Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:12:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
digitaal veranderd in 15 jaar door Lobomotion69
Vandaag om 04:53:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643565 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8470
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1140 Gepost op: 18 April 2013, 17:51:57 »
Behalve in Frankrijk dan zeker, 60 jaar geleden ongeveer: 331 km/h.

Dirk
Je snapt zelf ook wel dat dat nergens op slaat, toch?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1141 Gepost op: 18 April 2013, 17:52:20 »


De Jager op Nu.nl
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1142 Gepost op: 18 April 2013, 17:54:43 »
@Ruud: dat plaatje is een paar pagina's terug al eens voorbij gekomen.

Uiteraard weten wij het hier allemaal veel beter dan de Staatssecretaris.

Dirk

Vanzelfsprekend, de beste stuurlui staan op BNLS...
« Laatst bewerkt op: 18 April 2013, 17:56:22 door NS8714 »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1143 Gepost op: 18 April 2013, 18:53:47 »
Je snapt zelf ook wel dat dat nergens op slaat, toch?

Je snapt zelf wel dat ik op zoiets niet reageer, toch ?

Dirk

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1144 Gepost op: 18 April 2013, 19:45:46 »
Ik zou terzake kundigen hier wel over willen horen: GÉÉN politici, want die hebben alleen maar waandenkbeelden waaraan ze andermans geld verspillen.  :-X HSL-zuid is mislukt, wie durft het aan om daar toch nog wat voordeel uit te gaan halen?

Frans

Euh het spul inrichten als een BR voor goederen verkeer  ;D
Vervolgens die kruimeldieven terug sturen ri AB en geld terug vragen/eisen,om vervolgens never meer te beginnen aan een valkuil die men zelf heeft gecreerd ten koste van de belasting betaler.
T is een idee,maar ik geloof niet dat we dr zo "makkelijk" vanaf zullen geraken  :'(
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1145 Gepost op: 18 April 2013, 21:30:21 »
Je snapt zelf ook wel dat dat nergens op slaat, toch?
Maar het klopt wel. Dat de bovenleiding na die testrit rijp voor vervanging was en het spoor redelijk uit het lood lag, betekent nog niet dat het onder 1500V onmogelijk is om 300 km/h te rijden. Ik zou eerder denken: niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Groetjes,
Emiel

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1146 Gepost op: 18 April 2013, 21:31:05 »
Mwa... Die stellen gewoon laten staan "op slot" totdat het geld terug is... Geen geld, dan maar demonteren...
Zijn toch vast wel een aantal onderdelen die wél bruikbaar zijn? Die kunnen dan mooi door bijv. Haarlem gebruikt worden voor een ander projectje...  ;)

Groet,

Richard

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1147 Gepost op: 18 April 2013, 21:46:22 »
Stel dat uiteindelijk blijkt dat het toch niet lukt met de V250 (ik denk dat die kans nog steeds klein is) dan komt een ander type materieel toch echt serieus in beeld, bijvoorbeeld een Velaro of een Alstom ding. Dat is spul dat elders in Europa al rijdt dus dat valt qua toelating nog best mee.

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1148 Gepost op: 18 April 2013, 21:52:27 »
Ik weet ook nog wel een paar loks die allebei de spanningen 1500 en 3000 volt aankunnen te koop staan :p (zoekt dekking)

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1149 Gepost op: 18 April 2013, 21:57:31 »
Stel dat uiteindelijk blijkt dat het toch niet lukt met de V250 (ik denk dat die kans nog steeds klein is) dan komt een ander type materieel toch echt serieus in beeld, bijvoorbeeld een Velaro of een Alstom ding. Dat is spul dat elders in Europa al rijdt dus dat valt qua toelating nog best mee.

Totdat je het prijskaartje van een Asltom of Velaro ziet.... :-\

Groeten Ferdinand.
« Laatst bewerkt op: 18 April 2013, 21:59:09 door Slipband »
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1150 Gepost op: 18 April 2013, 22:08:20 »
Maar beter een dure trein die wel rijd, dan een goedkope die stil staat
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1151 Gepost op: 18 April 2013, 22:28:30 »
En dan hebben we straks zeker een topic met gejammer dat het treinkaartje allemaal maar zo duur is...

We weten het allemaal precies te vertellen hier en het is toch onze portemonnee niet. Ik denk dat de mensen die hun oplossing voor het probleem al klaar hebben, daar nog geen 10% van de tijd aan besteed hebben van de mensen die er daadwerkelijk over gaan.

Roepen dat er maar dit of dat gekocht had moeten is leuk, maar weinig inhoudelijks. De meeste van dat soort one-liners zijn al onmogelijk omdat de fabrikanten van die producten helemaal niet ingeschreven hebben op de aanbesteding.

Je kunt best bij de bakker schreeuwen om Turkse tijger bollen, maar als ie die niet op de plank heeft liggen en geen ruimte voor heeft in de oven om te bakken s'morgens dan kun je ze wel willen hebben maar krijg je ze ook niet.... :)
« Laatst bewerkt op: 18 April 2013, 22:31:07 door Thom »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8470
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1152 Gepost op: 18 April 2013, 22:36:27 »
Maar het klopt wel. Dat de bovenleiding na die testrit rijp voor vervanging was en het spoor redelijk uit het lood lag, betekent nog niet dat het onder 1500V onmogelijk is om 300 km/h te rijden. Ik zou eerder denken: niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Dat was mijn punt ook, roepen dat een enkele loc 331 km/u onder 1500V reed is makkelijk maar iets anders dan met Thalys en V250 een regelmatige dienst over de HSL rijden met 1500V. In ieder geval was dat waar ik op reageerde.

Je snapt zelf wel dat ik op zoiets niet reageer, toch ?
Toch doe je het wel, maar goed.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4558
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1153 Gepost op: 18 April 2013, 23:04:54 »
We weten het allemaal precies te vertellen hier en het is toch onze portemonnee niet. Ik denk dat de mensen die hun oplossing voor het probleem al klaar hebben, daar nog geen 10% van de tijd aan besteed hebben van de mensen die er daadwerkelijk over gaan.
Gelukkig werd dat tijdens de bestelling ook al gedaan en is er sinds 18 januari een bevestiging gekomen op de uitspraken die o.a. hier al zijn gedaan. Als je ergens veel tijd in steekt wil dat niet persé zeggen dat je de juiste keuzes maakt. Er kan bijv. blind gestaart worden op een aspect. En natuurlijk is commentaar leveren makkelijk, maar dat wil dus niet zeggen dat dat inhoudsloos is.

Roepen dat er maar dit of dat gekocht had moeten is leuk, maar weinig inhoudelijks. De meeste van dat soort one-liners zijn al onmogelijk omdat de fabrikanten van die producten helemaal niet ingeschreven hebben op de aanbesteding.
En waarom hebben de bedrijven zich niet ingeschreven dan?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1154 Gepost op: 19 April 2013, 12:52:08 »
En waarom hebben de bedrijven zich niet ingeschreven dan?

Omdat veel bedrijven (misschien) geen:
- geschikt ontwerp hadden liggen,
- geen capaciteit hadden,
- de serie te klein vonden ?
- vul verder zelf nmaar aan.

Ze zullen echt wel een reden gehad hebben om niet in te schrijven.

Gr.
Eric

Gr.
Eric