@ Sander: Dus als de luchtdruk wegvalt, sluiten de deuren automatisch? En wat als er dan nog iemand zich tussen de deuren bevindt? Gisteren stopten de deuren wel op tijd, toen ze ineens dichtgingen en er nog iemand met een vouwfiets tussen zat. Toen die vouwfiets tussen de deuren weg was vielen de deuren echt dicht.Groet,Michel
Heb je ook een treinstelnummer?
Nee,Bij noodopenen trek je de deuren (handmatig) over het dodepunt heen en ze worden ontlucht. Je moet ze dan met de hand open duwen.De automatische beweging is idd op lucht (zowel openen als sluiten)
Tijdens de terugreis van wintersport met de Alpenexpress kregen we in Wörgl de kans om op de rangeerlok mee te rijden terwijl ons treindeel werd verplaatst. De machinist hield niet op met uitleggen en ik heb wat filmpjes gemaakt met mijn I-Phone. Kan ik een filmpje hier ook plaatsen en hoe?Christoffel
Hallo machinisten,In Oostenrijk, Italië, Zwitserland en Duitsland rijdt de rollende landstraße. Deze trein is in mijn ogen geen goederentrein of het moet een goederentrein trein zijn met personenvervoer. Mag deze trein (als deze in Nederland rijdt) over de Betuweroute rijden? Of is dat gezien de vele treinbegeleiders verboden. Hoe wordt dit opgelost in de landen waar deze treinen wel rijden? Rijden ze daar tussen het gewone vervoer door of wordt de trein wel ingelegd als goederentrein?Groet, Jasper
Ja, het moet maar eens afgelopen zijn met die veiligheidsregels, vooral bij treinen. - Peter