Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modeltreinenbeurzen door Rsd1000
Vandaag om 15:22:23
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door bellejt
Vandaag om 15:20:35
West-Brabantse modelspoordagen door Ronald Halma
Vandaag om 15:18:09
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Biesje
Vandaag om 15:09:11
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door bask185
Vandaag om 14:59:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:58:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:57:24
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:56:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 14:55:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Eric B
Vandaag om 14:49:46
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 14:49:32
PB Models, ICR-rijtuigen door spoorijzer
Vandaag om 14:25:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
Vandaag om 14:13:56
PIKO Loknummer wijzigen in SmartControl lukt niet door aad52
Vandaag om 13:39:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 13:29:09
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:11:30
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Edwin2121992
Vandaag om 12:52:49
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 12:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Paulogic
Vandaag om 12:40:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:26:53
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 12:14:57
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 11:50:36
Märklin 2025 door spoorijzer
Vandaag om 11:31:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 11:28:39
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 11:26:34
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Wim Vink
Vandaag om 10:52:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Bertje B
Vandaag om 10:50:39
Schroefkoppeling voor H0. door MOVisser
Vandaag om 09:46:14
Dampflok-Museum Hermeskeil door Montanbahn
Vandaag om 09:12:20
Roco NS plan V door Benelux795
Vandaag om 08:42:28
  

Auteur Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen  (gelezen 13958 keer)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #15 Gepost op: 14 May 2014, 19:47:23 »
In hoever zou een zesdeurs D mogelijk zijn in deze trein?
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #16 Gepost op: 14 May 2014, 21:45:28 »
Zeker mogelijk. De Philosophie laat foto's zien van turquoise 6 deurs D in Gare du Nord in Parijs. D 7722 op 27 juli 1951. Hij staat daar gekoppeld aan een 2e klas CIWL rijtuig. Onderschrift van de fotograaf is dat in het Gare du Nord eveneens de D 7525 is gespot.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #17 Gepost op: 20 May 2014, 21:47:30 »
Hmm dat bied perspectieven voor de toekomst (y) (y)
Mocht ik een zesdeurs tegenkomen dan heb ik in ieder geval een excuus om hem aan te schaffen:-)

 
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11723
    • Mijn fotoarchief
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #18 Gepost op: 20 May 2014, 22:05:39 »
Artitec heeft 'm aangekondigd he  ;)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #19 Gepost op: 20 May 2014, 22:08:46 »
Zoals wel meer ;)
Maar tegenwoordig wordt Philotrain ook wel eens tegen scherpe bedragen aangeboden.
Geduld hebben en wachten dan komt alles goed:-)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #20 Gepost op: 20 September 2015, 11:18:22 »
Uiteindelijk is dit hem geworden (y) (y)

Met hulp van Artitec,Rivarossi,LSM en drie schitterende modellen van REE models (y)

Dirkjan , dank voor de tip`s en de levering van sommige modellen ;)

Had hem ook al ergens anders geplaatst maar hier past hij beter (y) (y)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4062
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #21 Gepost op: 20 September 2015, 17:24:30 »
Ziet er leuk uit zo. Nu die turquoise 1100 met laag nummer nog ervoor

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #22 Gepost op: 20 September 2015, 17:36:46 »
Die staat in de vitrine, naast de rivarossi 1300 in het turkoois
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #23 Gepost op: 20 January 2016, 23:48:46 »
Hallo naoorlogsNS,

Even een vraagje: Je toont vlak hiervoor (niettemin een bericht al van 20 september 2015) een D-trein Paris Nord-Amsterdam v.v. waarin ook Franse DEV's van het merk REE zijn opgenomen. Ik weet uiteraard niet of jij er prijs op stelt dat jouw treincombinaties kortgekoppeld gaan rondrijden, en heb je in bevestigend geval die REE-rijtuigen al eens aan elkaar of met een van de andere rijtuigen kortgekoppeld? En was je over die kortkoppeling tevreden?

Ik stel je de vraag omdat in een Frans forum een heftige discussie is ontstaan dat de vormgeving van de kopeinden (inclusief het kortkoppelsysteem)  van die REE-rijtuigen het kortkoppelen in de zin dat het ook écht kortgekoppeld is zonder kunstgrepen onmogelijk maakt. De buffers steken daarvoor bijvoorbeeld verder uit dan de uitgevouwen vouwbalgen, terwijl het net andersom had moeten zijn en dat is een opvallende beginnersfout van REE geweest. Het zijn uiterlijk overigens prachtige rijtuigen hoor, daar niet van.

Ik ben benieuwd,

Gegroet,

Rob van Kooy

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #24 Gepost op: 22 January 2016, 12:08:37 »
Zijn die LS rijtuigen nog wel te verkrijgen, of is het het bekende verhaal? Het is namelijk een leuk treintje. :)

- Peter
« Laatst bewerkt op: 23 January 2016, 23:12:12 door Peter Korsten. Reden: Faudje »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #25 Gepost op: 22 January 2016, 12:44:27 »
eBay.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #26 Gepost op: 22 January 2016, 12:54:06 »
Zeker een mooie trein. Benieuwd wat er allemaal in Brussel bij kwam, en misschien in Aulnoye? Tegen de tijd dat de trein in Parijs aankomt kan hij zomaar 2x zo lang zijn geworden.

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #27 Gepost op: 24 January 2016, 08:54:14 »
Beste Rob,

Ik heb eerder wel gehoor cq gelezen dat er wat problemen met REE zouden zijn.
Maar aangezien die alleen technisch zijn heb ik er niet zoveel aandacht aan besteedt.
Optisch zijn ze goed en dat is voor mij het belangrijkste  (y)

Deze trein staat mooi in de vitrine en daar zal hij denk ik gewoon blijven wonen ;D
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #28 Gepost op: 25 January 2016, 18:29:08 »
Hallo naoorlogsNS,

Ik heb de grauwe theorie er maar eens grondig op nagelezen en begrijp daardoor dat in een vitrine opgestelde rijtuigen niet noodzakelijkerwijs van een koppeling hoeven te zijn voorzien. Je kunt ze daardoor buffer tegen buffer dan wel vouwbalg tegen vouwbalg neerzetten zonder het geringste ontsporingsgevaar.  ;D

Ik wens je nog vele mooie treinsamenstellingen in je vitrine toe. En ik zal graag de foto's ervan willen bewonderen. Mocht je op een later moment toch met die rijtuigen op een modelbaan willen gaan rijden, dan horen we dat ongetwijfeld van je!

Gegroet,

Rob van Kooy

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #29 Gepost op: 26 January 2016, 15:30:31 »
Rob, de kortkoppel-mechaniekjes van de REE DEV'tjes zijn inderdaad niet goed, ze laten dik 2mm teveel ruimte over - bij stilstand! Als de trein in beweging komt wordt dat nog meer. Heel irritant. Omdat op mijn modelbaan de minimale radius 75 cm wordt, hoop ik iets te kunnen regelen met permanent aan elkaar gelijmde nem-schacht-stekkers. Als dat gaat lukken zal ik er wel een draadje over beginnen (eerst even een baan bouwen.. ::)).