Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Einde Koemo ballast ??? door Willem1951
Vandaag om 20:00:23
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591341 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1095 Gepost op: 10 april 2013, 16:21:00 »
Even een beetje meer terug on-topic   ;) :

Mochten ze VIRM in willen zetten, voldoet dit qua profiel wel aan de internationale normen?

Ik heb bouw en ontwerp van VIRM niet zo gevolgd, maar in het verleden werden wel meer treinstellen gebouwd die alleen in NL konden rijden vanwege een ietsje grotere breedte (bv. SM90 as ik me goed herinner..?)?  ???
IRM gaat niet naar Brussel toe.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1096 Gepost op: 10 april 2013, 16:31:01 »
Verder betekent het vooral in Ede een behoorlijke volksverhuizing... zeker als je 200 wilt rijden (andere geluidsnormen) zullen er honderden panden moeten sneuvelen. Denk eens aan de schadevergoedingen die je daar moet uitkeren. Ook Bunnik ligt trouwens wat dat betreft niet gunstig...

Dat valt allemaal reuze mee. We hebben al heel wat vergelijkbare projecten gehad, bijvoorbeeld op de oude lijn of tussen Amsterdam en Utrecht, en dat ging dwars door allerlei woonkernen die in de regel veel krapper waren. Nogmaals, als het hier binnen de dichte bebouwing van Utrecht telkens lukt om de sporen uit te breiden zonder 'volksverhuizingen' dan kan het overal, mits de wil aanwezig is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1097 Gepost op: 10 april 2013, 16:40:32 »
Maar treinen komen niet met 200 door Utrecht, alles stopt of rijdt met maximaal 80 door de stad... de ICE zou straks gewoon met 200 door Ede moeten razen, anders is de hele operatie bij voorbaat zinloos.
En bij een snelheid van 200 km/h zijn er hele andere zaken van toepassing dan bij 80. Denk aan grotere geluidsschermen, grotere afstand tot spoor vereist van huizen ed.

Kijk bijvoorbeeld maar hoe langs de vrije baan Amsterdam-Utrecht er bij ligt. Dat moet je dan over de volledige lengte tussen Utrecht en Arnhem realiseren... succes ermee. Overigens is het eerste stukje achter Arnhem ook leuk, zeg maar tot aan de splitsing bij Velperpoort, ook daar is totaal geen ruimte en is uitbreiding wederom breekwerk. Destijds is bij de vernieuwing van Arnhem dan ook bewust gekozen om aan de oostkant na de brug het gewoon bij 2 sporen te laten.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1098 Gepost op: 10 april 2013, 19:21:02 »
Als het slecht gaat met de economie moet de overheid juist investeren.

Exact! Anti-cyclisch investeren!
M.a.w.: men zou moeten bezuinigen tijdens een hoog-conjunctuur.
Had men dat gedaan, dan was er nu geld geweest om serieus te investeren.

Helaas raakt men kennelijk dermate snel verslaafd aan het pluche dat men tijdens een hoog-conjunctuur cadeautjes gaat weggeven aan de kiezers in de hoop het verblijf op de zetels nog wat te rekken.
Eigenlijk best wel zielig...

mvg,
Gert

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1099 Gepost op: 10 april 2013, 19:30:21 »
Helemaal gelijk in Gert. Daarom zou dit forum gewoon aan het hoofd van het spoor moeten staan ipv Mansveld. Dan hadden de problemen met de Fyra in 2005 al opgemerkt geweest.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1100 Gepost op: 10 april 2013, 19:33:45 »
Alles kan, maar via het Noorden is sowieso niet de meest logische toegang tot het Duitse ICE-net. Zou nogal een omweg betekenen richting de meeste Duitse steden.

Alsof men in Duitsland met een omweg zit...

Kijk voor de aardigheid eens naar de EN-treinen die vanuit Amsterdam vertrekken en Warschau als bestemming hebben. Die zakken eerst helemaal naar het Zuiden (naar Keulen) af, om vervolgens met een enorme omweg door het Rührgebiet weer naar het Noorden te rijden!

mvg,
Gert

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1101 Gepost op: 10 april 2013, 19:35:20 »
Da's nou het voordeel van een trein tov zo'n gevleugeld apparaat.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1102 Gepost op: 10 april 2013, 19:37:45 »
Helemaal gelijk in Gert. Daarom zou dit forum gewoon aan het hoofd van het spoor moeten staan ipv Mansveld. Dan hadden de problemen met de Fyra in 2005 al opgemerkt geweest.

Ach, waar staan de beste stuurlui ook al weer....

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1103 Gepost op: 10 april 2013, 19:48:49 »
Vroeger aan de wal, tegenwoordig op het forum.   :)

mvg,
Stuurman Gert

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1104 Gepost op: 10 april 2013, 19:54:05 »
 ;D

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1105 Gepost op: 11 april 2013, 20:08:57 »
Waar is de laatste info over de mislukking die kruimeldief heet,nu ook weer te vinden ?  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1106 Gepost op: 11 april 2013, 20:19:30 »
Hier misschien?  8)

Maar zonder dollen: Gewoon het nieuws volgen. Bijna dagelijk duikt er wel weer een verhaal op.

mvg,
Gert

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1107 Gepost op: 11 april 2013, 21:29:22 »
De Jager (nu.nl) heeft ook leuke woordspeling :)

http://www.nu.nl/de-jager/2013-04-11/1002303.html

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Groetjes
Johnny

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1109 Gepost op: 15 april 2013, 10:33:38 »
Hoogstwaarschijnlijk kunnen we binnenkort zeggen:
Dat was het dan.  (y)


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang