Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 23:29:31
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
Vandaag om 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
Vandaag om 23:00:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
  

Auteur Topic: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974  (gelezen 313344 keer)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #150 Gepost op: 13 juli 2014, 18:58:23 »
Hoi naamgenoot!

Ik zie tot mijn grote spijt dit draadje nu pas. Ongekend prachtig stukje modelbouw laat je ons zien! Je treinsamenstellingen spreken mij dan ook aan. Leuk detail is dat jij ook wel erg ver gaat, wat detaillering betreft. Toch zou ik een vogelnestje in de dakgoot maar achterwege laten.   (y) ;D
Veel succes, en ik volg dit draadje vanaf nu met veel belangstelling.

Jeroen

We're all riders on this train.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #151 Gepost op: 14 juli 2014, 08:18:29 »
Bedankt Chris!

Ha Jeroen, Leuk dat je mijn draadje ook gevonden hebt en het blijft volgen. Bedankt voor je compliment  :)

Zijn er nog mensen die idee"en hebben of opmerkingen over mijn vorige post?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #152 Gepost op: 14 juli 2014, 08:44:07 »
Hoi Jeroen,

Gave details! Ik zie dat je dezelfde sfeer wilt ophalen als ik in 'mijn' Arnhem.

Ook de afweging overkappen of niet is een herkenbare. Ik kan weinig anders om geen afbreuk te doen aan Arnhem. Hoe jij er mee omgaat is natuurlijk jouw keuze, maar ik denk dat de zichtbaarheid afhangt van je perrons zelf. Hoeveel opstelsporen ga je maken (had je dat al ergens gepost, ik kon het niet zo snel vinden)? Hoe meer sporen, hoe groter de kans dat ze dan ook overdekt waren/zijn. Gelet op de enormheid van je station lijkt een spoor of vijf/zes me wel op zijn plek.

Zelf heb ik er voor gekozen de perrons niet geheel te gaan overdekken en de details met name op de plekken aan te brengen die niet overdekt zijn. Ik probeer bij de perrons met de hoek van de kap iets te steggelen zodat je er net beter onder kunt kijken. Maar ja, met een trein ervoor zie je niets meer van het perron....

Heb je hier wat aan? Waarschijnlijk niet, maar je staat dus niet aleen in je twijfel.  ;D

Grtz,
Niels

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #153 Gepost op: 14 juli 2014, 10:32:36 »
Zijn er nog mensen die idee"en hebben of opmerkingen over mijn vorige post?

Ja....ik kan eigenlijk geen station vinden waar alleen een overkapping bij het hoofdgebouw is en niet bij de aanbouwen. Eigenlijk alleen maar doorlopend, helemaal.
Het is dus jouw dilemma: doe ik wat men werkelijk deed of doe ik wat ik mooier vind?

dit helpt niets realiseer ik me wel..
gr. Ed

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3392
    • modulebaan.nl
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #154 Gepost op: 14 juli 2014, 10:40:09 »
Hallo Jeroen,

Prachtig station geworden, je kunt er echt trots op zijn  (y)
Bij een gebouw van deze afmetingen hoort volgens mij bijna automatisch een grote overkapping, en dat is zonde van het geweldige gebouw dat je gemaakt hebt.

Is het misschien een idee om een overkapping te maken die afgebroken wordt? In het kader van modernisering enzo...
De spanten van de overkapping staan nog, met een aantal gordingen en verstijvingen, maar daardoorheen zie je de gevel van het station.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 566
  • NS TP Va (1996)
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #155 Gepost op: 14 juli 2014, 11:12:15 »
zeer zeer fraaie stationgebouw blijf het ook zeker allemaal volgen en het geeft me ook veel inspiratie voor m'n toekomstige station (y)
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2014, 11:18:34 door Corné81 »
Gelijkstroom 1:87 NS Tp V 1996

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #156 Gepost op: 22 augustus 2014, 11:32:30 »
Hallo allemaal,

Hartelijk dank nog voor de reacties. Ik ben er echter nog steeds niet uit wat dat moet gaan worden met het station, dus op vakantie eerst maar eens wat anders gefabriekt. Twee Kibri bouwpakketten in elkaar geprutst, waarvan ik binnenkort het resultaat laat zien. Maar eerst heb ik weer even jullie hulp nodig. Beide gebouwen horen bij elkaar (kunnen ook prima afzonderlijk van elkaar overigens). Ik ga ze in elk geval nij elkaar zetten en dan moet het dus 1 bedrijf worden. Nu heeft het ene gebouw een groot bord waar de bedrijfsnaam op moet en de ander een constructie op het dak waar het bedrijfslogo op komt.



beneluxspoor.org/bnls/Kibri_fabriek_2.jpg][/url]

Om de jaren'70 sfeer er goed in te krigjen op de baan, is het dus zaak om een bedrijfslogo en naam op de fabriek te zetten die past bij die tijd.

Ik zat daarom te denken aan onderstaand, maar dat komt mij teveel jaren'80 over:



Nu is het alleen een drama om iets bruikbaars uit de jaren '70 te vinden. iemand tipte mij nog om een fabriek van Pieter Bon te maken of van het schuurmiddel Jif.


(Foto Menno Voorloop)
Bij Pieter Bon vraag ik me af of die wel een fabriek had eigenljk, maar het logo is wel lekker jaren'70 en je kunt mooi met een Roco ketelwagentje naar de fabriek toe.




Jif is in 1971 in Nederland geintroduceerd. Erg fraai en helemaal uit die tijd.
   
Hebben jullie nog bruikbare suggesties wat kenmerkend is voor half jaren'70 en bruikbaar is op mijn fabriek?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jaap Smith

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Foto pagina van Jaap Smith
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #157 Gepost op: 22 augustus 2014, 11:57:21 »
Jeroen,
Pieter Bon is een bestaand bedrijf sinds 1752.

Zie: http://www.pieterbon.nl/Pages/NL/index.php

Vriendelijke groet Jaap Smith

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3803
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #158 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:07:16 »
Pieter Bon had geen fabrieksgebouw. Alleen tanks en loodsen en leidingen ertussen.  Wat te denken van een koekjes- of beschuifabriek? Meel en verpakking  in en veel pallets eruit.

Dirkjan

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #159 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:34:05 »
Jeroen, ken je dit boek?: http://www.bol.com/nl/p/droom-van-helderheid/1001004010975192/
Staan veel voorbeelden van logo's uit de jaren '60/'70 in Albert Heijn, DSM, KLM, Randstad.
Veel jaren 70-logo's zijn vaak in schreefloze letters opgemaakt, zonder kapitalen. Het lettertype Helvetiva is zo'n lettertype http://downloadfontsfree.net/c/67/helvetica

Kijk ook eens hier: http://www.reclamearsenaal.nl/index.php?id=485

Ik wil best een paar ideën voor je maken. Maakt het nog uit wat voor soort bedrijf/fabriek het is?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #160 Gepost op: 22 augustus 2014, 13:21:43 »
Bedankt mannen!

@Overlast: Als je dat leuk vind mag dat altijd natuurlijk.  (y) Kibri geeft zelf aan dat het een verffabriek is. Ik zoek het zelf dus ook een beetje in de hoek vanhety fabriceren van (technische) producten.

Koek- of beschuitfabriek van Dirkjan is ook een goed idee!

Ik zoek iig iets waarvan veel mensen direct zeggen: ja typisch jaren'70.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8511
    • Midland
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #161 Gepost op: 23 augustus 2014, 01:08:12 »
Suikerfabrieken bv. waren er in overvloed. Als je er tanks bij zet kun je ook iets als een chemische fabriek maken.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #162 Gepost op: 23 augustus 2014, 20:24:43 »
Bolletje beschuit bestaat ook al eeuwig,is dat wat ?
Waar het nu denk ik meer omgaat wat voor wagons wilde je gebruiken en wat voor fabrieks soort.
Nederlands ok,maar ja in de chemie,in voedsel industrie,of ???
Je kan zoveel kanten op,maar als je wat wilt doen met je huidige collectie wagons en wensen is t handig om daar 1st is meer over te vertellen  ;)
(of heb je dat al gedaan en heb ik wat gemist ? )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #163 Gepost op: 24 augustus 2014, 15:04:02 »
Die wagens vind ik nu nog niet belangrijk. Dat stem ik wel op de fabriek af. Het gaat mij nu om een bedrijfsnaam met logo wat bij de mensen de associatie van de eerste helft van de jaren '70 oproept.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1816
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
« Reactie #164 Gepost op: 24 augustus 2014, 15:41:11 »
Heeft Artitec met de Dafjes niet al wat voorwerk gedaan voor je? Demka of NV de combinatie? Heb je meteen wat passende bedrijfsauto's...

Succes!
Grtz,
Niels