Hier http://www.railmeester.nl/seinenboek-nl.htmlAndre, die geen machinist is maar wel alles over seinwezen weet.
2de vraag is als materiaal afgesleept (defekt) wordt is er dan een vaste regel waar het heen moet worden gesleept of geldt hier gewoon zolang het maar van de hoofdspoor af is?
ATB VV is een systeem dat een uitbreiding is op ATB EG. Hier schakeld hij dus ook niet over. Bij de wisseling van ATB-EG naar NG is er materieel wat het automatisch doet, maar ook materieel wat je moet attenderen op een nieuw type ATB signaal.Voor zover ik weet.
Volgens mij heeft geen enkele ROC een baangarantie, omdat je niet in dienst ben bij de betreffende vervoerder. Geldt ook voor de Techniekfabriek in Zwolle. Men loopt stage bij Nedtrain, maar is daar nog niet in dienst. De enige baangarantie die NSR biedt is bij de interne opleiding machinist of hoofdconducteur: dan ben je namelijk al in dienst bij NSR.Groetjes,Emiel
Is machinist een typisch mannen beroep ( zie zelf altijd mannen in de cabine), of zijn er ook vrouwelijke machinisten , en in wat voor percentage moet je dan denken ten opzichte van de mannen.Groetjes,Oscar
Eén ding heb ik me altijd afgevraagd: groet je de machinist van een tegemoetkomende trein? Als je beide 140 rijdt kan ik me voorstellen dat je nauwelijks de tijd daarvoor hebt, maar laatst zag ik op een cabinerit van Domodomovla (of zoiets ) via Brig naar Bern de Zwitserse machinist zijn hand opsteken, maar die reed ook een stuk langzamer.
Heb ik nog een vraag omtrent het ongeluk in Stavoren met de Speno-trein.Als mcn moet je toch bekend zijn met het baanvak waar je rijdt of berijdt zijn om dat baanvak te leren.Hoe kan het dan dat dit mis ging terwijl iemand het er bij stond die het baanvak kende?Heeft 1 van jullie machinisten hier een antwoord op?
Leuk draadje! Ik vraag me af, is er een bepaalde leeftijds vereiste om als machinist te kunnen gaan werken? Of gaat het puur op opleiding/opleiding intern gaan doen?