Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974  (gelezen 314227 keer)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #390 Gepost op: 06 juli 2016, 11:47:41 »
Wat een schitterend project is dit!  (y)

Ik hoop voor jou dat het blijft regenen deze 'zomer'. Kun je lekker door gaan.  ;)


Steyn

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1601
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #391 Gepost op: 06 juli 2016, 12:22:57 »
Hoi Jeroen,

ik volg jou met veel belangstelling.
Ik 'bouw' ook in jouw tijdperiode.

Kleine opmerking over je havenspoor.
Hoe kom je daar (weg) met je wagens. Je hebt maar een uithaalspoor van iets meer dan een loklengte.

Voor de rest  (y),

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #392 Gepost op: 06 juli 2016, 12:29:13 »
You can't be serious!? Alsof je tegen Rembrandt zegt dat hij beter een meter van de Nachtwacht af kan halen....


Steyn

dat hebben ze al eens gedaan, als je dat nog eens doet wordt ie wel erg klein  ;D

Jaap Smith

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Foto pagina van Jaap Smith
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #393 Gepost op: 06 juli 2016, 12:49:25 »
Ziet er goed uit Jeroen (y)

Vriendelijke groet,

Jaap Smith

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #394 Gepost op: 06 juli 2016, 13:29:27 »
Dank jullie wel!

Ik hoop voor jou dat het blijft regenen deze 'zomer'. Kun je lekker door gaan.  ;)

Nou ik hoop het eigenlijk niet, ik heb er niet veel zin in om van de camping af te regenen.....  ;D ;D ;D

Kleine opmerking over je havenspoor.
Hoe kom je daar (weg) met je wagens. Je hebt maar een uithaalspoor van iets meer dan een loklengte.

Dat doen we als volgt:



De hoofdlijndiesel (2400) komt met drie wagens vanaf het hoofdspoor binnen op het raccordement bij de letter A. De trein wordt neergezet bij B, waarna de 2400 als losse loc doorrijdt naar C. Via de overloopwissels rijdt de losse 2400 via de letter D naar E en gaat de hoofdbaan weer op. Daarna komt de NS 600 in bedrijf. Deze staat geparkeerd op het kopspoortje bij de letter F. De 600 rijdt naar de wagens bij G en neemt alleen de achterste wagen mee terug naar H. Daarna gaat het geduwd naar de Lips Fabriek bij de letter I. Vervolgens gaat de 600 los terug naar H en weer naar G om de twee andere wagens op te pakken. Deze wagens duwt de 600 naar J, om vervolgens ze naar K te trekken en weer naar L te duwen.

Even later gaat de 600 met de wagens vanaf L via K, J G en H naar I om daar de wagen van Lips mee te nemen. Via H worden de wagens weer neergezet bij G en kan de 600 als losse loc terug naar F.

Ergens tijdens het rangeren met de 600 zal de 2400 terugkomen van zijn rondje over de hoofdbaan. De loc kan dan via M en N binnen op het kopspoortje O en blijft daar staan totdat de 600 klaar is. Daarna gaat de 2400 via N naar M en dan naar P om de trein op te pakken. De 2400 met trein vertrekt daarna via Q naar de hoofdbaan om weer een rondje te rijden en komt daarna weer terug bij de letter A. Hierna kan het riedeltje opnieuw beginnen.

Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1844
    • Flickr pagina
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #395 Gepost op: 06 juli 2016, 13:36:36 »
Je kan zo Rangeerdienstleider worden met deze duidelijke rangeerplannen!  (y) ;D

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #396 Gepost op: 06 juli 2016, 13:50:26 »
Welkom terug Jeroen!
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #397 Gepost op: 06 juli 2016, 22:08:03 »
Je kan zo Rangeerdienstleider worden met deze duidelijke rangeerplannen!  (y) ;D

 ;D ;D ;D :D

Welkom terug Jeroen!

