Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 19:44:13
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 19:42:36
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Joz
Vandaag
om 19:41:42
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Marty
Vandaag
om 19:39:11
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding
door
Die Bahn
Vandaag
om 19:32:47
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:31:52
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
Albert de Heer
Vandaag
om 19:28:48
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:23:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
jandcargo
Vandaag
om 19:19:31
printplaat roco sik stuk
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:19:24
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5
door
phdirk
Vandaag
om 19:18:57
Station Roodeschool
door
phdirk
Vandaag
om 19:12:24
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:00:04
Miskoop????
door
Benelux795
Vandaag
om 18:55:13
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
henk
Vandaag
om 18:33:32
Brawa Talent3delig
door
008200
Vandaag
om 18:01:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:58:42
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 17:35:37
NS 1145 1981
door
Jan Breman
Vandaag
om 16:41:17
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:32:18
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:02:52
Resinprinter; welke zou je nu kopen?
door
MOVisser
Vandaag
om 15:59:39
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 15:49:27
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:10:01
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 15:03:22
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 14:53:23
Bf Kibronn
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:41:45
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:30:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
thevandijks
Vandaag
om 13:11:18
Overstap naar HTM
door
Pauldg
Vandaag
om 11:51:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
"Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
34
Omlaag
Auteur
Topic: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00 (gelezen 96536 keer)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #60 Gepost op:
27 February 2013, 16:19:05 »
Hoi,
De koppelingen blijven uitstekend zitten in de Nemschacht, klikken ook goed vast bij het inzetten.
Ik heb nooit geen problemen gehad met een koppeling die spontaan uit de schacht schiet.
M'n laatste stammetje van 5 rijtuigen Plan D was ook met de Roco's uitgerust, deze bleven lekker
aanelkaar in wisselstraten en Flm R1 bogen helling op.
Ik kan me voorstellen dat de Viesmann dan niet voldoet, als ze spontaan los gaan terwijl ze juist
daarvoor nou niet bedoeld zijn.
Wat dat betreft moet ik dus concluderen dan de Roco beter is, uiteraard ziet het er niet zo fraai uit
maar dat weegt wel op tegen de voordelen, goede geleiding over de koppeling en dus nooit
geen geknipper van verlichting, en met 1 enkele decoder kan een complete stam rijtuigen van
verlichting worden voorzien.
Uiteraard, tegenwoordig kan je ook lichtstrips inbouwen met decoder, maar dan nog blijft het puntje
stroomafname aanwezig, als deze niet goed is dan gaan het nog mis, daarom gebruik ik bij rijtuigen
stroomvoerende koppelingen.
Maar ook m'n treinstel is uitgerust met deze koppelingen, geen centje pijn meer
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
ruudns
Offline
Berichten: 6372
***
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #61 Gepost op:
27 February 2013, 18:45:44 »
Hi RJ,
klopt, de viessman koppelt moeilijk. Je moet hem altijd even nahelpen, maar dan zit hij volgens mij ook goed vast. Verder heb ik er weinig ervaring mee omdat ik nog moet beginnen met mijn baan. Het spul zat al dik 30 jaar in dozen. Dus heb ik eerst een inhaalslag te maken met het ombouwen van ca 25 loks en treinstellen van analoog naar digitaal. Verder moesten er nog ca 25 personenwagons van een lichtstrip voorzien worden. Ook dat is bijna klaar.
Dan de vrij gekomen kamer opruimen en het avontuur kan beginnen
.
mvgr, Ruud
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #62 Gepost op:
01 March 2013, 10:29:50 »
Hoi Ruud,
Dan heb je nog wel even werk met alle ombouwprojecten, maar veel succes!
Sinds gister weer een nieuwe loc er bij, een 8 tal kolenwagens en nog een rijtuig welke
al geheel uitelkander ligt voor het schilderen van het interieur
De nieuwe Standard Class 3mt is juist met een kolentrein vertrokken, het sein staat veilig.
Een leuke stoere tenderloc, de laatste overigens bij Ehattons in de winkel dus ook uitverkocht aldaar
De rijeigenschappen zijn verrassend goed, weinig hickups, hier en daar de puntstukken van de wissels nog
even bijgesteld. (lees, die stonden iets geforceerd omhoog)
Vandaag weer verder met wat andere zaken, foto's volgen uiteraard.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18380
Modelrailroading is fun!
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #63 Gepost op:
01 March 2013, 12:21:08 »
Lekker Engels. Mooi!
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #64 Gepost op:
05 March 2013, 21:28:26 »
Van de week de binnenverlichtingsstrips van digirails binnengekregen, geluk moet je soms hebben
en wat blijkt, de ledpositie's komen nagenoeg overeen met de coupé's, toppie dus.
Alles is inmiddels geinstalleerd en funtioneerd naar behoren, hier en daar nog even een trucje toegepast
voor het verkrijgen van de U+ (blauwe draad van de decoder)
2 diode's over de railspanning, met de "streep" aan elkander gesoldeerd, hoppa U+
Zodoende kan ik vanuit één rijtuig zowel de binnenverlichting alsmede een sluitseinlantaarn schakelen.
Geen geweldige foto, maar het sluitsein is wel duidelijk dacht ik zo.
De deuren op de achterzijde worden apart geleverd bij het rijtuig, er zit dan een lantaarn aangegoten.
Dat is leuk, maar 't werkt niet en dus van styreen en een ledje een werkende gemaakt
Tevens de letters "B R" met witte verf ingekleurd, als in 1:1.
Het zelfde rijtuig, met binnenverlichting netjes 1 ledje per coupé.
