Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Paulus
Vandaag om 16:06:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald A.
Vandaag om 16:00:38
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 15:45:32
Stalen rijtuigen van NS door Hans Reints
Vandaag om 15:33:38
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
23 augustus modelspoorbeurs Houten door orientexpress
Vandaag om 15:30:44
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 14:29:11
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 13:47:16
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
  

Auteur Topic: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139  (gelezen 9605 keer)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4264
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
« Reactie #15 Gepost op: 22 December 2014, 14:17:44 »
Nee, maar de Marklins zijn niet 1/87 maar 1/100 of 1/93. Vandaar het verschil en het feit dat ze even lang zijn als jouw plan E bagagerijtuig
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1020
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
« Reactie #16 Gepost op: 22 December 2014, 14:24:17 »
Hebben deze twee er ook in gezeten:



Ben deze voor een Belg in de USA aan het maken.

Nee, het gebruikte buffet-rijtuig waren die in het blauw 

Fietsenrijtuig klopt wel.

Groet,
Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1020
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
« Reactie #17 Gepost op: 22 December 2014, 14:26:39 »
Nee, maar de Marklins zijn niet 1/87 maar 1/100 of 1/93. Vandaar het verschil en het feit dat ze even lang zijn als jouw plan E bagagerijtuig
Hmm, ik dacht dat de Artitec ook wel op de juiste schaal zou zijn... Niet dus. Geeft niet, voorlopig zijn het allemaal modellen voor in een vitrine.

Groet,
Raymond v/d Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
« Reactie #18 Gepost op: 22 December 2014, 15:14:02 »
De plan E is juist wel op schaal, deze rijtuigen waren in het echt ook minder lang. Geen standaard 26,4 meter dus. In jouw samenstelling zijn de Marklin rijtuigen dus te kort vanwege de kleinere lengteschaal. Volgens mij lees je de uitleg van Martijn net andersom. ;)

Mvg,
Marc