Jeroen, de bekende zaak in [PIEP] heeft de set nog.
Waar haal jij die kooiladders weg overigens?
http://muilwijk.e-norm.info/advanced_search_result.php?keywords=MAR46316&search_in_description=1&osCsid=jlhm1q4gmbc7pqvatcr4oj3ev3losse wagens...
Wat betrefd die zuiginstallatie aan de kade, in Merksem aan het Albertkanaal staat zo'n zuiginstallatie, die over de straat gaat, naar het graanverwerkingsbedrijf aan de andere kant van de straat.
De buizen enzo mogen geen probleem zijn. Staat.ook wep heftig, die dingen.
Ik merk trouwens op dat je het huidige logo van Cargill hebt gebruikt voor op de silo. Deze zou in jouw uitbeeldende tijdperk zo behoren te zijn:Logo 1966 groen Bron: Cargill Nederland
Jouef 6158 graanwagen tijdperk IV (eind 70/begin jaren 80)
De installatie aan de Vlothaven in Amsterdam was van de I.G.M.A. = Internatiomale Graanoverslag Maatschappij Amaterdam (en pas later Cargill genoemd, naar de moedermaatschappij).
HEMA zit ook niet alleen in Amsterdam
Die graansilo's zijn zeker een blikvanger.Ben het er wel mee eens alles je die vooraan zou zetten langs het water dat dat mooi zou staan.Je ziet de graansilo als eerste en pas later kijk je erachterlangs, de spoordijk/bocht kun je ook camoufleren met een rij populieren (op schaal).
Uiteraard heb ik gekeken hoe het zou staan als de graansilo bij het water zou staan, maar daarvoor is hij echt te hoog en bederf je het zicht op vooral de spoorlijn in de polder.
Gave wagen! Je schrijft eind jaren '70. Weet je ook welke graanwagen ik zou moeten hebben voor 1974?
Uiteraard! Dat betwist ik ook niet. Maar toch nog eens schuiven met de gebouwen kan geen kwaad. Ook de suggestie hierboven om de silo via een inham bereikbaar te maken via water vind ik een goed idee.