Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 20:28:39
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:19:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669094 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1350 Gepost op: 01 June 2013, 19:06:13 »
Gert,

Natuurlijk kun je nadenken over rechtstreekse treinen London-Brussel-Amsterdam ..... alleen ontbreekt de stad Den Haag op dat lijntje. Zolang steden zoals Den Haag op hetzelfde moment over rechtstreekse verbindingen met Brussel ijveren, kun je het wel vergeten. Zodra (de stad) Den Haag een alternatieve verbinding weet op te zetten, kun je het wel schudden.

Sander

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26998
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1351 Gepost op: 01 June 2013, 19:09:52 »
..... alleen ontbreekt de stad Den Haag op dat lijntje.
In Den Haag moeten ze gewoon maar accepteren dat hun dorp op een onhandige plek ligt voor een hogesnelheidslijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2188
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1352 Gepost op: 01 June 2013, 19:17:33 »
 (y) (y) Geweldig dit citaat uit Astérix...

En verder herhaal ik maar eens wat ik al eerder opmerkte: In NL rijden met een HogeSnelheidstreinstel is niets mis mee, maar dan wel over bestaand spoor! Dit landje is gewoon te klein om ook maar enige tijdwinst te behalen, want je wilt toch ook dat er mensen in- en uitstappen  8). Dát was namelijk de grote kracht van die Mat '57-Beneluxtrein! Dan kan ik billijken, dat de route niet meer over de Oude Lijn loopt (Asd-Hlm-Ldn), maar het principe van die verbinding: Amsterdam-'s-Gravenhage-Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen-Brussel zou wel in stand moeten blijven...

En verder gaat dat stuk HSL alleen maar méér kosten: Het is een eilandbedrijf qua spanningssoort en qua beveiliging, dus... :-X

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1353 Gepost op: 01 June 2013, 19:30:56 »
Tuurlijk gaat die HSL steeds meer kosten!
Dadelijk begint iemand nog in DEN HAAG te denken dat dit systeem niet werkt.
Komt er dadelijk iemand op het idee om er het Duitse LZB in te voeren haha.
Het is toch triest jongens.
Waarom niet gewoon bij het oude vertrouwde blijven.
Heel die FYRA bijv,waarom niet de vertrouwde TGV thalys dat zie ik tenminste wel rijden over de HSL?
mvg jamie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3881
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1354 Gepost op: 01 June 2013, 20:31:42 »
Ja Frankske,
De Belgkes trekken ten strijde  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Gouda

  • Online Online
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1355 Gepost op: 01 June 2013, 20:37:02 »
Het is zelfs mogelijk dat v250 wel in Nederland mag rijden maar niet België omdat hij daar nu niet meer wordt toegelaten. Dus rijden we maar tot Roosendaal.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1356 Gepost op: 01 June 2013, 20:57:18 »
Wat betreft inkomsten uit die HSL heeft de NMBS al een aardig voorstel gedaan: rechstreekse treinen London-Brussel-Amsterdam.

Ja, alleen jammer dat Siemens ook alweer flink te laat is met de levering van nieuwe stellen aan die kanaaltunnelclub vanwege allerlei technische problemen. Voorlopig dus even geen materieel beschikbaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1357 Gepost op: 01 June 2013, 21:07:27 »
Ja, alleen jammer dat Siemens ook alweer flink te laat is met de levering van nieuwe stellen aan die kanaaltunnelclub vanwege allerlei technische problemen. Voorlopig dus even geen materieel beschikbaar.

De reputatie van Siemens is de laatste tijd ook flink dalende... de eloks van de NMBS hebben veel problemen, de Desiro's zijn ook niet van onbesproken kwaliteit... kortom zelfs de Deutsche Grundlichkeit is tanende :(
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1358 Gepost op: 01 June 2013, 21:13:49 »
Sterker, de NMBS heeft de verdere levering van de Desirostellen door Siemens ook al stilgezet.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1359 Gepost op: 01 June 2013, 21:31:18 »
Vroeger hadden ze bij de TROS een aardig programma, namelijk het wrak van de weg.
http://www.youtube.com/watch?v=1F564R0O37k
Wellicht een idee voor een spoorse variant?

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1114
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1360 Gepost op: 02 June 2013, 00:33:48 »
Auto's worden tegenwoordig milieuvriendelijk verwerkt en gerecycled. Moeten we met de Fyra's mss maar niet doen...

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1361 Gepost op: 02 June 2013, 07:26:23 »
9 Fyra's waren er al toch?

1 voor VSM
1 voor MBS
1 voor SGB
1 voor SHM
1 voor Spoorweg Museum
1 voor ZLSM
En de 3 met minste problemen voor Arriva om tussen Emmen en Zwole en sneltrein in te kunnen zetten.

:)

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1362 Gepost op: 02 June 2013, 11:19:06 »
Het wordt dus nu de Eurostar in Nederland?
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2188
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1363 Gepost op: 02 June 2013, 13:12:36 »
Zéker, als de HSL-zuid is omgebouwd naar "derde-rail ;D
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1364 Gepost op: 02 June 2013, 13:18:50 »
Hoezo, is Märklin dan de fabrikant?  ;D