Huh? Ik was niet weg hoor. Alleen gaat het bouwen soms niet zo heel hard.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #398 Gepost op: 17 augustus 2016, 08:50:27 »
De afgelopen week is het bouwen aan Ermehuizen weer opgestart. Hoewel het hoofdzakelijk bouwen onder Ermehuizen is.... Momenteel ben ik namelijk bezig om in totaal 7 bezetmelddecoders te installeren en aan te sluiten, waarna alle bezetmeldpunten in de baan getest worden.

Ook ben ik in Koploper aan het sleutelen om het systeem bekend te maken met de nieuwe sporensituatie. Ik heb ervoor gekozen om het volledige baanplan alvast in Koploper in te tekenen, alhoewel minstens de helft ervan nog niet eens bestaat.....



Onderstaand kun je zien welk gedeelte er de komende periode in dienst gaat komen:



Het station, de keerlus, zes opstelsporen en de hellingsporen naar en van het schaduwstation (niveau 0) zullen in de komende periode door Koploper aangestuurd gaan worden. Dat geeft mij de mogelijkheid om na het testen van alle treinen en eventuele oplossen van ontsporingen, verder te bouwen aan de hellingsporen richting de brug.

Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Günther

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #399 Gepost op: 18 augustus 2016, 13:29:43 »
Hallo Jeroen,

Een vraag je zegt het op lossen van ontsporingen.
Maar dat kan toch helemaal niet?
Je rijd met K-rails ik heb ook met K-rails gereden en ik had nooit ontsporingen en nu bij mijn C-rails ook nooit?
Rare situaties daar gelaten natuurlijk.
Verder succes met koploper ik heb dit ook en het is een fantasties systeem.

vr.gr. Gunther de buurman.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #400 Gepost op: 18 augustus 2016, 13:37:46 »
Hoi,

Jeroen rijdt wel met alle merken op K-rails.
Dan zouden ontsporingen kunnen voorkomen.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Günther

  • Offline Offline
  • Berichten: 29
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #401 Gepost op: 18 augustus 2016, 13:46:48 »
Hallo Dave,

Daarom zeg ik het ook.
Ik rij ook met alle merken daar elkaar heen, vandaar mijn vraag/opmerking.

vr.gr. Gunther.

Dash 8

  • The light at the end of the tunnel is a freight train coming your way
  • Offline Offline
  • Berichten: 147
    • http://s143.photobucket.com/albums/r121/dash8EMD/?action=view&current=kopstation2.jpg
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #402 Gepost op: 18 augustus 2016, 13:48:31 »
 (y)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #403 Gepost op: 08 september 2016, 09:43:39 »
Hoi Gunther,

Sorry ik lees je vraag nu pas. Het is echt niet zo dat ik met veel ontsporingen te maken heb hoor, in tegendeel. Bijna alle treinen rijden probleemloos. Als ik al ergens een ontsporing heb, ligt het ook zeer geregeld aan het materieel en niet aan de infra. Denk dan aan braampjes bij het kortkoppelmechanisme of te strak gekoppeld zijn van rijtuigen. Waar ik met de nieuwe sporen ook hier en daar last van heb is de Artitec DE-1. Dit model blijft met het motordraaistel op sommige slanke wissels achter de middenrail hangen. Nauwkeurig afstellen van de puntcontacten is hierbij de oplossing. Dergelijke kleine knelpunten wil ik dus eerst oplossen voordat ik verder ga bouwen richting niveau 2.


Allen,

Op zaterdag 27 augustus was het dan eindelijk zo ver. De eerste treinen reden met Koploper vanuit het schaduwstation naar het station en weer terug! Ik ben nu nog druk doende om alle instellingen in Koploper goed te krijgen, zodat er geen rare fratsen op de baan voorkomen. Dit zal nog wel even tijd in beslag nemen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

FritsK

  • 1:87 knutselaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 47
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #404 Gepost op: 08 september 2016, 10:14:43 »
Dit model blijft met het motordraaistel op sommige slanke wissels achter de middenrail hangen. Nauwkeurig afstellen van de puntcontacten is hierbij de oplossing.

Dit begrijp ik niet echt. Kan je dat eens nader uitleggen?
Hoe stel je de puntcontacten af? buigen met een tangetje?

Frits