jeroen

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8465
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #13 Gepost op: 18 March 2014, 12:03:44 »
en de bult op het dak naar voren halen. Maar of dat wat uitmaakt?
Op Somda wordt gemeld dat dat inderdaad de bedoeling is.

Als ik het goed gelezen heb worden alleen de oudste generatie VIRM's moderniseert.
De andere series zullen erna volgen, die zijn dan ook wel 15 jaar in dienst.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #14 Gepost op: 18 March 2014, 17:40:43 »
De bult boven de cabine is een polyester kap die met een paar beugeltjes vast zit. Dus gewoon een langere kap er over.