Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
viessmann 4500
door
Kees van der knijff
Vandaag
om 21:46:44
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 21:44:08
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:32:50
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Edwin2121992
Vandaag
om 21:21:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0
door
cor_b
Vandaag
om 20:42:04
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bask185
Vandaag
om 20:27:24
TAMS PZS-2.2
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
orientexpress
Vandaag
om 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 19:58:42
Eurostar in brand
door
Arjan6511
Vandaag
om 19:29:41
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:26:57
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:08:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
GerardvV
Vandaag
om 18:58:42
Roco modellen op aliexpress
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:30:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:13:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Miniature Holland
Vandaag
om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo
door
Miniature Holland
Vandaag
om 17:19:21
sein decoder Z21 10837 programeren
door
kar
Vandaag
om 16:15:32
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 15:50:54
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
Vandaag
om 14:40:38
Duits transport, waar in NL?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:21:35
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:43:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139 (gelezen 9943 keer)
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4294
Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Gepost op:
21 July 2013, 23:58:45 »
Hoi
Via een andere draadje kwam ik bij de volgende samenstelling
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/200X/2002-1139
Interessant ding, maar welke is het begagerijtuig? Is deze er in model?
De Avmz komt toch ooit van Rivarossi? En op de plaatjes lijkt er sprake te zijn van ICRm, of is het gewoon ICR?
Hoor het graag!
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
verst107
Offline
Berichten: 346
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #1 Gepost op:
22 July 2013, 08:14:53 »
NS heeft indertijd vijf Deutsche Post postrijtuigen overgenomen tbv fietsenvervoer. De meeste zijn blauw geschilderd, maar een paar behielden hun Duitse kleur: groen en blauw/wit.
Sachsenmodelle heeft deze rijtuigen in miniatuur uitgebracht, maar bij mijn weten niet in alle kleurvarianten. De donkerblauwe zie ik nog weleens op beurzen.
Groeten,
Cornelis
Gelogd
Rubedino
Gast
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #2 Gepost op:
22 July 2013, 08:35:52 »
Niet alleen op beurzen (de groene dan
).
Gelogd
André82
Offline
Berichten: 939
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #3 Gepost op:
22 July 2013, 09:15:04 »
Rijtuigen zijn ICR, geen ICRm.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4294
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #4 Gepost op:
22 July 2013, 13:40:01 »
Ah
Geen ICRm dus. Dacht dat ook omdat er sprake is van een BD rijtuig, wat toch een verbouwde BKD is ? En het zit net op het randje van verbouwd..
En ik zag niet dat het een fietsenrijtuig was. Mooi, ik heb al twee blauwe, ik neem aan dat die ook kunnen.
Hoewel ik de oceaanblauwe ook wel mooi vond combineren.
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
André82
Offline
Berichten: 939
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #5 Gepost op:
22 July 2013, 15:26:32 »
De gerenoveerde rijtuigen waren na hun revisie nog niet toegelaten in België, maartoen de Ardennen Express helaas werd geschrapt waren er nog voldoende ongerenoveerde rijtuigen voor deze dienst beschikbaar. Meestal reden in deze trein wel meerdere BKD rijtuigen mee.
Gelogd
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #6 Gepost op:
22 July 2013, 16:12:30 »
Je had deze trein ook kunnen maken met de (inmiddels geschrapte) PlanE post in fietsuitvoering.
Bron
Allie
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Rubedino
Gast
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #7 Gepost op:
22 July 2013, 18:32:56 »
Hebben deze twee er ook in gezeten:
Ben deze voor een Belg in de USA aan het maken.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4294
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #8 Gepost op:
22 July 2013, 19:11:33 »
Cool!
Geen idee. Wel een filmpje gezien, volgens mij laatste rit met diesels, met een blauw buffetrijtuig erin.
Je weet wel, met groot buffet op de zijkant
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1031
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #9 Gepost op:
22 July 2013, 20:14:36 »
http://pub43.bravenet.com/photocenter/album.php?usernum=3678698642#bn-photocenter-1-1-3678698642
hier staan diverse foto's van de samenstelling van deze trein door de jaren heen. Begonnen met 4 ICR's en later uitgegroeid tot treinen van 10 rijtuigen en soms zelfs meer. Vooral tussen Luik en Luxemburg was de trein lang toen ook de rijtuigen die "normaal" in dat pad hadden moeten rijden, werden meegenomen. Vanuit Nederland kwamen dan een stam ICR's (met meestal 2 á 3 BDk's om alle fietsen mee te kunnen nemen) en later dan ook nog een Plan E in fiets-uitvoering. Buffetrijtuigen waren blauw in de tijd dat die in de trein zaten. Die ex-post-rijtuigen zaten in de trein toen NS-Int zoveel mogelijk zelf rijtuigen leverde. Toen reden voor de 1e klas voorziening zelfs Avmz-s mee. Voeg daarbij een verdwaalde IC+ en zelfs een Benelux-versie en je krijgt de meest rare combinaties. En dan kan je nog spelen met de loks. Meestal 2 x 55 en minimaal 1 blauwe voor de energie-voorziening, maar ik heb ook 2 groene en de combi van 1 x NMBS 55 en 1 x CFL 1800 gezien. In de begintijd reden NMBS-oranje bagagerijtuigen mee, maar dus niet tegelijk met de Plan E's. Door het meenemen van de 'originele' stam van de dienst Luik - Luxemburg v.v. kunnen er ook nog M-2's bij (rood en groen) en M-4's. Zelfs CFL-rijtuigen zijn gespot in deze trein en 1 x zeker een Corailrijtuig (overbrenging)
je ziet: keuzes genoeg in de samenstelling, maar je moet eigenlijk een periode kiezen en daarvoor de juiste samenstelling zien te krijgen. In model heb ik, mede dankzij dit forum, wel veel info bij een kunnen schrappen, maar actueel mogelijke 'kandidaten', daar voor moet je echt bij de kenners zijn.
Groet,
Raymond v/d Hoven, nog steeds eigenaar van
http://members.ziggo.nl/keikdv/inhoud+uitleg.htm
maar na de ophef nooit meer bijgewerkt...
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1031
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #10 Gepost op:
22 July 2013, 20:25:24 »
(dus niet altijd met 2 loks; bij aankomst te Luxemburg vertraging +45. Zie de IC+ als 2e)
En na de electrificatie van Luik - Troisvierges, trok de CFL 3000 de trein maar ook de NMBS 1300 kan, zoals hier de 1327
Eigen opnames. Maar vele van anderen in mijn archief. Maar die plaats ik natuurlijk hier niet zonder toestemming.
Groet,
Raymond v/d Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4294
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #11 Gepost op:
23 July 2013, 08:06:50 »
Coole trein dus geweest.
Ik ga toch meer voor de samenstelling eind jaren 90 t/m 2002. De samenstelling waar ik de draad mee begon is de eerste die ik heb gevonden, maar ik zoek verder
Los van de rijtuigen, welke loks namen deze mee uit Maastricht ? De 27, of ook de 13 ?
M
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
André82
Offline
Berichten: 939
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #12 Gepost op:
23 July 2013, 08:54:05 »
Meestal een 27, maar ik heb ook ergens een plaatje gezien van een 22'er!
Gelogd
mark7758
Offline
Berichten: 496
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #13 Gepost op:
23 July 2013, 17:05:08 »
Of 2xNMBS 55 dat kwam ook voor.
Gezien. NMBS 21,22,23,27,55 met Ardennen express.
Gelogd
vr gr. Mark7758
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1031
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #14 Gepost op:
22 December 2014, 14:15:21 »
Tsja, en dan koop je recentelijk het fraaie Rivarossi Avmz rijtuig om een van de vele samenstellingen van de Ardennen-express te kunnen nabootsen, en dan kom je tot de volgende ontdekking:
Fietsenrijtuig Plan E Artitec
ICr A Märklin
ICr Benelux B Märklin
ICr IC+ A Märklin
Avmz Rivarossi
Waren die Avmz zo lang? Je zal het op een modelbaan wel niet zien, maar zo bij elkaar valt het wel op.
Groet,
Raymond van den Hoven, nog steeds liefhebber van 1138/1139....
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139