Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4  (gelezen 62544 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12227
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #210 Gepost op: 18 July 2017, 12:46:00 »
reactie op de opmerking van tijgenootje;
We kijken er naar uit om, als vanouds, met deze trein over de spoorwegnetten van België en Nederland te rijden.

lijkt mij een uitdaging!
Bert.

Die heb ik tussen alle berichten en foto's blijkbaar gemist  :-[

Wat het de beveiligings systemen betreft,ben ook ik wel benieuwd wat is er nog in dat stel gelaten qua apparatuur en hoe is de staat daarvan.
Ik neem aan dat wat er inzat niet meer gemaakt word en als er dus teveel componenten missen hoe verkrijg je die nu dan nog zoveel jaar later  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #211 Gepost op: 18 July 2017, 12:56:11 »
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij voertuigen die tegenwoordig wel ATB moeten hebben en daar vroeger nooit voorzien van waren. Zo is de Kameel ook voorzien van ATB-NG.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2484
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #212 Gepost op: 18 July 2017, 13:00:47 »
Sjonge jonge,

Wat maakt iedereen zich druk over het rijden in België. De Beneluxhondekop is inmiddels terug in Nederland. Het stel wordt weer mooi gemaakt en als België moeilijk doet......lekker belangrijk. Als we in Nederland maar kunnen genieten van het treinstel. Geen ATB meer ? Boeiend. Kan gewoon mee achter de Hondekop vier.

Als ritten in België mogelijk zijn prima. Zo niet moeten we echt heel blij zijn dat het stel niet gesloopt is of nog 20 jaar in België weg staat te kwijnen.  Dus laten we rustig afwachten tot de stichting zover is. En tegen die tijd lekker foto's maken van een mooi glimmend blauw tweetje met gele streep. Daarna zien we wel verder. Denk aan jullie bloeddruk !!!  ;D ;D

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #213 Gepost op: 18 July 2017, 13:12:20 »
Geen ATB meer ? Boeiend. Kan gewoon mee achter de Hondekop vier.
Lekker handig. Als ze dan van richting veranderen moeten beide treinstellen van plaats wisselen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #214 Gepost op: 18 July 2017, 13:25:37 »
Hang je de hondekop van het NSM aan de andere kant. ;D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #215 Gepost op: 18 July 2017, 13:35:32 »
Of de 273 of 252 aan de andere kant, de Pec er tussen kan ook nog.v ;D

Lekker handig. Als ze dan van richting veranderen moeten beide treinstellen van plaats wisselen.
Ach, dan kan je beide stellen even naast elkaar zetten voor een foto of een plaat maken van een los stel. Dat heeft ook weer wat.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #216 Gepost op: 18 July 2017, 18:30:46 »
Nee, nee. nee, ik geloof niet dat een Beneluxstel ooit "tussen" twee groene stellen reed.
Geeft zo'n gedoe in Roosendaal.

Dirk

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #217 Gepost op: 18 July 2017, 19:00:33 »
Misschien in het laatste jaar toen ze alleen nog naar Vlissingen reden?

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #218 Gepost op: 18 July 2017, 19:03:08 »
Uitdaging, wie heeft interessant fotomateriaal. 8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #219 Gepost op: 18 July 2017, 19:18:12 »
Volgens mij reden van Amsterdam tot Roosendaal de Beneluxstellen altijd voorop. Konden ze na het afkoppelen weer snel door. Die lui die naar Zeeland moesten konden wel even wachten.
Hoe het op de terugweg ging weet ik niet. Ik heb ze in mijn jeugd veel gekoppeld zien rijden, maar toen kon ik niet voorzien dat 50 jaar later iemand zou willen weten in welke volgorde ze reden.  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2484
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #220 Gepost op: 18 July 2017, 19:22:20 »
@Klaas,

Omlopen moet ook met een stoomrit met 1 loc en rijtuigen en die hebben geen automatische koppeling.... dus niet schokkend.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #221 Gepost op: 18 July 2017, 20:29:51 »
Uitdaging, wie heeft interessant fotomateriaal. 8)

SOBAT

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #222 Gepost op: 18 July 2017, 20:44:28 »
Ben heel benieuwd, ik heb het op Rotterdam CS nooit mogen beleven in mijn herinnering altijd voor- of achterop.
Ook met tienertoeren veel in de trein Amsterdam-Vlissingen gezeten, inc. Beneluxen maar ook hier bijna altijd voorop.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #223 Gepost op: 18 July 2017, 23:45:15 »
Panto's tegen de draad en rijden maar was uiteraard niet serieus bedoeld. Meer een soort verwijzing naar het het feit dat oude techniek dusdanig degelijk en betrouwbaar is (in tegenstelling tot de huidige computergestuurde meuk) dat het mij persoonlijk niet eens zou verbazing als er leven in het stel zit. Uiteraard is dit niet iets wat je daadwerkelijk  zou moeten proberen.zelfde als een auto die 20 jaar heeft stilgestaan. Theoretisch zou die het met een verse accu en wat benzine zo weer kunnen doen,of het verstandin is,dat is een tweede.
Groetjes Patrick

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Benelux Hondekop naar stichting Hondekop 4
« Reactie #224 Gepost op: 19 July 2017, 01:34:50 »
Maar een trein met elektrische tractiemototen en generatoren is wel een ander verhaal ;-)

[/flash]
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij voertuigen die tegenwoordig wel ATB moeten hebben en daar vroeger nooit voorzien van waren. Zo is de Kameel ook voorzien van ATB-NG.
De kameel is wel een beetje een uitzonderlijke, die is immers van NS zelf en die hebben er toevallig voor gekozen om er gelijk NG in te stoppen maar NG is geen eis verder. Alleen EG is verplicht.