Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wasbenzine/residu door prutser
Vandaag om 23:02:01
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door St00mboy
Vandaag om 22:53:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:51:57
Nederlandse rails in 0? Wat is er allemaal? door Tomasso
Vandaag om 22:46:12
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Priegelman
Vandaag om 22:41:12
1e modelspoorbaan door Juroen
Vandaag om 22:22:16
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 22:10:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:53:36
Ballast in kleur profirails door Kaptein Koek
Vandaag om 21:48:32
Class 66 van Märklin/Trix of van ESU? door Von Rondstadd
Vandaag om 21:44:13
Heen, En en Weer door Tomasso
Vandaag om 21:38:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:34:01
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 21:29:37
Simpel seinen aansturen door bask185
Vandaag om 21:03:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:51:50
Rijtuigen op De Meer door Thom
Vandaag om 20:43:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Luc2000
Vandaag om 20:32:57
DR5000, problemen met hoge locomotiefadressen door Remunj
Vandaag om 20:25:09
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tomasso
Vandaag om 19:57:42
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 19:23:56
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door VAM65
Vandaag om 19:22:22
Raadplaatje door Duikeend
Vandaag om 19:00:31
goederentreincombinaties door Duikeend
Vandaag om 18:50:06
WeKra bouwt The Kraken. Een H0 attractie! door bask185
Vandaag om 18:43:30
The Summer of 69 door tuurtje
Vandaag om 18:11:27
Smalspoor trammetje (H0e 9mm) door JurS
Vandaag om 17:53:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:50:06
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:15:11
Modelbouwen in een lijstje door Duizendpoot
Vandaag om 17:11:38
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 16:28:20
  

Auteur Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen  (gelezen 9705 keer)

naoorlogsNS

  • Tm
  • Offline Offline
  • Berichten: 559
    • Veldman modelbouw
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2014, 19:47:23 »
In hoever zou een zesdeurs D mogelijk zijn in deze trein?

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 4936
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2014, 21:45:28 »
Zeker mogelijk. De Philosophie laat foto's zien van turquoise 6 deurs D in Gare du Nord in Parijs. D 7722 op 27 juli 1951. Hij staat daar gekoppeld aan een 2e klas CIWL rijtuig. Onderschrift van de fotograaf is dat in het Gare du Nord eveneens de D 7525 is gespot.

mvg,
Ivo
*

naoorlogsNS

  • Tm
  • Offline Offline
  • Berichten: 559
    • Veldman modelbouw
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #17 Gepost op: 20 mei 2014, 21:47:30 »
Hmm dat bied perspectieven voor de toekomst (y) (y)
Mocht ik een zesdeurs tegenkomen dan heb ik in ieder geval een excuus om hem aan te schaffen:-)

 

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9919
    • Mijn fotoarchief
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2014, 22:05:39 »
Artitec heeft 'm aangekondigd he  ;)
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

naoorlogsNS

  • Tm
  • Offline Offline
  • Berichten: 559
    • Veldman modelbouw
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2014, 22:08:46 »
Zoals wel meer ;)
Maar tegenwoordig wordt Philotrain ook wel eens tegen scherpe bedragen aangeboden.
Geduld hebben en wachten dan komt alles goed:-)

naoorlogsNS

  • Tm
  • Offline Offline
  • Berichten: 559
    • Veldman modelbouw
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2015, 11:18:22 »
Uiteindelijk is dit hem geworden (y) (y)

Met hulp van Artitec,Rivarossi,LSM en drie schitterende modellen van REE models (y)

Dirkjan , dank voor de tip`s en de levering van sommige modellen ;)

Had hem ook al ergens anders geplaatst maar hier past hij beter (y) (y)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3121
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #21 Gepost op: 20 september 2015, 17:24:30 »
Ziet er leuk uit zo. Nu die turquoise 1100 met laag nummer nog ervoor
11:16, 12:22, 13:2 14:9

naoorlogsNS

  • Tm
  • Offline Offline
  • Berichten: 559
    • Veldman modelbouw
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2015, 17:36:46 »
Die staat in de vitrine, naast de rivarossi 1300 in het turkoois

