Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974  (gelezen 310317 keer)

ReneH0

  • Gast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #375 Gepost op: 26 april 2016, 16:24:31 »
Ziet er weer geweldig uit Jeroen  (y)


Best een slim idee om eerst de rails te verven.
Ik heb er bijna een spit van gekregen en dan is alleen nog maar het zichtzijde gekleurd, dus de muurkant moet ik nog steeds doen  :'(


Mocht ik ooit opnieuw beginnen, zal ik ook eerst de rails verven.

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 564
  • NS TP Va (1996)
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #376 Gepost op: 26 april 2016, 18:35:36 »
ziet er heel erg mooi uit , dat gaat een prachtige baan worden  ;D (y)
Gelijkstroom 1:87 NS Tp V 1996

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #377 Gepost op: 26 april 2016, 19:18:44 »
Dit gaat er al op lijken!  (y)
Wat is de radius van de wijdste boog op het station?
gr. Ed

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #378 Gepost op: 26 april 2016, 21:15:37 »
Bedankt allemaal voor de lofuitingen.  ;D

Mocht ik ooit opnieuw beginnen, zal ik ook eerst de rails verven.

Deze werkwijze is bij mij ontstaan door mijn kippigheid. Ik heb ook een stukje spoor met twee wissels geschilderd toen zij al op hun plek lagen. Ik vond dat helemaal niets. Ik kon zelfs een wissel vervangen doordat ik teveel verf had gebruikt. Dat moest dus anders....

Wat is de radius van de wijdste boog op het station?

In deze boog liggen zes Märklin 2274 bogen. Die hebben een radius van 902,4mm. De twee andere krappere bogen heb ik daarna met flexrail gelegd.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #379 Gepost op: 27 april 2016, 11:59:34 »
Wellicht al een keer gezegd: maar ik zie nog een wissel onderaan, waar gaat dat spoor naar toe?
Wordt mooi Jeroen!

Grtz,
Niels

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #380 Gepost op: 27 april 2016, 12:55:31 »
Een fraai overzicht van een groot project.
Wat wil je eigenlijk kwijt op dat spoor 11,als je namelijk weet wat het grootste/langste is wat daar ooit geparkeerd word,dan kan je het spoor zolang maken als daarvoor nodig is,wellicht kan er dan meer dan 10 cm af ?
Ook ik vraag me verder af wat dat wissel onderin dat plaatje voor functie krijgt,haven sporen ofzo ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #381 Gepost op: 27 april 2016, 20:55:14 »
Dank jullie wel Niels en Floris.

Vanaf dat wissel komen nog enkele raccordementsspoortjes te liggen waarmee inderdaad het haventje, maar ook de Lips fabriek bediend gaan worden. Op de onderste foto van bijdrage 366 op pagina 25 kun je dat wissel ook goed zien.

Spoor 11 is geschikt voor maximaal 3 bakken (Plan U en korter dus). Ik kan het spoortje nog wel verder inkorten, maar dan komt de neus van de Plan U helemaal op het einde van het perron te staan. En daar ben ik geen liefhebber van.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #382 Gepost op: 27 april 2016, 21:09:24 »
Pracht baan in wording. Met een juweel van een brug.

Je kan je station iets naar achteren verplaatsen. Zodat de rechter vleugel iets voobij spoor 11 steekt. Heb je ook voldoende ruimte voor de trappen naar het eiland peron. Net als in Nijmegen.

Greetz Martijn

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ReneH0

  • Gast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #383 Gepost op: 27 april 2016, 21:18:44 »
Waarschijnlijk kort ik dit spoor nog 10 cm in, zodat het stationsgebouw ook nog iets op kan schuiven en de zijvleugel niet zo ver van de boog in spoor 1 wijkt dan nu het geval is.

Best zonde van de spoor eigenlijk.
Is er nog een mogelijkheid om het station stukje korter te maken.
De linkervleugel is best lang, ongeveer 3 ramen eraf en je houdt nog steeds een mooie lengte voor het stationsgebouw over.

Groetjes
René

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #384 Gepost op: 27 april 2016, 23:04:46 »
De linkervleugel is best lang, ongeveer 3 ramen eraf en je houdt nog steeds een mooie lengte voor het stationsgebouw over.

You can't be serious!? Alsof je tegen Rembrandt zegt dat hij beter een meter van de Nachtwacht af kan halen....


Steyn

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #385 Gepost op: 29 april 2016, 20:03:19 »
@Martijn: Dank je wel! Het is een goed idee wat je omschrijft, maar helaas heb ik geen ruimte om het station naar achteren te schuiven. Achter het station moet namelijk een dijk komen om de hellingsporen te camoufleren.

