Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door Tjalling
Vandaag om 11:33:13
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door Mar-Cas
Vandaag om 11:30:33
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 11:30:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 11:29:59
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Dave.......
Vandaag om 11:11:49
Rangeerbaantje cementfabriek Rhätische Bahn (H0m) door Benelux795
Vandaag om 10:44:05
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 10:40:43
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Karben
Vandaag om 10:39:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:25:38
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:58:16
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 00:06:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
22 November 2025, 23:23:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 November 2025, 23:16:12
VERPLAATST: Liliput schaal N door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:18:37
VERPLAATST: Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:09:04
VERPLAATST: Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door Reinout van Rees
22 November 2025, 21:54:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
22 November 2025, 21:22:43
Smeren, vet, olie, enz door Charles_
22 November 2025, 20:52:08
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door System-M
22 November 2025, 20:33:30
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
22 November 2025, 20:05:20
S88N bezetmelder door Patrick Smout
22 November 2025, 19:40:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door VAM65
22 November 2025, 18:58:01
Doornvliet door Alewijn
22 November 2025, 18:47:27
Museumdepot Beekbergen in H0 door wob
22 November 2025, 17:26:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 November 2025, 17:23:20
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Eriktrein
22 November 2025, 17:22:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door defender
22 November 2025, 16:38:01
Stub switches door Hans1963
22 November 2025, 15:18:51
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
22 November 2025, 15:14:37
Modelbaan Beltheim. door Paulus
22 November 2025, 15:00:46
  

Auteur Topic: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4  (gelezen 64162 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #210 Gepost op: 18 July 2017, 12:46:00 »
reactie op de opmerking van tijgenootje;
We kijken er naar uit om, als vanouds, met deze trein over de spoorwegnetten van België en Nederland te rijden.

lijkt mij een uitdaging!
Bert.

Die heb ik tussen alle berichten en foto's blijkbaar gemist  :-[

Wat het de beveiligings systemen betreft,ben ook ik wel benieuwd wat is er nog in dat stel gelaten qua apparatuur en hoe is de staat daarvan.
Ik neem aan dat wat er inzat niet meer gemaakt word en als er dus teveel componenten missen hoe verkrijg je die nu dan nog zoveel jaar later  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #211 Gepost op: 18 July 2017, 12:56:11 »
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij voertuigen die tegenwoordig wel ATB moeten hebben en daar vroeger nooit voorzien van waren. Zo is de Kameel ook voorzien van ATB-NG.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2538
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #212 Gepost op: 18 July 2017, 13:00:47 »
Sjonge jonge,

Wat maakt iedereen zich druk over het rijden in België. De Beneluxhondekop is inmiddels terug in Nederland. Het stel wordt weer mooi gemaakt en als België moeilijk doet......lekker belangrijk. Als we in Nederland maar kunnen genieten van het treinstel. Geen ATB meer ? Boeiend. Kan gewoon mee achter de Hondekop vier.

Als ritten in België mogelijk zijn prima. Zo niet moeten we echt heel blij zijn dat het stel niet gesloopt is of nog 20 jaar in België weg staat te kwijnen.  Dus laten we rustig afwachten tot de stichting zover is. En tegen die tijd lekker foto's maken van een mooi glimmend blauw tweetje met gele streep. Daarna zien we wel verder. Denk aan jullie bloeddruk !!!  ;D ;D

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26983
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #213 Gepost op: 18 July 2017, 13:12:20 »
Geen ATB meer ? Boeiend. Kan gewoon mee achter de Hondekop vier.
Lekker handig. Als ze dan van richting veranderen moeten beide treinstellen van plaats wisselen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #214 Gepost op: 18 July 2017, 13:25:37 »
Hang je de hondekop van het NSM aan de andere kant. ;D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #215 Gepost op: 18 July 2017, 13:35:32 »
Of de 273 of 252 aan de andere kant, de Pec er tussen kan ook nog.v ;D

Lekker handig. Als ze dan van richting veranderen moeten beide treinstellen van plaats wisselen.
Ach, dan kan je beide stellen even naast elkaar zetten voor een foto of een plaat maken van een los stel. Dat heeft ook weer wat.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #216 Gepost op: 18 July 2017, 18:30:46 »
Nee, nee. nee, ik geloof niet dat een Beneluxstel ooit "tussen" twee groene stellen reed.
Geeft zo'n gedoe in Roosendaal.

Dirk

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #217 Gepost op: 18 July 2017, 19:00:33 »
Misschien in het laatste jaar toen ze alleen nog naar Vlissingen reden?

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #218 Gepost op: 18 July 2017, 19:03:08 »
Uitdaging, wie heeft interessant fotomateriaal. 8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26983
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #219 Gepost op: 18 July 2017, 19:18:12 »
Volgens mij reden van Amsterdam tot Roosendaal de Beneluxstellen altijd voorop. Konden ze na het afkoppelen weer snel door. Die lui die naar Zeeland moesten konden wel even wachten.
Hoe het op de terugweg ging weet ik niet. Ik heb ze in mijn jeugd veel gekoppeld zien rijden, maar toen kon ik niet voorzien dat 50 jaar later iemand zou willen weten in welke volgorde ze reden.  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2538
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #220 Gepost op: 18 July 2017, 19:22:20 »
@Klaas,

Omlopen moet ook met een stoomrit met 1 loc en rijtuigen en die hebben geen automatische koppeling.... dus niet schokkend.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #221 Gepost op: 18 July 2017, 20:29:51 »
Uitdaging, wie heeft interessant fotomateriaal. 8)

SOBAT

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #222 Gepost op: 18 July 2017, 20:44:28 »
Ben heel benieuwd, ik heb het op Rotterdam CS nooit mogen beleven in mijn herinnering altijd voor- of achterop.
Ook met tienertoeren veel in de trein Amsterdam-Vlissingen gezeten, inc. Beneluxen maar ook hier bijna altijd voorop.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #223 Gepost op: 18 July 2017, 23:45:15 »
Panto's tegen de draad en rijden maar was uiteraard niet serieus bedoeld. Meer een soort verwijzing naar het het feit dat oude techniek dusdanig degelijk en betrouwbaar is (in tegenstelling tot de huidige computergestuurde meuk) dat het mij persoonlijk niet eens zou verbazing als er leven in het stel zit. Uiteraard is dit niet iets wat je daadwerkelijk  zou moeten proberen.zelfde als een auto die 20 jaar heeft stilgestaan. Theoretisch zou die het met een verse accu en wat benzine zo weer kunnen doen,of het verstandin is,dat is een tweede.
Groetjes Patrick

Thom

  • Online Online
  • Berichten: 4082
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #224 Gepost op: 19 July 2017, 01:34:50 »
Maar een trein met elektrische tractiemototen en generatoren is wel een ander verhaal ;-)

[/flash]
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij voertuigen die tegenwoordig wel ATB moeten hebben en daar vroeger nooit voorzien van waren. Zo is de Kameel ook voorzien van ATB-NG.
De kameel is wel een beetje een uitzonderlijke, die is immers van NS zelf en die hebben er toevallig voor gekozen om er gelijk NG in te stoppen maar NG is geen eis verder. Alleen EG is verplicht.