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2016, 23:48:46 »
Hallo naoorlogsNS,

Even een vraagje: Je toont vlak hiervoor (niettemin een bericht al van 20 september 2015) een D-trein Paris Nord-Amsterdam v.v. waarin ook Franse DEV's van het merk REE zijn opgenomen. Ik weet uiteraard niet of jij er prijs op stelt dat jouw treincombinaties kortgekoppeld gaan rondrijden, en heb je in bevestigend geval die REE-rijtuigen al eens aan elkaar of met een van de andere rijtuigen kortgekoppeld? En was je over die kortkoppeling tevreden?

Ik stel je de vraag omdat in een Frans forum een heftige discussie is ontstaan dat de vormgeving van de kopeinden (inclusief het kortkoppelsysteem)  van die REE-rijtuigen het kortkoppelen in de zin dat het ook écht kortgekoppeld is zonder kunstgrepen onmogelijk maakt. De buffers steken daarvoor bijvoorbeeld verder uit dan de uitgevouwen vouwbalgen, terwijl het net andersom had moeten zijn en dat is een opvallende beginnersfout van REE geweest. Het zijn uiterlijk overigens prachtige rijtuigen hoor, daar niet van.

Ik ben benieuwd,

Gegroet,

Rob van Kooy

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2016, 12:08:37 »
Zijn die LS rijtuigen nog wel te verkrijgen, of is het het bekende verhaal? Het is namelijk een leuk treintje. :)

- Peter
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 23:12:12 door Peter Korsten. Reden: Faudje »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3905
    • Modeltrein projecten
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2016, 12:44:27 »
eBay.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2016, 12:54:06 »
Zeker een mooie trein. Benieuwd wat er allemaal in Brussel bij kwam, en misschien in Aulnoye? Tegen de tijd dat de trein in Parijs aankomt kan hij zomaar 2x zo lang zijn geworden.
gr, Diederik

naoorlogsNS

  • Tm
  • Offline Offline
  • Berichten: 559
    • Veldman modelbouw
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2016, 08:54:14 »
Beste Rob,

Ik heb eerder wel gehoor cq gelezen dat er wat problemen met REE zouden zijn.
Maar aangezien die alleen technisch zijn heb ik er niet zoveel aandacht aan besteedt.
Optisch zijn ze goed en dat is voor mij het belangrijkste  (y)

Deze trein staat mooi in de vitrine en daar zal hij denk ik gewoon blijven wonen ;D

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 476
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2016, 18:29:08 »
Hallo naoorlogsNS,

Ik heb de grauwe theorie er maar eens grondig op nagelezen en begrijp daardoor dat in een vitrine opgestelde rijtuigen niet noodzakelijkerwijs van een koppeling hoeven te zijn voorzien. Je kunt ze daardoor buffer tegen buffer dan wel vouwbalg tegen vouwbalg neerzetten zonder het geringste ontsporingsgevaar.  ;D

Ik wens je nog vele mooie treinsamenstellingen in je vitrine toe. En ik zal graag de foto's ervan willen bewonderen. Mocht je op een later moment toch met die rijtuigen op een modelbaan willen gaan rijden, dan horen we dat ongetwijfeld van je!

Gegroet,

Rob van Kooy

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2016, 15:30:31 »
Rob, de kortkoppel-mechaniekjes van de REE DEV'tjes zijn inderdaad niet goed, ze laten dik 2mm teveel ruimte over - bij stilstand! Als de trein in beweging komt wordt dat nog meer. Heel irritant. Omdat op mijn modelbaan de minimale radius 75 cm wordt, hoop ik iets te kunnen regelen met permanent aan elkaar gelijmde nem-schacht-stekkers. Als dat gaat lukken zal ik er wel een draadje over beginnen (eerst even een baan bouwen.. ::)).
gr, Diederik