Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
Vandaag
om 13:47:15
OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:15:50
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
MacArthur
Vandaag
om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei?
door
Paul552
Vandaag
om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
RK
Vandaag
om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:16:32
Al mijn goede ideeën...
door
Karst Drenth
Vandaag
om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:39:38
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:27:15
Bauarbeiten im gange
door
Dave.......
Vandaag
om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO
door
Duikeend
Vandaag
om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk)
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024
door
bernhard67
Vandaag
om 08:42:53
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
WimM
Vandaag
om 00:42:50
Raadplaatje
door
Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet
door
Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0
door
Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen (gelezen 12670 keer)
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Gepost op:
09 maart 2014, 22:20:23 »
Een trein die heel wat uitzoek werk heeft gekost
De trein D126 van Amsterdam naar Parijs in het voorjaar van 1951 was een mix van verschillende typen rijtuigen, die samen een interessante trein opleverden. De arme Amsterdammers hadden niet veel geld, dus veel pluche reed er niet mee naar Parijs, maar eten in een restauratiewagen kon nog net.
Het model bestaat uit:
1100 in turquoise, met een laag nummer, want in mei 1951 was maar tot 1121 afgeleverd
WR van de CIWL met nummer 2869 die normaalgesproken de D126 reed
gemengde klas DEV AO type U46, op de foto's herkenbaar aan de schortplaten
bagagewagen type Nord, heel kerkenbaar
2 C9 Rapide Nord
1 C10 DEV-AO U46, herkenbaar aan de schortplaten
1 C10 Rapide Nord (of een C9)
Met de aankondiging van REE dat men veel van de DEV-AO types binnenkort gaan leveren, wordt deze trein (bijna) mogelijk. Tot nog toe zijn alleen DEV-AO van de serie U50 aangekondigd, de bestelnummers heb ik in het plaatje opgenomen, maar misschien komen de U46 later (op Nürnberg werd daar bevestigend op geantwoord)
De Rapide Nord zijn recent door LS uitgeleverd, alleen de C10 en de bagage komen 'ooit' volgens LS.
Van de restauratie heeft Rivarossi een broertje ooit uitgebracht (de 2871 ipv de 2869), dus die kan mooi in de trein.
Al met al een interessante trein!
oh, ja, ik heb geen 1100 in turquoise als plaatje, dus maar ff blauwe voor het beeld.
dirkjan
«
Laatst bewerkt op: 10 maart 2014, 07:46:21 door Falkenberg
»
Gelogd
Weerd
Offline
Berichten: 1259
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turkoise, blauw en groen
«
Reactie #1 Gepost op:
09 maart 2014, 23:26:15 »
Ik denk dat je in plaats van de bagagewagen van de Nord ook kan uitwijken naar een NS stalen D zesdeurs uitvoering, welke ook regelmatig in het Parijse 'Gare du Nord' te zien was.
Gerard
Gelogd
Eelco Storm
Slechts een kniesoor die hier op let...
Offline
Berichten: 11405
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #2 Gepost op:
10 maart 2014, 13:38:37 »
Zou zo maar deze kunnen zijn:
(opname uit eigen collectie)
Eelco
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #3 Gepost op:
10 maart 2014, 13:42:44 »
heel mooi! Dat is nog in de stookperiode (de stoof reed alleen dan mee). Duidelijk is de DEV U46 te zien, de Rapide Nord rijtuigen en de WR. Ik kan met deze reolutie echter niet goed de ramen tellen voor de juiste types. Hebbie die ook groter (eventueel via PM)
dirkjan
Gelogd
Eelco Storm
Slechts een kniesoor die hier op let...
Offline
Berichten: 11405
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #4 Gepost op:
10 maart 2014, 13:48:48 »
Ik kan proberen 'm in een hogere resolutie te scannen. De opname zelf is helaas ook wat onscherp.
Eelco
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #5 Gepost op:
11 maart 2014, 20:55:53 »
Zo hé, wat een geweldige info
Dikke pluim voor Dirkjan.
We gaan maar eens wat bestellen.
Helaas levert LS de rijtuigen in een set van 3
Of zou een A3B3 ook als versterking in de trein gezet kunnen worden, ofwel zou dat in theorie hebben gekund?
@Dirkjan, 1 LS model heeft het nummer 40179, hoort ook de 40197 te zijn denk ik
@Eelco, top zo`n foto
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #6 Gepost op:
30 maart 2014, 20:14:44 »
Ik ben een beetje aan het kijken of ik deze trein bij elkaar kan scharrelen.
Nu is de Rivarossi 3631 vrij lastig te krijgen en wordt zelden aangeboden.
Is er een ander bruikbaar alternatief?
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #7 Gepost op:
30 maart 2014, 23:41:31 »
staat er nu 1 op ebay hoor:
http://www.ebay.nl/itm/RIVAROSSI-VOITURE-DE-LA-CIWL-RESTAURANT-N-2871-SANS-BOITE-/390801954539?pt=FR_YO_JeuxJouetd_TrainsElectriques&hash=item5afd9c96eb&_uhb=1
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #8 Gepost op:
31 maart 2014, 07:27:57 »
Dat wel maar 74 € voor 1 rijtuig .....pfff das best pittig.
En volgens mij is dit een oud model.
Vandaar ook mijn vraag of er mogelijkheden zijn
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #9 Gepost op:
31 maart 2014, 08:37:17 »
andere bestelnummers van Rivarossi zijn: 3526 en 2590
Of de HR4155
dirkjan
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #10 Gepost op:
31 maart 2014, 10:42:04 »
Uit het plaatje van Eelco is in ieder geval te halen, dat de tweede wagen op de foto een A21/2B6 DEV U46 is.
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #11 Gepost op:
31 maart 2014, 11:12:01 »
Citaat van: naoorlogsNS op 11 maart 2014, 20:55:53
Helaas levert LS de rijtuigen in een set van 3
Hoeveel van die rijtuigen heb je nodig? Misschien dat je ze samen met iemand anders kunt aanschaffen. Of zijn het heel verschillende rijtuigen in één set?
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #12 Gepost op:
31 maart 2014, 11:33:09 »
Even het plaatje herzien. De plaat van Eelco laat wellicht een derde DEV-AO als laatste wagen zien. Hierdoor wordt de inkoop van de modellen wat eenvoudiger, want je hebt dan niet een derde Rapide Nord, maar de derde wagen uit de REE-set. Dat scheelt dure wagens kopen in een set waar je maar een paar van nodig hebt. Ook heb ik een andere Rivarossi restauratie erin opgenomen, die wat beter verkrijgbaar is, alleen uit een andere subserie van het voorbeeld. Dus met een set van LS, de set van REE die voor september is aangekondigd, de restauratie van Rivarossi die nu te koop is en een groene Stalen D als vervanging van de franse bagagewagen kan de set in zn geheel dit jaar worden samengesteld.
Zie voor de bestelnummers het plaatje in de TS.
Dirkjan
Gelogd
DV modelspoor
Offline
Berichten: 772
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #13 Gepost op:
08 april 2014, 08:36:47 »
Kijk dat is goed nieuws
Wat bedoel je met het plaatje in de TS?
Nu dus even wachten op de REE set.
Gelogd
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!
https://www.instagram.com/dvmodelspoor/
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
«
Reactie #14 Gepost op:
08 april 2014, 10:24:28 »
TS = topic-start(er), dus het eerste bericht
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen