Nah, lijkt me duidelijk een gevalletje van over het hoofd gezien defect.Wielband van 1 wiel is niet meer te zien op de foto. Of losgekomen of gebroken maar dat had je met "kloppen" al geruime tijd van te voren kunnen horen.Ik zie verder ook geen merktekens op het wiel.Aspot is ook verdwenen, maar dat is bij een losse wielband niet verwonderlijk.Het kan ook zijn dat de as is vastgelopen in een lager en dat de wielband door slijten langs de rail los is komen te zitten.derde mogelijkheid is nog een vaste rem. Daardoor kan de wielband ook aardig verhit raken.Mocht het vertrek al geweest zijn met een losse wielband dan had de Machinist het hier moeten zioen aan de verkleuring in de hak van de band. Daar zijn de machinisten tegenwoordig ook gelijk storingsmonteur voor.
...kan ik weer geen likstenen naar Lümmeln sturen...
Nah, lijkt me duidelijk een gevalletje van over het hoofd gezien defect.
Ook de Tweede Kamer doet een duit in het zakje. Het CDA eist een onderzoek naar het gebruik van wagons van het type Fccpps van RailPro.
De spoorbeheerder hoopt in 4,5 dag een compleet nieuw stuk spoor aangelegd te hebben. Gewoonlijk vergt de bouw van zo'n stuk spoor ongeveer 1,5 jaar aan voorbereiding, zegt de woordvoerder.
Die machinist is geen storingsmonteur, maar wagenmeester. Goederenmachinisten zijn doorgaans combi: machinist/rangeerder/wagenmeester.
Verder eerst maar even wat feiten. Nummer 1: De wielband en aspot liggen 1200 meter voorbij station Borne ter hoogte van spoorwegovergang Oonksweg. Nummer 2: Het spoor van vernieling begint al voor station Borne. Nummer 3: de betreffende wagen is geknikt. Als een losse wielband of vastgelopen aspot-lager de oorzaak is geweest, dan moeten die al aan het begin van het spoor van vernieling hebben gelegen. Dit duidt meer op een wiel+ aspot die door de rit over dwarsliggers uiteindelijk de geest gegeven hebben, mede door het beladen zijn van de wagen. En mede door dat gehobbel over de dwarsliggers is de wagen zelf ook geknikt geraakt.Groetjes,Emiel
Ook de Tweede Kamer doet een duit in het zakje. Het CDA eist een onderzoek naar het gebruik van wagons van het type Fccpps van RailPro. Ze willen dat staatssecretaris Mansveld dat gaat uitzoeken. Het CDA wil dat het onderzoek direct aanvangt en wil binnen een maand een eerste rapportage ontvangen.zie : http://www.telegraaf.nl/binnenland/22034291/__CDA__onderzoek__Borne__.htmlSander
Bij aankomst op het eindstation in NL dien je een aankomstcontrole van de trein te doen.
Ook zo'n "mooie" vergelijking.Is nog al een verschil tussen een compleet nieuw spoor ontwerpen en aanleggen of een stuk spoor vervangen. Dat laatste gebeurd regelmatig en gaat ook vlot