Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij
door
Jan Bennink
Vandaag
om 12:34:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Luit
Vandaag
om 12:17:09
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg
door
Martijnstein
Vandaag
om 12:06:03
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods.
door
ruudns
Vandaag
om 11:54:42
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Marcel112
Vandaag
om 11:41:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eric B
Vandaag
om 11:35:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Peter Kleton
Vandaag
om 11:26:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:47:27
Rondom Charlois
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:45:19
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 09:51:11
13 december modelspoorbeurs Houten
door
maartenvdb
Vandaag
om 09:50:27
Rail away
door
henk
Vandaag
om 09:49:23
Onshape gebruikersgroep
door
Joz
Vandaag
om 09:41:00
Surava in modules
door
Boertje
Vandaag
om 09:28:39
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
Vandaag
om 08:34:25
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Martijnstein
Vandaag
om 06:17:52
3 januari NVBS oliebollenrit
door
FreekH
Vandaag
om 00:51:31
NS 8100 in 0
door
roadster36
12 December 2025, 23:18:52
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
12 December 2025, 22:51:15
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
12 December 2025, 22:06:32
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
moonlicht
12 December 2025, 21:29:32
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
12 December 2025, 21:25:41
Kersttrein
door
008200
12 December 2025, 19:12:13
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Frans Peeters
12 December 2025, 18:48:53
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²)
door
Rico [momfer]
12 December 2025, 18:44:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
12 December 2025, 16:45:42
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
cor_b
12 December 2025, 15:46:17
blablabla
door
Duikeend
12 December 2025, 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
R1954
12 December 2025, 15:14:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
roco
12 December 2025, 15:06:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen (gelezen 14170 keer)
DV modelspoor
Offline
Berichten: 841
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #15 Gepost op:
14 May 2014, 19:47:23 »
In hoever zou een zesdeurs D mogelijk zijn in deze trein?
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Ivo tB
Offline
Berichten: 5583
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #16 Gepost op:
14 May 2014, 21:45:28 »
Zeker mogelijk. De Philosophie laat foto's zien van turquoise 6 deurs D in Gare du Nord in Parijs. D 7722 op 27 juli 1951. Hij staat daar gekoppeld aan een 2e klas CIWL rijtuig. Onderschrift van de fotograaf is dat in het Gare du Nord eveneens de D 7525 is gespot.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
DV modelspoor
Offline
Berichten: 841
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #17 Gepost op:
20 May 2014, 21:47:30 »
Hmm dat bied perspectieven voor de toekomst
Mocht ik een zesdeurs tegenkomen dan heb ik in ieder geval een excuus om hem aan te schaffen:-)
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11768
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #18 Gepost op:
20 May 2014, 22:05:39 »
Artitec heeft 'm aangekondigd he
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 841
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #19 Gepost op:
20 May 2014, 22:08:46 »
Zoals wel meer
Maar tegenwoordig wordt Philotrain ook wel eens tegen scherpe bedragen aangeboden.
Geduld hebben en wachten dan komt alles goed:-)
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
DV modelspoor
Offline
Berichten: 841
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #20 Gepost op:
20 September 2015, 11:18:22 »
Uiteindelijk is dit hem geworden
Met hulp van Artitec,Rivarossi,LSM en drie schitterende modellen van REE models
Dirkjan , dank voor de tip`s en de levering van sommige modellen
Had hem ook al ergens anders geplaatst maar hier past hij beter
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 4083
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #21 Gepost op:
20 September 2015, 17:24:30 »
Ziet er leuk uit zo. Nu die turquoise 1100 met laag nummer nog ervoor
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 841
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #22 Gepost op:
20 September 2015, 17:36:46 »
Die staat in de vitrine, naast de rivarossi 1300 in het turkoois
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 467
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #23 Gepost op:
20 January 2016, 23:48:46 »
Hallo naoorlogsNS,
Even een vraagje: Je toont vlak hiervoor (niettemin een bericht al van 20 september 2015) een D-trein Paris Nord-Amsterdam v.v. waarin ook Franse DEV's van het merk REE zijn opgenomen. Ik weet uiteraard niet of jij er prijs op stelt dat jouw treincombinaties kortgekoppeld gaan rondrijden, en heb je in bevestigend geval die REE-rijtuigen al eens aan elkaar of met een van de andere rijtuigen kortgekoppeld? En was je over die kortkoppeling tevreden?