Een ander rijtuigje, een 2nd SO (second open, zonder coupe's maar wel coupézit met tafel)
Als het goed is komen van de week de resterde preisers binnen voor de inrichting van de
rijtuigen, daarna kunnen de dakjes er weer op en is het stammetje klaar, in totaal 5 rijtuigen.
Inzet wordt beperkt tot 3 of 4 per keer.
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
willem7853
Offline
Berichten: 164
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #65 Gepost op:
09 March 2013, 19:44:48 »
Dit draadje juist ontdekt! lijkt er op dat dit minstens zo mooi wordt als Lauwersmeer
Gelogd
thuis ben ik de enige die (model)spoort
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #66 Gepost op:
11 March 2013, 20:35:56 »
Hoi,
De afgelopen dagen aan het ballasten geslagen, één module is nu in zoverre klaar, afgezien van
de verkantte bocht t.h.v. de moduleovergang, deze moet nog even los blijven liggen i.v.m. het afstellen.
Alle ballast is van Koemo, type DN, R10 en R20 schaalgrootte N-spur Grob.
En al die potjes verf staan er niet voor niks
Elektrische tractie moet natuurlijk wel ergens zijn prik weg kunnen halen.
D'r zit op plaatsen minder dan een mm ruimte tussen de sleper en de rail, er moet geen echt
contact komen maar het moet wel lijken als of, ik zit nog te denken aan een blauw ledje onder
de sleper, zoals ook te zien was bij de Franse baan op OntraXs, tussen de sleepstukken op de panto's.
Belichting is overigens flut, tis al donker en de verlichting die ik heb hangen komt niet helemaal
aan in de bak, het zij zo.
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Simplex
Offline
Berichten: 7296
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #67 Gepost op:
11 March 2013, 21:21:43 »
Die (derde) rail maakt het wel extra
Gelogd
Mvh Steef
Marc tramt
Offline
Berichten: 10764
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #68 Gepost op:
11 March 2013, 21:45:10 »
Best leuk, een derde rail. Als ie maar op de juiste plek ligt.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #69 Gepost op:
12 March 2013, 10:04:55 »
Jij hebt em door
Vandaag ga ik weer verder met de 3e rail, beide kanten van het perron krijgen de mogelijkheid voor
elektrische tractie, gezien het perron aan beide kanten lang genoeg is.
Rondom de wisselstraat wordt het nog even puzzelen maar ik denk dat ik met wat foto's van google
wel een eind kom.
Gelukkig is de 4CEP lang zat en voorzien van sleepstukken onder de beide cabine's, stroomafname altijd
gegarandeerd (in het echt dan wel te verstaan
)
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Jan den Haan
Offline
Berichten: 533
RTM en Furka-Oberalp Bahn in 0m, NS jaren '20 in 0
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #70 Gepost op:
12 March 2013, 11:03:46 »
Hallo Robbert Jan,
Ziet er erg leuk uit.Zo'n blauw LEDje lijkt mij inderdaad interessant.Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht toen ik nog plannen had voor een stukje London Underground.Je zou de LEDjes natuurlijk ook ter hoogte van het einde van de stroomrails bij de wissels kunnen monteren want daar zie je meestal veel vonken.
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
Gelogd
RTM in 0m
Langs de Vrolikstraat in 1:45(tussen Amsterdam Weesperpoort en Muiderpoort)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #71 Gepost op:
12 March 2013, 12:16:10 »
Dat is ook wel mogelijk, het idee zal ik in ieder geval meenemen en wellicht uitvoeren.
De eerste nieuwe stukken 3e rail zijn al weer aangebracht, t.h.v. het eerste wissel de buitenboog
voorzien en de binnenboog is nu aan het drogen.
Het perronspoor aan de voorzijde is bijna tot het einde aan toe klaar, aldaar komt een korte onderbreking
zodat het straks geen problemen geeft met de uitlijning op de 2e module.
Ik bedoel hiermee dat de 3e rail stopt (schuin gebogen naar beneden), en op de andere module weer verder gaat.
(zoals hieronder ook is weergegeven bij het begin van de 3e rail)
Zoals te zien is op de foto, de achterste 2 sporen zijn beduidend lichter uitgevoerd dan de hoofdlijn.
Er zijn een behoorlijk aantal bielzen uitgehaald, maar het ziet er nu wel realistisch uit, althans in
mijn visie
Meer is onderweg!
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #72 Gepost op:
12 March 2013, 13:49:29 »
Het ziet er nu al mooi uit.
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #73 Gepost op:
12 March 2013, 14:23:11 »
Tot nu toe altijd een stille volger geweest, maar daar komt nu verandering in.
Ziet er al gaaf uit zo, zeker die 3e rail maakt het geheel er mooi uit zien.
Weer eens wat anders!
Het verschil tussen de sporen is ook duidelijk zichtbaar, ook een leuk detail.
Ben benieuwd naar wat er nog meer onderweg is.
Mvg,
Romar
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3542
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #74 Gepost op:
13 March 2013, 15:26:24 »
Gister nog het één en ander afgerond, de 3e rail zit er nu compleet in en ligt op alle plaatsen
ook netjes onder de sleper van het treinstel, dat lijkt ook wel zo mooi.
En vandaag nog het één en ander geknutseld aan m'n treinstel, daar was nog wel wat leuks mee
te doen, onder andere de tip over de vonkvorming meegenomen.
http://youtu.be/wHj9PgeIZes
Beide ledjes zijn apart geschakeld, d.w.z. beide een aparte functieuitgang zodat de vonken ook afzonderlijk
van elkaar kunnen worden aangezet.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
34
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
"Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00