Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:20:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:17:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:12:45
US diorama in H0 door Bert55
Vandaag om 16:57:54
Bisonkit verdunner door Pauldg
Vandaag om 16:48:33
Doornvliet door Daan de leeuw
Vandaag om 16:41:21
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 130061 keer)

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #45 Gepost op: 30 december 2012, 18:57:11 »
Hallo Andre,

Zo zie ik een klein wit 4kant bordje met een zwarte horizontale streep en nee niet in de onderbroek.
Wat mag dat dan zijn?

groet Adrie  ;)

Welke nummer bedoel je? Ieder genoemd seinbeeld heeft en nummer en ik weet even niet welk bord je bedoeld.


Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 495
    • Rogeville.be
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #46 Gepost op: 30 december 2012, 19:01:12 »
Andre ik denk dat hij het Telerail bord bedoelt. Dat staat nog steeds hier en daar in den landen.
Maar om dat hij niet zegt dat hij cijfers ziet??
Ik denk dat hij SR 332 bedoelt.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2012, 19:04:25 door mark7758 »
vr gr. Mark7758

AdrieE

  • Gast
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #47 Gepost op: 30 december 2012, 21:54:13 »
Andre,

Het ziet er uit als het aanduidingsbord achter een lichtsein maar dan klein en 4kant met maar 1 horizontale zwarte streep.

Em zijn er ook mcn die op de butuwelijn rijden?

Groet Adrie

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #48 Gepost op: 30 december 2012, 22:07:35 »
Hoi Adrie,

Zegt mij even niets. Heb je er een plaatje of liefst een foto met locatie van het bord? Dat zoekt wat makkelijker.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1166
    • Modelspoor Design
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #49 Gepost op: 30 december 2012, 22:47:56 »
Volgens mij heeft geen enkele ROC een baangarantie, omdat je niet in dienst ben bij de betreffende vervoerder. Geldt ook voor de Techniekfabriek in Zwolle. Men loopt stage bij Nedtrain, maar is daar nog niet in dienst. De enige baangarantie die NSR biedt is bij de interne opleiding machinist of hoofdconducteur: dan ben je namelijk al in dienst bij NSR.
Groetjes,
Emiel
Dat is niet helemaal waar over de Techniekfabriek, Ben daar zelf leerling aan de school in Zwolle en wij zijn op de opleiding aangenomen na een selectieprocedure van Nedtrain waar 300 mensen zich op hadden opgegeven waar Nedtrain heeft geselecteerd uiteindelijk zijn er 50 aangenomen 25 in Zwolle en 25 in Amsterdam en deze 50 zijn aangenomen op de opleiding met Baangarantie binnen Nedtrain mits we de opleiding goed afronden. In het eerste jaar lopen we 4 keer 2 weken stage en in het 2de jaar komen we al in dienst binnen Nedtrain.

Dit wou ik graag even kwijt,

Groetjes,

Wesley

P.s. Voor iedereen een gelukkig en gezond 2013 toegewenst
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #50 Gepost op: 30 december 2012, 23:07:00 »
Tot vervelends toe  ;D

Em zijn er ook mcn die op de butuwelijn rijden?

Groet Adrie

Gr. Silvester

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #51 Gepost op: 30 december 2012, 23:38:38 »

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #52 Gepost op: 30 december 2012, 23:48:09 »
Dat is niet helemaal waar over de Techniekfabriek, Ben daar zelf leerling aan de school in Zwolle en wij zijn op de opleiding aangenomen na een selectieprocedure van Nedtrain waar 300 mensen zich op hadden opgegeven waar Nedtrain heeft geselecteerd uiteindelijk zijn er 50 aangenomen 25 in Zwolle en 25 in Amsterdam en deze 50 zijn aangenomen op de opleiding met Baangarantie binnen Nedtrain mits we de opleiding goed afronden. In het eerste jaar lopen we 4 keer 2 weken stage en in het 2de jaar komen we al in dienst binnen Nedtrain.

Dit wou ik graag even kwijt,

Groetjes,

Wesley

P.s. Voor iedereen een gelukkig en gezond 2013 toegewenst
Dus als ik het goed begrijp, heb je in het tweede jaar dus al een arbeidscontract en een personeelsnummer? Zo niet, dan ben je nog niet in dienst van Nedtrain.
Groetjes,
Emiel

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #53 Gepost op: 30 december 2012, 23:50:44 »
Dat zegt hij toch ook niet? Hij heeft het over een baangarantie, niet over een baan. Overigens dwalen we een beetje af.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #54 Gepost op: 30 december 2012, 23:58:28 »
Zie het maar zo, bij de diplomauitreiking moet je niet 1 keer tekenen, maar 2 keer. 1x voor het diploma en 1x voor het arbeidscontract, want dat wordt er gezegt door Wesley.

Hier op het forum zitten meerdere machinisten, toch nog een vraag voor hen:
Je bent voor elk traject baanbekendheid nodig. Hoe zit dat voor de loks. Ben je voor elk type lok nog weer papieren nodig?
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Arjen-V

  • Online Online
  • Berichten: 756
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #55 Gepost op: 31 december 2012, 00:03:17 »
Het ziet er uit als het aanduidingsbord achter een lichtsein maar dan klein en 4kant met maar 1 horizontale zwarte streep.

Em zijn er ook mcn die op de butuwelijn rijden?
Tot vervelends toe  ;D

Zullen we dan gelijk eens proberen om hier als eerste forum wel het correcte onderscheid te maken:

Betuwelijn is van Dordrecht via Geldermalsen naar Tiel.
BetuweRoute is de goederenlijn van de Maasvlakte naar Emmerich.

Ik heb op beide lijnen bekendheid, en vaak genoeg gereden maar ik heb echt geen flauw idee welk sein(bord) nou bedoeld wordt.

Meest actuele versie van seinenboek..
http://ns4ns.nl/downloads/NS/Handboeken/seinenboek_01-12-2011.pdf
Deze is inmiddels al weer achterhaald, hier zijn al weer diverse aanvullingen op gedaan, 2 weken terug toevallig de laatste ontvangen.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Arjen-V

  • Online Online
  • Berichten: 756
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #56 Gepost op: 31 december 2012, 00:07:34 »
Hier op het forum zitten meerdere machinisten, toch nog een vraag voor hen:
Je bent voor elk traject baanbekendheid nodig. Hoe zit dat voor de loks. Ben je voor elk type lok nog weer papieren nodig?
Voor iedere materieel type dien je over materieelbekendheid te beschikken, deze wordt verzorgt door de werkgever.
Geen bekendheid met materieel betekend ook niet rijden. Tegenwoordig wordt dit in een persoonlijk document bijgehouden wat je samen met de nieuwe machinistenvergunning ten alle tijden moet kunnen tonen bij een controle van IL&T.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1794
  • gevorderd beginner
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #57 Gepost op: 31 december 2012, 01:07:12 »
Voor machinist Volledig bevoegd was dat 21 jaar maar ik meen dat dat verlaagd is naar 18 jaar mede om de MBO opleidingen mogelijk te maken.
wil je daar nog zoals ik Duitse bevoegdheid aan toevoegen dan dien je minimaal 2 jaar volledig bevoegd te zijn

Leeftijd binnenlands Mcn is inderdaad 18j, buitenlands 20

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #58 Gepost op: 31 december 2012, 05:20:58 »
Andre,

Het ziet er uit als het aanduidingsbord achter een lichtsein maar dan klein en 4kant met maar 1 horizontale zwarte streep.

Em zijn er ook mcn die op de butuwelijn rijden?

Groet Adrie

Op de Betuwelijn rijdt Arriva, per dienst 4 keer op en neer van Dordrecht naar Geldermalsen.......Ik denk dat je de Betuweroute bedoel? Saaie rotlijn..........

AdrieE

  • Gast
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #59 Gepost op: 31 december 2012, 07:49:53 »
Andre,

Ik zal met fotocamere er opuit trekken, maar doe even geen belofte want hier staan 2 jongens (7, 9) te springen om vandaag vuurwerk te gaan ophalen.

Silvester,

De betuwelijn is voor ons hier van Geldermalsen tot en met Elst, jij zit denk ik dan op de Betuweroute (goederenlijn).
Zie je bij Valburg een kleine blauwe Fiat CHICOCHENTO dan ben ik dat met de jongens.

Rene,

Hartlijk dank voor de link naar meest actuele seinenboek, lekker om dat is even uit te pluizen een dezer dagen.

Andre82

Ik zal het sein eerdags is even exact opzoeken en ja de betuwelijn is over genomen door Arriva wat hier in de omgeving niet echt in dank is afgenomen omdat Syntus deze lijn leven heeft ingeblazen terwijl NS het liet barsten testijds want het was te duur.  Maar als je met die grote treinstellen komt kan ik met dat wel voor stellen.
Maar berijd je de Betuweroute en wij staan er, dan zijn wij altijd bereid voor een vriendelijke zwaai.


Algemeen,

Ik zal vandaag verder waarschijnlijk niet veel reageren maar wens een ieder een gezond en goed 2013 toe met veel veilige spoorkilometers of het 1:1 1:87 of wat dan ook is.



Groet Adrie  (y)