Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop
door
gdh
Vandaag
om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen (gelezen 12675 keer)
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Gepost op:
09 maart 2014, 22:20:23 »
Een trein die heel wat uitzoek werk heeft gekost
De trein D126 van Amsterdam naar Parijs in het voorjaar van 1951 was een mix van verschillende typen rijtuigen, die samen een interessante trein opleverden. De arme Amsterdammers hadden niet veel geld, dus veel pluche reed er niet mee naar Parijs, maar eten in een restauratiewagen kon nog net.
Het model bestaat uit:
1100 in turquoise, met een laag nummer, want in mei 1951 was maar tot 1121 afgeleverd
WR van de CIWL met nummer 2869 die normaalgesproken de D126 reed
gemengde klas DEV AO type U46, op de foto's herkenbaar aan de schortplaten
bagagewagen type Nord, heel kerkenbaar
2 C9 Rapide Nord
1 C10 DEV-AO U46, herkenbaar aan de schortplaten
1 C10 Rapide Nord (of een C9)
Met de aankondiging van REE dat men veel van de DEV-AO types binnenkort gaan leveren, wordt deze trein (bijna) mogelijk. Tot nog toe zijn alleen DEV-AO van de serie U50 aangekondigd, de bestelnummers heb ik in het plaatje opgenomen, maar misschien komen de U46 later (op Nürnberg werd daar bevestigend op geantwoord)
De Rapide Nord zijn recent door LS uitgeleverd, alleen de C10 en de bagage komen 'ooit' volgens LS.
Van de restauratie heeft Rivarossi een broertje ooit uitgebracht (de 2871 ipv de 2869), dus die kan mooi in de trein.
Al met al een interessante trein!
oh, ja, ik heb geen 1100 in turquoise als plaatje, dus maar ff blauwe voor het beeld.
dirkjan
«
Laatst bewerkt op: 10 maart 2014, 07:46:21 door Falkenberg
»
Gelogd
Weerd
Offline
Berichten: 1259
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turkoise, blauw en groen
«
Reactie #1 Gepost op:
09 maart 2014, 23:26:15 »
Ik denk dat je in plaats van de bagagewagen van de Nord ook kan uitwijken naar een NS stalen D zesdeurs uitvoering, welke ook regelmatig in het Parijse 'Gare du Nord' te zien was.
Gerard
Gelogd
Eelco Storm
Slechts een kniesoor die hier op let...
Offline
Berichten: 11405
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #2 Gepost op:
10 maart 2014, 13:38:37 »
Zou zo maar deze kunnen zijn:
(opname uit eigen collectie)
Eelco
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #3 Gepost op:
10 maart 2014, 13:42:44 »
heel mooi! Dat is nog in de stookperiode (de stoof reed alleen dan mee). Duidelijk is de DEV U46 te zien, de Rapide Nord rijtuigen en de WR. Ik kan met deze reolutie echter niet goed de ramen tellen voor de juiste types. Hebbie die ook groter (eventueel via PM)
dirkjan
Gelogd
Eelco Storm
Slechts een kniesoor die hier op let...
Offline
Berichten: 11405
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #4 Gepost op:
10 maart 2014, 13:48:48 »
Ik kan proberen 'm in een hogere resolutie te scannen. De opname zelf is helaas ook wat onscherp.
Eelco
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #5 Gepost op:
11 maart 2014, 20:55:53 »
Zo hé, wat een geweldige info
Dikke pluim voor Dirkjan.
We gaan maar eens wat bestellen.
Helaas levert LS de rijtuigen in een set van 3
Of zou een A3B3 ook als versterking in de trein gezet kunnen worden, ofwel zou dat in theorie hebben gekund?
@Dirkjan, 1 LS model heeft het nummer 40179, hoort ook de 40197 te zijn denk ik
@Eelco, top zo`n foto
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #6 Gepost op:
30 maart 2014, 20:14:44 »
Ik ben een beetje aan het kijken of ik deze trein bij elkaar kan scharrelen.
Nu is de Rivarossi 3631 vrij lastig te krijgen en wordt zelden aangeboden.
Is er een ander bruikbaar alternatief?
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #7 Gepost op:
30 maart 2014, 23:41:31 »
staat er nu 1 op ebay hoor:
http://www.ebay.nl/itm/RIVAROSSI-VOITURE-DE-LA-CIWL-RESTAURANT-N-2871-SANS-BOITE-/390801954539?pt=FR_YO_JeuxJouetd_TrainsElectriques&hash=item5afd9c96eb&_uhb=1
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #8 Gepost op:
31 maart 2014, 07:27:57 »
Dat wel maar 74 € voor 1 rijtuig .....pfff das best pittig.
En volgens mij is dit een oud model.
Vandaar ook mijn vraag of er mogelijkheden zijn
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #9 Gepost op:
31 maart 2014, 08:37:17 »
andere bestelnummers van Rivarossi zijn: 3526 en 2590
Of de HR4155
dirkjan
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #10 Gepost op:
31 maart 2014, 10:42:04 »
Uit het plaatje van Eelco is in ieder geval te halen, dat de tweede wagen op de foto een A21/2B6 DEV U46 is.
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #11 Gepost op:
31 maart 2014, 11:12:01 »
Citaat van: naoorlogsNS op 11 maart 2014, 20:55:53
Helaas levert LS de rijtuigen in een set van 3
Hoeveel van die rijtuigen heb je nodig? Misschien dat je ze samen met iemand anders kunt aanschaffen. Of zijn het heel verschillende rijtuigen in één set?
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #12 Gepost op:
31 maart 2014, 11:33:09 »
Even het plaatje herzien. De plaat van Eelco laat wellicht een derde DEV-AO als laatste wagen zien. Hierdoor wordt de inkoop van de modellen wat eenvoudiger, want je hebt dan niet een derde Rapide Nord, maar de derde wagen uit de REE-set. Dat scheelt dure wagens kopen in een set waar je maar een paar van nodig hebt. Ook heb ik een andere Rivarossi restauratie erin opgenomen, die wat beter verkrijgbaar is, alleen uit een andere subserie van het voorbeeld. Dus met een set van LS, de set van REE die voor september is aangekondigd, de restauratie van Rivarossi die nu te koop is en een groene Stalen D als vervanging van de franse bagagewagen kan de set in zn geheel dit jaar worden samengesteld.
Zie voor de bestelnummers het plaatje in de TS.
Dirkjan
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #13 Gepost op:
08 april 2014, 08:36:47 »
Kijk dat is goed nieuws
Wat bedoel je met het plaatje in de TS?
Nu dus even wachten op de REE set.
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #14 Gepost op:
08 april 2014, 10:24:28 »
TS = topic-start(er), dus het eerste bericht
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen