Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589602 keer)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1110 Gepost op: 15 april 2013, 10:43:28 »
Hoe was het ook alweer? Om aanspraak op de garantieregeling te kunnen maken moest NS Hispeed dat toch uiterlijk eind april gedaan hebben? Dan gaat de tijd nu aardig dringen.

mvg,
Gert

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1111 Gepost op: 15 april 2013, 11:09:06 »
Exact! Anti-cyclisch investeren!
M.a.w.: men zou moeten bezuinigen tijdens een hoog-conjunctuur.
Had men dat gedaan, dan was er nu geld geweest om serieus te investeren.

Helaas raakt men kennelijk dermate snel verslaafd aan het pluche dat men tijdens een hoog-conjunctuur cadeautjes gaat weggeven aan de kiezers in de hoop het verblijf op de zetels nog wat te rekken.
Eigenlijk best wel zielig...

mvg,
Gert

Gelukkig en goddank dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Volgens mij is het eerste woord wat een politicus bij zijn geboorte krijgt te horen is "bezuinigen"
Al maken ze het nu wel heel erg bont.
Ik wil geen politieke discussie, met de kans dat we naar een tochtig stationsplein moeten verhuizen, maar dat de man die Nederland moet leiden (of laat lijden)als meest onbetrouwbare politicus ooit is verkozen zegt genoeg.
Harm
« Laatst bewerkt op: 15 april 2013, 12:15:05 door nscargo »
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1112 Gepost op: 15 april 2013, 11:18:46 »
Als het gaat om bezuinigen in dit geval dan doet men zelfs dat fout.
Je koopt een "goedkoop" treinstel/concept bij een bouwer die niet als de betrouwbaarste te boek staat,en dan vervolgens wordt t van de rails gehaald nadat het te laat wordt geleverd.
Dit omdat het spul niet werkt en je dus extra geld erin pompt voor onderzoeken e.d.
(das niet goedkoop/zuinig zijn)
Wat ik me wel afvraag is dan vervolgens hoeveel moet t gaan kosten om een goed alternatief te vinden ?
Er is schijnbaar sprake om te zien of VIRM aangepast kan worden en/of men met traxx en rijtuigen stammen na wat aanpassen miss wel hogere snelheden kan halen op de HSL.
Dat kost ook poen lijkt me.
Dit artikel http://www.nu.nl/binnenland/3390051/niet-juni-duidelijkheid-fyra.html is trouwens om meer redenen interessant,want ene vroonhoven stelt blijkbaar dat men met VIRM al proeven doet  :o
Of dit klopt is me een  ???,zo nee is dan de krant die een foute conclusie trekt,of doet de genoemde Vroonhoven zomaar een uitspraak ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1113 Gepost op: 15 april 2013, 12:06:11 »
Er is schijnbaar sprake om te zien of VIRM aangepast kan worden en/of men met traxx en rijtuigen stammen na wat aanpassen miss wel hogere snelheden kan halen op de HSL.

Die rijtuigen zijn toch ICRm, die maximaal 160 km/u mogen rijden?

- Peter
« Laatst bewerkt op: 15 april 2013, 12:52:49 door Peter Korsten. Reden: te veel geciteerd »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1114 Gepost op: 15 april 2013, 12:11:21 »
De 186 mag ook maximaal maar 160 ;)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1115 Gepost op: 15 april 2013, 12:19:05 »
Blijkbaar stel mevrouw Van Vroonhoven dat de VIRM na aanpassingen sneller kan en mag dan die 160 km per uur.
Bij ons bij Nedtrain waar we de VIRM onderhouden hebben ze er nog nooit van gehoord.
Harm
« Laatst bewerkt op: 15 april 2013, 15:03:25 door nscargo »
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1116 Gepost op: 15 april 2013, 12:26:24 »
Als het om de VIRM gaat, dan zal dat in de eerste plaats een aanpassing zijn om op 3000V= te kunnen rijden.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1117 Gepost op: 15 april 2013, 12:30:25 »
De 25 Kv van de HSL lust een virm ook niet

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Mooi toch?
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1118 Gepost op: 15 april 2013, 12:38:30 »
Zo ver ik weet was bij het ontwerp van VIRM al rekening gehouden met ombouwen naar 25KV, correct me if I'm wrong. Maar zelfs al zijn ze dit aan het uitvoeren, zal het nog wel even duren voordat men hier een dienstregeling mee uit kan voeren. Ik denk dat er dan eerst weer een toelatings procedure gestart moet worden etc. Dan komt er ook nog bij dat VIRM nu alleen met ATB uitgerust is, dus ook het beveiligingssysteem moet op de schop. Dat is ook niet iets wat in een week geregeld is. Dus op korte temijn zie ik dit niet zo snel als oplossing..
« Laatst bewerkt op: 15 april 2013, 12:44:49 door railbouw leerdam »
Gr. Dieuwe

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1119 Gepost op: 15 april 2013, 12:54:18 »
meneer vroonhoven

zullen we er mevrouw Van Vroonhoven van maken?
Reinier

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1120 Gepost op: 15 april 2013, 14:57:08 »
Ja hoor Reinier  ;D
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1121 Gepost op: 15 april 2013, 21:25:59 »
Blijkbaar stel mevrouw Van Vroonhoven dat de VIRM na aanpassingen sneller kan en mag dan die 160 km per uur.
Bij ons bij Nedtrain waar we de VIRM onderhouden hebben ze er nog nooit van gehoord.
Harm
Dat idee om dat uit te voeren zit ergens nog een paar lagen hoger in de bedrijfskringen en zal eerst nog uitgeëngineerd moeten worden voordat dat echt op de werkvloer bekend is.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1122 Gepost op: 15 april 2013, 21:31:02 »
want ene vroonhoven stelt blijkbaar dat men met VIRM al proeven doet  :o
Of dit klopt is me een  ???,zo nee is dan de krant die een foute conclusie trekt,of doet de genoemde Vroonhoven zomaar een uitspraak ?

Nee 'er wordt een proef gedaan' wil nog niet zeggen dat dat nu al gebeurt. Dat kan ook 'binnenkort' betekenen.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1123 Gepost op: 16 april 2013, 19:06:23 »
In België lijken ze van de Fyra af te willen: Klik!

De Scheemaecker doet mij wat denken aan deze stripfiguur wiens naam enige gelijkenis vertoond en ook zijn omgang met contracten, wel, bespeur ik daar ook iets overeenkomstigs?

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1124 Gepost op: 17 april 2013, 17:01:54 »
Zo ver ik weet was bij het ontwerp van VIRM al rekening gehouden met ombouwen naar 25KV, correct me if I'm wrong. Maar zelfs al zijn ze dit aan het uitvoeren, zal het nog wel even duren voordat men hier een dienstregeling mee uit kan voeren. Ik denk dat er dan eerst weer een toelatings procedure gestart moet worden etc. Dan komt er ook nog bij dat VIRM nu alleen met ATB uitgerust is, dus ook het beveiligingssysteem moet op de schop. Dat is ook niet iets wat in een week geregeld is. Dus op korte temijn zie ik dit niet zo snel als oplossing..
En niet te vergeten dat de meeste VRIMS"s nogal een slechte wegligging hebben, ze schommelen nogal
en dat bij 12 km/u, wat zou dat zijn bij 200km/u, als deze die überhaupt halen.