Ik stel je de vraag omdat in een Frans forum een heftige discussie is ontstaan dat de vormgeving van de kopeinden (inclusief het kortkoppelsysteem) van die REE-rijtuigen het kortkoppelen in de zin dat het ook écht kortgekoppeld is zonder kunstgrepen onmogelijk maakt. De buffers steken daarvoor bijvoorbeeld verder uit dan de uitgevouwen vouwbalgen, terwijl het net andersom had moeten zijn en dat is een opvallende beginnersfout van REE geweest. Het zijn uiterlijk overigens prachtige rijtuigen hoor, daar niet van.
Ik ben benieuwd,
Gegroet,
Rob van Kooy
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8570
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #24 Gepost op:
22 January 2016, 12:08:37 »
Zijn die LS rijtuigen nog wel te verkrijgen, of is het het bekende verhaal? Het is namelijk een leuk treintje.
- Peter
«
Laatst bewerkt op: 23 January 2016, 23:12:12 door Peter Korsten. Reden: Faudje
»
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #25 Gepost op:
22 January 2016, 12:44:27 »
eBay.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
clickmaniac
Offline
Berichten: 1093
The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #26 Gepost op:
22 January 2016, 12:54:06 »
Zeker een mooie trein. Benieuwd wat er allemaal in Brussel bij kwam, en misschien in Aulnoye? Tegen de tijd dat de trein in Parijs aankomt kan hij zomaar 2x zo lang zijn geworden.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
DV modelspoor
Offline
Berichten: 841
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #27 Gepost op:
24 January 2016, 08:54:14 »
Beste Rob,
Ik heb eerder wel gehoor cq gelezen dat er wat problemen met REE zouden zijn.
Maar aangezien die alleen technisch zijn heb ik er niet zoveel aandacht aan besteedt.
Optisch zijn ze goed en dat is voor mij het belangrijkste
Deze trein staat mooi in de vitrine en daar zal hij denk ik gewoon blijven wonen
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 467
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #28 Gepost op:
25 January 2016, 18:29:08 »
Hallo naoorlogsNS,
Ik heb de grauwe theorie er maar eens grondig op nagelezen en begrijp daardoor dat in een vitrine opgestelde rijtuigen niet noodzakelijkerwijs van een koppeling hoeven te zijn voorzien. Je kunt ze daardoor buffer tegen buffer dan wel vouwbalg tegen vouwbalg neerzetten zonder het geringste ontsporingsgevaar.
Ik wens je nog vele mooie treinsamenstellingen in je vitrine toe. En ik zal graag de foto's ervan willen bewonderen. Mocht je op een later moment toch met die rijtuigen op een modelbaan willen gaan rijden, dan horen we dat ongetwijfeld van je!
Gegroet,
Rob van Kooy
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1093
The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #29 Gepost op:
26 January 2016, 15:30:31 »
Rob, de kortkoppel-mechaniekjes van de REE DEV'tjes zijn inderdaad niet goed, ze laten dik 2mm teveel ruimte over - bij stilstand! Als de trein in beweging komt wordt dat nog meer. Heel irritant. Omdat op mijn modelbaan de minimale radius 75 cm wordt, hoop ik iets te kunnen regelen met permanent aan elkaar gelijmde nem-schacht-stekkers. Als dat gaat lukken zal ik er wel een draadje over beginnen (eerst even een baan bouwen..
).
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen