Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 22:20:51
booster vraag door reinderlf
Vandaag om 22:08:53
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi door sncf231e
Vandaag om 21:09:10
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46

Auteur Topic: Elotrains NS1500  (gelezen 217283 keer)

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
Re: Elotrains NS1500
« Reactie #540 Gepost op: 22 April 2014, 19:02:32 »
@ Stephan

Waarom zou dat schommelen mij niet uitmaken ?

@ Luc

Gewoon doen.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #541 Gepost op: 22 April 2014, 20:00:27 »
@ Martijn.
Krappe bogen, pukkels, grote flenzen, hoog op poten staan van materieel, te kort materieel en korte wissels is ook geen punt, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Als er locs en rijtuigen afwijkingen moeten hebben speciaal voor de 3 railers geeft mij dat hetzelfde gevoel als dat mijn tv programma niet door gaat vanwege een voetbalwedstrijd.

Maar dit zijn weer heel andere discussies.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 22 April 2014, 20:03:58 door prutser »

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #542 Gepost op: 22 April 2014, 21:40:42 »
Nou, laat dan nu ook maar weten wat de betreffende winkelier jou opstuurt.......

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #543 Gepost op: 22 April 2014, 23:02:02 »
Het lijkt er al weer op dat op basis van de berichten hier een model geheel is afgeschreven.

Valt m.i. wel wat mee. De meeste forumleden die hier hun ervaringen delen hebben immers één of meerdere locs aangeschaft  8). Daarbij zijn de tips die gegeven worden erg nuttig, voor mij in ieder geval wel.

Wijbe

• LightMyTrain
  • Offline Offline
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
« Reactie #544 Gepost op: 22 April 2014, 23:59:02 »
@ Martijn.
Krappe bogen, pukkels, grote flenzen, hoog op poten staan van materieel, te kort materieel en korte wissels is ook geen punt, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Als er locs en rijtuigen afwijkingen moeten hebben speciaal voor de 3 railers geeft mij dat hetzelfde gevoel als dat mijn tv programma niet door gaat vanwege een voetbalwedstrijd.

Maar dit zijn weer heel andere discussies.

Stephan.

Wat een onzin,  tijd voor een beetje respect vriend. Die lok heeft een ontwerpfout,  dus dat schommelen boeit niks omdat ik 3 rail rij? Werkelijk waar........

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #545 Gepost op: 23 April 2014, 08:51:39 »
@Stephan

Je hebt het heel erg mis zelfs, ik ben blij dat je daar voor openstaat. "We" zijn niet allemaal "swivel-eyed looneys" die gierend van het lachen bonken metaal door een krappe bocht jagen. Het dedain van sommige tweerailrijders.....

@ Arnold
En dan ? Ik weet nu al dat er iets "mankeert" namelijk. En waarschijnlijk dezelfde dingen die hier ook zijn genoemd, in meer of mindere mate. Dus als dat zo blijkt te zijn, dan kunnen de pek en veren tevoorschijn ?

Ik snap het echt niet: Je vindt een model mooi en het geld waard of je vindt dat niet. En Luc kan hem gewoon terugsturen als hij dat laatste vindt. Jammer de bammer, volgende keer beter.

M

henk

• Offline Offline
« Reactie #546 Gepost op: 23 April 2014, 09:14:31 »
Precies, maar wat is er dan mis met dat hier vertellen, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen? Dat snap ik nou nooit.

Ik vind dat het forum hier weer prima haar nut laat zien door met vereende krachten het raadsel van de ringetjes op te lossen. Van de fabrikant, winkeliers of de tijdschriften moet je het niet hebben hoor voor dat soort dingen.
« Laatst bewerkt op: 23 April 2014, 09:17:43 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #547 Gepost op: 23 April 2014, 09:42:05 »
En waar je op moet letten als je iets in de winkel bekijkt.
Want niet alle 1500en staan te hoog op hun draaistellen.
En natuurlijk welke onderdelen kunnen ontbreken. (ruitewissers, remstangen, koppeldozen)
Vr. groeten,
Bob

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #548 Gepost op: 23 April 2014, 09:50:57 »
@Stephan

Je hebt het heel erg mis zelfs, ik ben blij dat je daar voor openstaat. "We" zijn niet allemaal "swivel-eyed looneys" die gierend van het lachen bonken metaal door een krappe bocht jagen.

Niet? Haha ;D
Spoor 0 adept

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #549 Gepost op: 23 April 2014, 09:52:13 »
Er is helemaal niets mis mee. Je moet juist aangeven wat je ergens van vindt. Daar leren wij van, daar leert een fabrikant van etc etc

Er zijn alleen twee andere dingen die ik vaak terug zie:

- Eea resulteert in veel gelamenteer wat een h*ft*rs fabrikanten of winkeliers wel niet zijn. Ja, ik zet het wat dik aan maar dat is ongeveer de strekking. De oproep van Arnold valt hier ook onder. Dat is geen roep om informatie.

- Dat dingen die hier worden geroepen soms heel erg worden uitvergroot. Daarmee bagatelliseer ik een mening niet, want als je zelf heel erg op de details zit moet je dat vooral doen. Maar ik mis wel het relativeringsvermogen om te kunnen zeggen "Ok, dat is zijn mening. Wat vind ik ervan?"

Specifiek voorbeeld: Het half afgeplakte logo op de zijkant en de mysterieuze rand eromheen. Ik heb zo een ding gehaald bekeken of ie beschadigd was en compleet en of hij het technisch deed. De problematiek met het logo was mij niet bekend. Tot ik het hier las, ging kijken en zag dat het zo was. En nu blijf ik het zien. En moet ik tegen mezelf zeggen; Martijn, je had het zelf nooit gezien.

En dat is waar veel mensen nu niet meer tegen kunnen, het weten dat er iets niet klopt.

Dat laatste punt, dat is iets psychologisch en moet ieder voor zichzelf invullen. Dat eerste neigt een beetje naar sensatiezoekerij/ afrekencultuur die mi niet nodig is. Ben je het niet eens met de kwaliteit van een product, dan kan je dat netjes oplossen met je winkelier. Wordt je daarentegen opgelicht dan mag je best waarschuwen.

M

Edit: En wat Bob roept is ook heel waardevol, maar een goed voorbeeld. Ik had geen koppeldozen, maar had geen ideeee dat die erop moesten. En remstangen ? Welke ? Maar ik vind het nog steeds eenmooi model....

@ Tomasso: Nou ja.....soms..... ;D

henk

• Offline Offline
« Reactie #550 Gepost op: 23 April 2014, 10:19:43 »
Tja, dan krijgt de boodschapper de schuld. Een oude traditie, dus er zal wel menselijke psychologie achter zitten.  :P

Michel van den Hof

• Offline Offline
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
« Reactie #551 Gepost op: 23 April 2014, 11:16:52 »
Dat ligt vaak aan de toon van de boodschap. Die is namelijk net zo belangrijk als de inhoud.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #552 Gepost op: 23 April 2014, 11:31:35 »
Dat is dus het punt, je hoort niet hoe iemand iets zegt, je kan het alleen aangeven hoe erg je iets vind, of juist niet met gebruik van de smileys.

Vr. groeten,
Bob

Michel van den Hof

• Offline Offline
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
« Reactie #553 Gepost op: 23 April 2014, 11:40:06 »
Ja, toon is schriftelijk heel lastig, zowel zoals de schrijver het bedoelt en hoe de lezer het leest.
Smileys kunnen daar ten dele bij helpen.
Probeer om je niet in al te grote extremen uit te laten en doe ook eens een poging (als is dit heel lastig) om je tekst eens met andere ogen te lezen.
Je wilt namelijk het liefst gelijk goed begrepen worden toch?
In 2e instantie, als je meent verkeerd begrepen te worden, kun je altijd nog proberen te nuanceren.
We zullen moeten leren leven met elkaars verschillen, en dat toon zich slecht op schrift laat zetten en slecht laat lezen.
Daarom is schrijver hier door, samen met soms een hele goede levendige fantasie, een vak apart.

Mvg, Michel

henk

• Offline Offline
« Reactie #554 Gepost op: 23 April 2014, 11:45:54 »
Och, het ligt ook wel aan de instelling van de ontvanger.
Als je als Martijn sommige minpunten van een model eigenlijk niet wilt weten, dan kan het lastig worden op een openbaar forum.   :)
Ben ik toch meer van ik hoor graag alle eigenschappen van een model - toon boeit me minder- en dan bepaal ik zelf wel wat ik belangrijk vind. In dit geval vind ik de modelleerfouten dusdanig dat ik in de winkel geen aandrang voelde de knip te trekken. Kom ik niet eens toe aan de techniek of de verf. Dat lees ik hier dan wel.