@René: Wat Steyn al schreef; ik ga mijn station absoluut niet inkorten, ook al kan ik bij lange na niet in de schaduw van Rembrandt staan.  ;D

Maar juist het niet symetrisch zijn van het gebouw geeft het een, in mijn ogen, speels karakter. Net zoals dat het gebouw niet geheel langs het rechtlopende spoor staat. Alleen in de huidige opstelling vind ik dat het spoor teveel van het gebouw wijkt. Vandaar dat ik het kopspoortje een klein stukje inkort. Als daarmee zal blijken dat de Plan U exact langs het perron past (wat ik dus niet fraai vind), dan krijgt dit treinstel simpelweg een verbod voor het berijden van het kopspoortje.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 29 april 2016, 20:05:13 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #386 Gepost op: 29 april 2016, 21:59:00 »
Ach, dan laat je een DE 2 daar periodiek station houden?  (y)
gr. Ed

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #387 Gepost op: 29 april 2016, 22:02:31 »
Ik zou het lekker laten zoals het is. Van die spoortjes waar nèt een trein op past ziet ook niet uit. Volgens mij komt een situatie dat het spoor wat wegloopt bij het station wel vaker voor. Ik denk als je het eenmaal in de scenery hebt staan, het niet eens meer opvalt.

Grtz,
Niels

Oh ja: inkorten? Dat deed e NS pas na '74.....

ReneH0

  • Gast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #388 Gepost op: 17 mei 2016, 16:35:02 »
...

@René: Wat Steyn al schreef; ik ga mijn station absoluut niet inkorten, ook al kan ik bij lange na niet in de schaduw van Rembrandt staan.  ;D

...
Jeroen

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, was ook zo maar een gedachten gang.

You can't be serious!? Alsof je tegen Rembrandt zegt dat hij beter een meter van de Nachtwacht af kan halen....


Steyn

Wat Rembrandt betreft  :-\  begrijp mij niet verkeerd, maar dan trekken mijn wenkbrauwen een beetje omhoog.
Gewoon in het algemeen, maar laten we gewoon blijven doen.

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2016, 19:22:42 door René H »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #389 Gepost op: 06 juli 2016, 08:35:54 »
Zo vlak voor de zomerstop (alhoewel er buiten nog lang niet altijd sprake is van zomer....) heb ik het schaduwstation nu volledig overdekt.

Eerst heb ik de stationssporen definitief op hun plaats gelegd, waarna de laatste plaat hout op zijn plek kon


Enkele treinstellen staan in het station van Ermehuizen, nadat de stationssporen op hun plek gelegd en aangesloten zijn.


Op deze foto een overzicht van bovenaf. De plaat waar de Artitec boot op ligt, is van de week op zijn plek gelegd. Hiermee zijn de contouren van de haven meteen zichtbaar en heeft de Artitec goederenloods een betere locatie gekregen.


Om alvast een klein beetje een beeld te krijgen hoe het er ongeveer uit komt te zien. De groene NS 614 zal het rangeerwerk in het havengebied op zich nemen. Uiteraard zal er ook een havenkraan komen om de Spits van Artitec te kunnen lossen.


Vervolgens heb ik wat schilderstape op de baan geplakt waar ik met stift het sporenplan op heb getekend. Het betreft hier overduidelijk kleinschalig spoorvervoer wat na 1974 ook zeker geen lang bestaansrecht meer zal hebben....


Tenslotte heb ik ook een klein begin gemaakt met een van de hellingen vanaf het station naar de spoorbrug. Bij de wandcontactdoos uiterst links op de foto begint het hellingspoor enkelsporig. Van de twee achterste sporen op deze foto wordt het hellingspoor in beide richtingen over het voorste spoor afgewikkeld. Bij de wissels ter hoogte van de lijmtang wordt de helling dubbelsporig. Het achterste spoor tussen de wandcontactdoos en de lijmtang wordt het opstelspoor voor mijn posttrein, zodat deze straks ook eindelijk een eigen plekje heeft.

De planning voor het volgende winterseizoen
Na de zomer wil ik met onderstaande punten verder gaan:

- Alle bezetmeldpunten van niveau 1 (waar het station op staat) aansluiten op bezetmelddecoders
- Het besturingsprogramma Koploper dusdanig inrichten dat de treinen vanuit het schaduwstation naar het station gaan rijden. Hiermee komen dan ook de opstelsporen op niveau 1 in bedrijf.
- Aanleggen van de hellingen vanaf het station naar niveau 2 (spoorbrug) en de sporen op niveau 2 leggen.

Mijn streven is om in het voorjaar van 2017 met de treinen over de spoorbrug te kunnen rijden en dat alle sporen, op het raccordement na, dan aangelegd zijn.

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974