Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door B2
Vandaag om 13:14:46
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 13:10:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 12:44:10
C12c rijtuig door grossraumwagen
Vandaag om 12:39:15
Project seaside Germany door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:28:21
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 12:26:05
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:36:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:25:18
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
  

Auteur Topic: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4  (gelezen 63409 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #210 Gepost op: 18 July 2017, 12:46:00 »
reactie op de opmerking van tijgenootje;
We kijken er naar uit om, als vanouds, met deze trein over de spoorwegnetten van België en Nederland te rijden.

lijkt mij een uitdaging!
Bert.

Die heb ik tussen alle berichten en foto's blijkbaar gemist  :-[

Wat het de beveiligings systemen betreft,ben ook ik wel benieuwd wat is er nog in dat stel gelaten qua apparatuur en hoe is de staat daarvan.
Ik neem aan dat wat er inzat niet meer gemaakt word en als er dus teveel componenten missen hoe verkrijg je die nu dan nog zoveel jaar later  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #211 Gepost op: 18 July 2017, 12:56:11 »
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij voertuigen die tegenwoordig wel ATB moeten hebben en daar vroeger nooit voorzien van waren. Zo is de Kameel ook voorzien van ATB-NG.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2488
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #212 Gepost op: 18 July 2017, 13:00:47 »
Sjonge jonge,

Wat maakt iedereen zich druk over het rijden in België. De Beneluxhondekop is inmiddels terug in Nederland. Het stel wordt weer mooi gemaakt en als België moeilijk doet......lekker belangrijk. Als we in Nederland maar kunnen genieten van het treinstel. Geen ATB meer ? Boeiend. Kan gewoon mee achter de Hondekop vier.

Als ritten in België mogelijk zijn prima. Zo niet moeten we echt heel blij zijn dat het stel niet gesloopt is of nog 20 jaar in België weg staat te kwijnen.  Dus laten we rustig afwachten tot de stichting zover is. En tegen die tijd lekker foto's maken van een mooi glimmend blauw tweetje met gele streep. Daarna zien we wel verder. Denk aan jullie bloeddruk !!!  ;D ;D

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26821
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #213 Gepost op: 18 July 2017, 13:12:20 »
Geen ATB meer ? Boeiend. Kan gewoon mee achter de Hondekop vier.
Lekker handig. Als ze dan van richting veranderen moeten beide treinstellen van plaats wisselen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #214 Gepost op: 18 July 2017, 13:25:37 »
Hang je de hondekop van het NSM aan de andere kant. ;D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #215 Gepost op: 18 July 2017, 13:35:32 »
Of de 273 of 252 aan de andere kant, de Pec er tussen kan ook nog.v ;D

Lekker handig. Als ze dan van richting veranderen moeten beide treinstellen van plaats wisselen.
Ach, dan kan je beide stellen even naast elkaar zetten voor een foto of een plaat maken van een los stel. Dat heeft ook weer wat.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #216 Gepost op: 18 July 2017, 18:30:46 »
Nee, nee. nee, ik geloof niet dat een Beneluxstel ooit "tussen" twee groene stellen reed.
Geeft zo'n gedoe in Roosendaal.

Dirk

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #217 Gepost op: 18 July 2017, 19:00:33 »
Misschien in het laatste jaar toen ze alleen nog naar Vlissingen reden?

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #218 Gepost op: 18 July 2017, 19:03:08 »
Uitdaging, wie heeft interessant fotomateriaal. 8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26821
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #219 Gepost op: 18 July 2017, 19:18:12 »
Volgens mij reden van Amsterdam tot Roosendaal de Beneluxstellen altijd voorop. Konden ze na het afkoppelen weer snel door. Die lui die naar Zeeland moesten konden wel even wachten.
Hoe het op de terugweg ging weet ik niet. Ik heb ze in mijn jeugd veel gekoppeld zien rijden, maar toen kon ik niet voorzien dat 50 jaar later iemand zou willen weten in welke volgorde ze reden.  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2488
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #220 Gepost op: 18 July 2017, 19:22:20 »
@Klaas,

Omlopen moet ook met een stoomrit met 1 loc en rijtuigen en die hebben geen automatische koppeling.... dus niet schokkend.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #221 Gepost op: 18 July 2017, 20:29:51 »
Uitdaging, wie heeft interessant fotomateriaal. 8)

SOBAT

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #222 Gepost op: 18 July 2017, 20:44:28 »
Ben heel benieuwd, ik heb het op Rotterdam CS nooit mogen beleven in mijn herinnering altijd voor- of achterop.
Ook met tienertoeren veel in de trein Amsterdam-Vlissingen gezeten, inc. Beneluxen maar ook hier bijna altijd voorop.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #223 Gepost op: 18 July 2017, 23:45:15 »
Panto's tegen de draad en rijden maar was uiteraard niet serieus bedoeld. Meer een soort verwijzing naar het het feit dat oude techniek dusdanig degelijk en betrouwbaar is (in tegenstelling tot de huidige computergestuurde meuk) dat het mij persoonlijk niet eens zou verbazing als er leven in het stel zit. Uiteraard is dit niet iets wat je daadwerkelijk  zou moeten proberen.zelfde als een auto die 20 jaar heeft stilgestaan. Theoretisch zou die het met een verse accu en wat benzine zo weer kunnen doen,of het verstandin is,dat is een tweede.
Groetjes Patrick

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #224 Gepost op: 19 July 2017, 01:34:50 »
Maar een trein met elektrische tractiemototen en generatoren is wel een ander verhaal ;-)

[/flash]
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij voertuigen die tegenwoordig wel ATB moeten hebben en daar vroeger nooit voorzien van waren. Zo is de Kameel ook voorzien van ATB-NG.
De kameel is wel een beetje een uitzonderlijke, die is immers van NS zelf en die hebben er toevallig voor gekozen om er gelijk NG in te stoppen maar NG is geen eis verder. Alleen EG is verplicht.